Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ghost Recon: Future Soldier bude přehlídkou vojenské budoucnosti

aktualizováno 
Oblíbená série taktických akcí se po letech dočká pokračování, které už nesází jen na taktiku, ale také na přímočarou akci ve stylu Modern Warfare.

Ghost Recon Future Soldier

Ve válce už dávno neplatí jen zbraně a dobrá taktika. Čím dál více závisí také na vyspělosti techniky. Kdo se v boji může spolehnout na hypermoderní a neskutečně drahé vybavení, je v jasné výhodě.

Možnost ztratit se před zraky nepřátel? Inteligentní dronové? Schopnost vidět skrz zdi? To už přeci není žádný problém. Již v Ghost Recon: Advanced Warfighter z roku 2006 jste coby voják speciálních jednotek mohli používat vybavení, ze kterého by kolega z Call of Duty: Modern Warfare 3 zezelenal závistí. Třeba takové brýle, které zobrazovaly užitečné informace.

Ghost Recon Future Soldier

V chystaném Ghost Recon: Future Soldier se můžete těšit na všechny výše zmíněné kousky a ještě něco navíc. V typickém stylu série nahlédnete do relativně blízké vojenské budoucnosti. A jako už několikrát se v ní střetnete s Rusy coby úhlavními nepřáteli.

V největším státě světa se totiž k moci dostali ultranacionalisté, kteří se rozhodli podrobit si okolní státy a nakonec vyvolali globální konflikt.

Silnice kdesi v Indii. V zácpě stojí a troubí auta. Zkrátka, v této zemi normální situace. Ale zničehonic začnou lidé utíkat jako splašení. Ozývají se střely. Nezbývá než zaujmout krytí za jedním z opuštěných vozů. Parťáci z jednotky činí to samé.

Úkolem této mise není nic menšího než polapit významného obchodníka se zbraněmi. V celém tom chaosu to ale není vůbec jednoduché. Napočítáme dva nepřátele, ale víme, že jich zde musí být mnohem víc. Do takto nepřehledných situací jsou ideální dronové, kteří od posledního dílu Ghost Recon opět technicky vyspěli.

Ghost Recon Future Soldier

Vypouštíme tedy do vzduchu železného motýlka. Lze ho snadno řídit pomocí obrazu jeho kamery, byť samotné navádění chce trochu cviku. Výsledek se ale vyplatí: každá spatřená osoba je zanesena do vizuálního kontaktu jako obrys, třeba i za autem či zdí.

Ukazuje se, že je na scéně výrazně více nepřátel než jen dva. Drona tak necháme kroužit nad oblastí a vydáváme se do akce. Ta výraznou měrou spočívá ve využívání překážek a pohybu mezi nimi. Rozhodně se nevyplatí vystavit se dešti nepřátelských střel, protože voják, ač špičkově vybavený, mnoho nevydrží.

Přesto se z prezentací zdá, že se Ghost Recon: Future Soldier přiblížil hernímu stylu Call of Duty: Modern Warfare 3. A to jak v tom pozitivním slova smyslu, tedy špičkové dynamice akce, tak v tom negativním, kdy se z velké části vytratila potřeba taktického postupu.

Ghost Recon Future Soldier

V některých situacích sice taktiku využijete, ale ne v takové hloubce a míře jako v předchůdcích. Navíc tento postup dosti spoléhá na využití speciálních prvků výbavy, jako je právě možnost určitého zneviditelnění se.

To se zaktivuje kdykoliv se pohybujete pomalu a skrčení. Pravdou je, že to není opravdový recept na neviditelnost. Zapomeňte na to, že byste takto prošli pod nosem nepřátel. Protivníci ve střední vzdálenosti vás ale neuvidí.

Ghost Recon Future Soldier

Na některých místech si užijete koordinované akce. Obvykle se tak stane v otevřenějších prostorách, které neumožňují přímočarý postup vpřed. Tehdy je třeba scénu dobře obhlédnout a vyhodnotit.

Fotogalerie

Pak stačí dát příkaz parťákům, aby si našli místečko, ze kterého dokáží zneutralizovat protivníka. Všem najednou potom vydáte příkaz a v efektu zpomaleného času se pokocháte realizací.

Velkým příslibem je také možnost rozkládat a znovu skládat zbraně. Autoři slibují tisíce různých kombinací. Mezi nimi sice budou minimální odlišnosti, přesto ale bude k dispozici dostatek skutečně se lišících možností.

Hráči jistě ocení také možnost projít si hrou kooperativním způsobem, a to až ve čtyřech lidech. Domluva a realizace akcí bude ještě důležitější, protože za ní nebude zodpovědný počítač.

Ghost Recon Future Soldier

Ghost Recon: Future Soldier už je ve vývoji dlouhou dobu. Autoři jako by si s konceptem hráli a snažili se z něj dostat co nejvíce pro masové publikum. Pár měsíců před vydáním už nezbývá než doufat, že se to podaří. A navzdory různým zvěstem se dočkají i majitelé PC.

Autor:


Témata: Call of Duty


Nejčtenější

Battleborn
Smolný Battleborn půjde do důchodu, žádný nový obsah už nebude

Zvláštní kombinace střílečky a strategie Battleborn se v těžké konkurenci nedokázala prosadit, a proto bude její další vývoj brzy ukončen. Servery hry ještě...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
KVÍZ: Poznáte hru jen podle části obrázku?

Nejnovější kvíz je určený pro fandy stříleček. Tentokrát to ovšem bude jiné. Poznáte převážně známé kousky jen na základě vykrojených částí obrázků?  celý článek

Half-Life 2: Classic
Fanoušci předělávají Half-Life 2 do enginu prvního dílu

Restaurovat starší hry do moderní podoby je v dnešní době poměrně obvyklé. Skupina fanoušků se však rozhodla vydat opačným směrem a legendární Half-Life 2...  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Call of Duty: WWII
Transporty smrti a zákopové peklo. Kampaň v Call of Duty bude velkolepá

Nový trailer na Call of Duty láká na kampaň hry pro jednoho hráče. Vypadá to, že po dlouhé době tu konečně budeme zase mít skvělý příběh z 2. světové války.  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.