Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GGC hovoří o vývoji hry Prdel světa

  12:01aktualizováno  13. června 12:49
Koncem prázdnin by měla vyjít nová česká humorná adventura Prdel světa od GGC. Vzhledem k tomu, že se jedná o projekt až drsně humorný a bezesporu originální, přinášíme vám exkluzivní rozhovor s autory tohoto nového herního počinu.
Screenshot ze hry Prdel světa

Koncem prázdnin by se měla na pultech prodejen s počítačovými hrami objevit nová česká humorná adventura Prdel světa, na níž Gruppen Grave Comunity (GGC) pracuje již téměř dva roky. Vzhledem k tomu, že se jedná o projekt až drsně humorný a bezesporu originální, přinášíme vám exkluzivní rozhovor s autory tohoto nového herního počinu.

Když někdo pojmenuje svou hru Prdel světa, tak se první otázka přímo nabízí: Jak a koho to vlastně napadlo?
Honza Princ (scénárista): Námět mě napadl asi před dvěma lety, ale tehdy to ještě neměla být zdaleka tak drsná hra. Nebyli jsme ještě tolik zkažení, takže šlo jen o krvavou adventuru s minimem neslušných výrazů a hlavně v první fázi úplně chyběla erotika.

A teď to vypadá jak?
Jirka Urban (grafik): Krve jsme ještě přidali a tvrdšími výrazy jako: -censored- nebo -censored- se to tam jenom hemží. Nějak si s tím nelámeme hlavu.
Laďa Doležal (programátor): A erotika taky bude. Jupííí!
Honza Princ: Vzhledem k tomu, co je cílem hry, tam opravdu pár "hambatějších" scén je, ale jak moc a v jak "tvrdé", to se nechte překvapit.
Michal Vrbka (animátor): "Hambatější" je hodně měkkej výraz. Musíme tam dát nějaký varování, protože slabší povahy by to nemusely rozchodit.

Screenshot ze hry Prdel světa

Kolik lidí vlastně na Prdeli dělá?
Michal Vrbka: No my čtyři, pak náš zvukař Karel Kašparec, Jirka Martínek, kterej nám dělá web a pár kreativních houmlesů z okolí...
Laďa Doležal: Napiš tam prostě, že je nás moc. Asi tak šest.

Je Prdel světa váš první projekt nebo byly nějaké pokusy už dříve?
Jirka Urban: Většinou jenom takový mazanice.
Michal Vrbka: Mě z toho vynechte, já jsem neudělal nic.

Dobře vrátíme se ke hře. Co zápletka a příběh hry?
Honza Princ: Hodně zjednodušeně tam jde o to, že existuje království jménem Prdel světa, kde líní a tlustí trpaslíci vládnou lidem. Lidi jsou hloupý a neorganizovaní, a tak se nezmůžou na odpor dokud nepřijdou myslivci ze severu a nepomůžou jim trpaslíky svrhnout a postřílet. Zádrhel je v tom, že ekologická frakce myslivců prosadí, že by měli jednoho trpaslíka ušetřit v zájmu zachování druhu. Úkolem pak je dostrkat posledního trpaslíka Cholaše k tomu, aby utekl, zachránil rod a ještě pár dalších věcí, který by nebylo dobrý zatím prozrazovat.

Proč zrovna malí tlustí trpaslíci mají vládnout lidu a proč jsou lidé hloupí? Máš nějakej zvláštní vztah k trpaslíkům, případně přímo k Cholašovi?
Honza Princ: Trpaslíky mám docela rád proto, jaký jsou to správný malý vychcaný mrchy. A s těma lidma je to tak, že oni zas tak blbý nejsou, ale nejsou organizovaní a trpaslíci je utlačujou, a tak se přidají na stranu myslivců, kteří tam vlastně symbolizujou komunisty (jejich strana se jmenuje Levý brok). Vůbec z komunistů si dělám dost často - censored - (viz název hry), protože je nemám rád.

Screenshot ze hry Prdel světa

Čím bude vaše hra tak vyjímečná, jak tvrdíte? Zaslechl jsem něco o možnosti zvolit si postavu.
Michal Vrbka: Jo, to tam bude. Budete si moct vybrat ze dvou ženskejch a dvou chlapů průvodce hlavního hrdiny, kterej zasahuje do dialogů a hádá se s ním. Pro každýho z průvodců bude hra trochu jiná.
Honza Princ: Udělali jsme to vlastně z nouze, protože Cholaš má v hlavě -censored- a asi by to bez pomoci nedohrál. Nakonec jsme ale zjistili, že je to hodně příjemný, když přijdeš k adventuře a můžeš si vybrat za koho hrát.
Laďa Doležal: Mimo to jsme klasický plnění úkolů zpestřili několika rébusy, řešíte tajný abecedy, šoupáte šutrákama a tak.

Na co se můžeme těšit po grafické stránce? Jak se vyvíjela grafika a vůbec?
Jirka Urban: Vývoj grafiky a animací zabral asi nejvíc času. Kreslili jsme to ručně přímo do počítače v rozlišení 640 na 480 ve zhruba 65000 barvách. Je tam přes třicet pozadí, který se během hry výrazně mění v závislosti na ději a některý jsou taky až třikrát větší než obvykle a plynně skrolujou.
Honza Princ: Vypadá to dost dobře. Jirka totiž chodil do výtvarné školy a nechalo to na něm následky.
Michal Vrbka: Hodně tomu dodává fakt, že se na každé obrazovce spousta věcí hýbe, lítaj tam ptáci, pobíhaj ježci a každá postava má spousty různých animací a dělá různý vylomeniny. A to mám samozřejmě na svědomí já.
Laďa Doležal: A taky se tam ty NPC různě toulaj a chvilku neposedí, například žebrák si chvíli vydělává před hradem nebo zajde i hlouběji do lesa. Což jsem programoval já.
Michal Vrbka: A animoval já.

Screenshot ze hry Prdel světa

Přestaňte se vytahovat a raději mi řekněte, kdy se dočkáme finální verze?
Laďa Doležal: Nejsem si úplně jist. Ne, kecám, jsem si jist. Zkusíme to stihnout do konce léta.
Honza Princ: Jednoduše řečeno, až holky přestanou nosit plavky a nebude na co koukat, tak do toho praštíme a Prdel vydáme.

Chystáte po Prdeli nějaký další projekt?
Jirka Urban: Promiň, já jsem neposlouchal, nějak mi uniklo, na co ses ptal.
Michal Vrbka: Asi uděláme nějakou hru. Buď další adventuru nebo nějaký RPG.

A otázka na závěr: Co si myslíte o současném vývoji českých her?
Honza Princ: Na jednu stranu, se začíná blýskat na lepší časy, že už se dá na český hry dívat a na druhou se bohužel projevuje zahraniční trend, kdy ustupuje příběh a hratelnost právě na úkor grafiky.

Autor:


Témata: Erotika


Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Sherlock Holmes: The Awakened
Kniha vázaná v lidské kůži či podivná hra TRIHAYWBFRFYH. Mýtus Cthulhu

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v říjnu

Říjen bude dobrý měsíc. Alespoň z pohledu fandů videoher, kterým už tradičně začínají Vánoce předčasně. Pro svého favorita nezapomeňte hlasovat pod článkem v...  celý článek

Triss Ranuncul - Zaklínač
KVÍZ: Poznáte herní krásky a hrdinky jen podle obrázků?

Jsou schopné, chytré, krásné či slavné, často i všechno dohromady. A všechny je spojuje výskyt v počítačových hrách. Poznáte herní hrdinky jen podle obrázku?...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.