Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gears of War - preview

  12:00aktualizováno  28. listopadu 1:49
Je to hra, která potěší srdce každého milovníka temné budoucnosti lidstva, budoucnosti, proti které je biblický armageddon jen pouhou procházkou.

Gears of War Když poprvé předvedla firma Epic ukázky svého nejnovějšího enginu „Unreal Engine 3.0“, asi v každém se zastavilo srdce. Pohled na zničené město postavené v úchvatné pseudogotické architektuře bral dech. V okamžiku, kdy byla závěrem ještě představena monstra, nikdo nevěřil vlastním očím. Konečně tu klepal na dveře realismus a ne hranatost low-polygonových postav. Bohužel, byla to jen ukázka, v té době kraloval na poli technologie s převahou Doom 3 a na Unreal Engine 3.0 se hledělo jako na hudbu vzdálené budoucnosti. Co mrzelo ještě více, fantastická architektura s těmi nejúžasnějšími detaily a dokonalá monstra z 80 tisíc a více polygonů se všemi druhy normal a bump mappingů byla brána jen jako ukázka toho, co je možné na obrazovce oživit, ne jako ukázka chystané hry. Když se ovšem v souvislosti s Xboxem 360 objevily první zprávy o titulu Gears of War a já uviděl důvěrně známé scény z „technologického dema Unreal Engine 3.0“ a v nich řádící příšery, které jako kdyby vypadly z noční můry H. P. Lovecrafta, jásot nebral konce. Bylo jasné, že se Epic chce se svým novým enginem ukázat ve hře, podobně jako to Gears of War předvedl i id Soft s Doomem 3, a původní technické demo, které tolik uchvátilo svět hráčů, rozvinul do hry.

Z podzemních temnot se tak jako Wellsovi Morlokové vyplížili Locusté.

Je možné představit si ideálnější scénář? Planeta Sera, kdysi kvetoucí civilizace, která se zničila v bojích o energii, civilizace, z níž zůstaly jen totální trosky. A v nich přežívají lidé netušící, že to pravé ZLO se na ně teprve chystá, když už si mysleli, že nic horšího přijít nemůže. Z podzemních temnot se tak jako kdysi Wellsovi Morlokové na povrch vyplížili Locusté. S jediným cílem: Lidský hmyz vyhladit. Bez milosti, bez braní zajatců. Ne že bych byl misantrop, ale knihy a filmy, kdy je lidstvo na konci své existence, mě fascinují. Den trifidů, Malevil, Stroj času či Konec světa jsou má oblíbená díla, v nichž to s lidstvem příliš dobře nedopadne. Nesnáším naproti tomu taková, kdy se zdá, že je katastrofa neodvratná, a pak dorazí happy end. Tedy hovadiny typu Gears of War Armageddon s lysým Willisem. Když konec, tak konec, a proto vivat remake „Úsvit mrtvých“, kde veškeré naděje pro milovníky šťastných konců končí v zubech zombií, které podědily planetu. Mňam!

Obyvatelé planety Sera se po obdobích zázračného míru začali topit v bratrovražedných válkách o levný zdroj energie, který objevili, když z podzemí udeřili Locusté. Monstra, jejichž původ není uspokojivě vysvětlen, částí vědců považovaná za mimozemšťany, částí za skokem evoluce vytvořené konkurenty vůči lidstvu, vzniklé z původní fauny planety Sera mutacemi. Ať už ale jsou Locusté cokoliv, lidé proti nim příliš šancí neměli. Jedinou šancí bylo zničit orbitálními zbraněmi z kosmu veškerá města, která již Locusté dobyli, bez ohledu na civilisty a zbytek přesunout na planinu Jacinto, jejíž granitové podloží nejsou Locusté schopni z podzemí prokopat. A tam začala válka, válka o níž vypráví právě Gears of War. Válka o pouhé přežití, kde ideologie a rozpory nemají místo. Válka, kterou vedou „Gears of War“ muži, o nichž se dá říct, že připomínají mix pirátských vrahoksichtů a supertechniky.

