Možnost aktivovat mód pro občasné hráče neboli "casual mode", budou mít pouze lidé bez jakýchkoliv úspěchů (achievements) z prvních dvou dílů. Ten v sólo kampani pomůže se zaměřováním nepřátel a v síťové hře ještě k tomu ukáže jen zápasy lidí s tímto nastavením.
Novým hráčům by měl nabídnout hru se sobě rovnými a klidné učení herních mechanik. V titulech, kde nováčci nejsou odděleni od zkušených hráčů, totiž často dochází k jejich ponižování, a síťová hra se pro ně stává frustrující.
Vedoucí producent Rod Ferguson k tomu dodal: "Trojka je perfektní způsob, jak se hrou začít, protože je nejjednodušší ji hrát."
Hra vyjde letos 20. září jako exkluzivní titul pro Xbox 360. Předchozí díl, který vývojáři publikovali v roce 2008, se ve světě dočkal průměrného hodnocení 93 % (přečtěte si recenzi na Bonuswebu).
Jedná se o sci-fi střílečku z pohledu třetí osoby, která tradičně běží na Unreal enginu a od druhého dílu vychází pouze pro Xbox 360. Třetí díl má ságu uzavřít, vývojáři přesto nevylučují, že vyjdou další tituly mimo hlavní dějovou linii.