Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GGC hovoří o vývoji hry Prdel světa

  12:01aktualizováno  13. června 12:49
Koncem prázdnin by měla vyjít nová česká humorná adventura Prdel světa od GGC. Vzhledem k tomu, že se jedná o projekt až drsně humorný a bezesporu originální, přinášíme vám exkluzivní rozhovor s autory tohoto nového herního počinu.
Screenshot ze hry Prdel světa

Koncem prázdnin by se měla na pultech prodejen s počítačovými hrami objevit nová česká humorná adventura Prdel světa, na níž Gruppen Grave Comunity (GGC) pracuje již téměř dva roky. Vzhledem k tomu, že se jedná o projekt až drsně humorný a bezesporu originální, přinášíme vám exkluzivní rozhovor s autory tohoto nového herního počinu.

Když někdo pojmenuje svou hru Prdel světa, tak se první otázka přímo nabízí: Jak a koho to vlastně napadlo?
Honza Princ (scénárista): Námět mě napadl asi před dvěma lety, ale tehdy to ještě neměla být zdaleka tak drsná hra. Nebyli jsme ještě tolik zkažení, takže šlo jen o krvavou adventuru s minimem neslušných výrazů a hlavně v první fázi úplně chyběla erotika.

A teď to vypadá jak?
Jirka Urban (grafik): Krve jsme ještě přidali a tvrdšími výrazy jako: -censored- nebo -censored- se to tam jenom hemží. Nějak si s tím nelámeme hlavu.
Laďa Doležal (programátor): A erotika taky bude. Jupííí!
Honza Princ: Vzhledem k tomu, co je cílem hry, tam opravdu pár "hambatějších" scén je, ale jak moc a v jak "tvrdé", to se nechte překvapit.
Michal Vrbka (animátor): "Hambatější" je hodně měkkej výraz. Musíme tam dát nějaký varování, protože slabší povahy by to nemusely rozchodit.

Screenshot ze hry Prdel světa

Kolik lidí vlastně na Prdeli dělá?
Michal Vrbka: No my čtyři, pak náš zvukař Karel Kašparec, Jirka Martínek, kterej nám dělá web a pár kreativních houmlesů z okolí...
Laďa Doležal: Napiš tam prostě, že je nás moc. Asi tak šest.

Je Prdel světa váš první projekt nebo byly nějaké pokusy už dříve?
Jirka Urban: Většinou jenom takový mazanice.
Michal Vrbka: Mě z toho vynechte, já jsem neudělal nic.

Dobře vrátíme se ke hře. Co zápletka a příběh hry?
Honza Princ: Hodně zjednodušeně tam jde o to, že existuje království jménem Prdel světa, kde líní a tlustí trpaslíci vládnou lidem. Lidi jsou hloupý a neorganizovaní, a tak se nezmůžou na odpor dokud nepřijdou myslivci ze severu a nepomůžou jim trpaslíky svrhnout a postřílet. Zádrhel je v tom, že ekologická frakce myslivců prosadí, že by měli jednoho trpaslíka ušetřit v zájmu zachování druhu. Úkolem pak je dostrkat posledního trpaslíka Cholaše k tomu, aby utekl, zachránil rod a ještě pár dalších věcí, který by nebylo dobrý zatím prozrazovat.

Proč zrovna malí tlustí trpaslíci mají vládnout lidu a proč jsou lidé hloupí? Máš nějakej zvláštní vztah k trpaslíkům, případně přímo k Cholašovi?
Honza Princ: Trpaslíky mám docela rád proto, jaký jsou to správný malý vychcaný mrchy. A s těma lidma je to tak, že oni zas tak blbý nejsou, ale nejsou organizovaní a trpaslíci je utlačujou, a tak se přidají na stranu myslivců, kteří tam vlastně symbolizujou komunisty (jejich strana se jmenuje Levý brok). Vůbec z komunistů si dělám dost často - censored - (viz název hry), protože je nemám rád.

Screenshot ze hry Prdel světa

Čím bude vaše hra tak vyjímečná, jak tvrdíte? Zaslechl jsem něco o možnosti zvolit si postavu.
Michal Vrbka: Jo, to tam bude. Budete si moct vybrat ze dvou ženskejch a dvou chlapů průvodce hlavního hrdiny, kterej zasahuje do dialogů a hádá se s ním. Pro každýho z průvodců bude hra trochu jiná.
Honza Princ: Udělali jsme to vlastně z nouze, protože Cholaš má v hlavě -censored- a asi by to bez pomoci nedohrál. Nakonec jsme ale zjistili, že je to hodně příjemný, když přijdeš k adventuře a můžeš si vybrat za koho hrát.
Laďa Doležal: Mimo to jsme klasický plnění úkolů zpestřili několika rébusy, řešíte tajný abecedy, šoupáte šutrákama a tak.

Na co se můžeme těšit po grafické stránce? Jak se vyvíjela grafika a vůbec?
Jirka Urban: Vývoj grafiky a animací zabral asi nejvíc času. Kreslili jsme to ručně přímo do počítače v rozlišení 640 na 480 ve zhruba 65000 barvách. Je tam přes třicet pozadí, který se během hry výrazně mění v závislosti na ději a některý jsou taky až třikrát větší než obvykle a plynně skrolujou.
Honza Princ: Vypadá to dost dobře. Jirka totiž chodil do výtvarné školy a nechalo to na něm následky.
Michal Vrbka: Hodně tomu dodává fakt, že se na každé obrazovce spousta věcí hýbe, lítaj tam ptáci, pobíhaj ježci a každá postava má spousty různých animací a dělá různý vylomeniny. A to mám samozřejmě na svědomí já.
Laďa Doležal: A taky se tam ty NPC různě toulaj a chvilku neposedí, například žebrák si chvíli vydělává před hradem nebo zajde i hlouběji do lesa. Což jsem programoval já.
Michal Vrbka: A animoval já.

Screenshot ze hry Prdel světa

Přestaňte se vytahovat a raději mi řekněte, kdy se dočkáme finální verze?
Laďa Doležal: Nejsem si úplně jist. Ne, kecám, jsem si jist. Zkusíme to stihnout do konce léta.
Honza Princ: Jednoduše řečeno, až holky přestanou nosit plavky a nebude na co koukat, tak do toho praštíme a Prdel vydáme.

Chystáte po Prdeli nějaký další projekt?
Jirka Urban: Promiň, já jsem neposlouchal, nějak mi uniklo, na co ses ptal.
Michal Vrbka: Asi uděláme nějakou hru. Buď další adventuru nebo nějaký RPG.

A otázka na závěr: Co si myslíte o současném vývoji českých her?
Honza Princ: Na jednu stranu, se začíná blýskat na lepší časy, že už se dá na český hry dívat a na druhou se bohužel projevuje zahraniční trend, kdy ustupuje příběh a hratelnost právě na úkor grafiky.

Autor:


Témata: Erotika

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v srpnu

World of Warcraft: Battle for Azeroth

Po slabém červenci se kola herního průmyslu opět roztáčejí. Vychází totiž řada očekávaných her. Pro svého favorita...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Najdete na iDNES.cz