Gears of War

Jediná rada pro pozemšťana, který je potká, zní: UTÍKEJ!

Život na Seře připomíná peklo. V podzemních temnotách se hemží všechny druhy Locustů, rachotí tu jejich vrtací stroje, které se snaží dostat na povrch, vzduch plní bestie, které křikem rozbíjí skla a zdroje světla, které tak nenávidí. A samozřejmě inteligentní bojovníci Locustů vyzbrojení palnými zbraněmi, které jsou s lidskými srovnatelné. Právě proti Locustům se musí postavit i Marcus Fenix, bývalý vězeň, nyní elitní bojovník, jedním slovem vy jako hráč. Marcus je bojovník, který si je dobře vědom, že i tato poslední lidská pevnost jednoho dne padne.

Locusté se dělí na několik druhů. V demech, která Epic zatím předvedl, se ukázali například Droni, dvoumetroví, 120 kg vážící válečníci, ale i jejich „ženská“ forma, Beserkeři. Měří 2,2 metru a váží 260 kg. Jediná rada pro pozemšťana, který je potká, zní: UTÍKEJ! Zatím největšími jsou Brumakové, jejich výška 12 metrů a váha deset tun z nich dělá chodící pevnosti, Gears of War pohodové lovce tyrannosaurů holými pařáty. Navíc mají Brumakové na zádech energetický kanón. V pozadí jsou k dispozici různé létající druhy, ale u nich zatím chybí podrobnosti.

Tak to je scenérie pro hru. Tedy to, co zatím Epic uvolnil. Dema dávají naději, že hra bude klenotem Xboxu 360. Vše se odehrává v temnotách či polotemnotě, bouřích, opuštěných domech s atmosférou, která nejvíce ze všeho připomíná Resident Evil sérii. Grafika se může takřka srovnávat s Metal Gear Solidem 4 pro PS3. Postavy „gearů“ vyhlížejí skutečně lidsky a monstra také nejsou shluky trčících polygonů, ale autentické živé masy.



Všude v opuštěných budovách se povalují vysušené mrtvoly.

První mise ukázaly možnosti kooperativní hry, kontaktu se základnou a hlavně fenomenální atmosféru. Blesky v divoké bouři Gears of War odhalují v temnotách se plížící Locusty, stealth prvky střídá prudká akce. Napětí lze cítit z každé sekundy. Co možná někoho potěší, hra není FPS, což samozřejmě u Epicu dost šokuje. Využívá stejného systému jako PS2 hra Kill.switch. Můžete se tedy přikrčit za různé terénní nerovnosti a voják vysune zbraň a střílí ze zákrytu. Existuje tu také údajně několik možných úhlů pohledu na postavu.

Karty jsou tedy rozdány. Grafika Unreal Engine 3.0 je dokonalá, v současnosti představuje špičku, designéři prostředí se inspirovali ve válkou poničené Anglii, takže můžeme zapomenout na nudná sterilní prostředí, ale těšit se na zpustošené kamenné budovy jako dovezené ze středověku. Čeká nás totální temnota nad zpustošenou planetou, z jejíchž hlubin útočí naprosto dokonale ztvárněné příšery. Nechybí ani hororový nádech, který známe ze série Resident Evil. Může to být tedy luxusní mix, na který se nezapomíná. Pravda, také to může být nepoživatelný dort pejska a kočičky v úžasném balení. Uvidíme.

P.S. Abych nezapomněl, všude v opuštěných budovách se povalují vysušené mrtvoly s tak autentickým vzhledem, že vám do smíchu nebude.

Index očekávání: 95%

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

Online střílečka The Culling 2 nemohla dopadnout hůře, nikdo ji nehraje

The Culling 2

Týden po vydání battle royale hry The Culling 2 můžeme její hráče spočítat na prstech jedné ruky. Pro autory to bude...



Najdete na iDNES.cz