Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ghost Recon: Future Soldier je působivý, na předchůdce zapomíná

aktualizováno 
V porovnání s předchozími díly je Future Soldier modernější lineární akcí s důrazem na dech beroucí naskriptované scény a futuristické válečné technologie. K dispozici je například optická kamufláž, magnetické vidění přes překážky či osobní UAV. Zahráli jsme si takřka polovinu příběhové kampaně a nové směřování hry se nám hodně líbí.

Ghost Recon: Future Soldier

Autoři slibují, že celý příběhový mód zabere dvanáct hodin hraní a zdá se, že by to mohla být pravda. Lokace jednotlivých misí se pěkně po bondovsku mění, takže platí: Dej se do armády a poznáš svět.

Prostřednictvím speciální jednotky jménem Duchové nejprve došlo na likvidaci vojenského diktátora v Zambii a následné osvobození agenta CIA zajetého v Nigérii. Ochlazení z horké africké půdy pro změnu přinesla mise v Arktidě. A víc prozrazovat asi není záhodno.

Ghost Recon: Future Soldier

Náplň jednotlivých misí se pestře střídá, ale v základu staví na šabloně speciálních jednotek - infiltruj, získej, znič, zabij, zachraň. Nejde o nic zásadně nového, nicméně ocenit lze snahu o věrohodné vykreslení vojáků. Tedy jako skutečných lidí, nikoliv jen nelítostných mašin na zabíjení.

Duchové tak s pobavením poslouchají, jak další vojáci přehnaně popisují jejich předchozí misi, jindy si zase velitel týmu zavolá synovi před výsadkem do boje. V kombinaci s klasickým příběhem jak z pera Toma Clancyho by to mohlo přinést zajímavý příběhový zážitek, ale na hodnocení je z těch útržků ještě brzy.

Ghost Recon: Future Soldier

V samotných misích se Future Soldier hraje jako klasická akce z pohledu třetí osoby s důrazem na krytí. Tvůrci se inspirovali u kolegů z Ubisoft Montreal, od kterých převzali dynamický systém krytí ze Splinter Cell Conviction. A ještě ho vylepšili. Po zakleknutí do krytu se totiž objeví kurzor, kterým si můžete zvolit další místo k úkrytu, a držením tlačítka voják efektně přeběhne.

Zbraně jsou hvězdy

V testovací verzi byla k vyzkoušení i funkce Gunsmith, která slouží k modifikaci zbraní. Ubisoft si na ní dal pořádně záležet - zbraně totiž zachycuje do nejmenších detailů, můžete si je tedy volně prohlížet ze všech stran. V efektní animaci se rozloží na jednotlivé součásti a veškeré odemknuté části pak můžete měnit. Na Xboxu 360 lze funkci kontrolovat prostřednictvím pohybového ovladače Kinect. A k dispozici bude i aplikace na sestavování zbraní, která je umožní následně sdílet s komunitou. Gunsmith si lze v odlehčené verzi vyzkoušet na této adrese.

Ghost Recon: Future Soldier

Animace vypadají neuvěřitelně reálně, z pohybu vojáků cítíte, že skutečně mají nějakou hmotnost a nejsou jen dutými polygonovými panáky. Prezentace hry celkově představuje velké lákadlo. Future Soldier se snaží dostát svému jménu a tváří se maximálně futuristicky.

Uživatelské rozhraní tak efektně visí ve vzduchu. Důležitá místa vidíte označená přímo v terénu, stejně jako třeba i další úkoly. Vrcholem všeho je samotná výbava vojáků, která přímo sálá pocitem nepřemožitelnosti.

Ghost Recon: Future Soldier

Každý ze čtyřčlenného týmu má optickou kamufláž, která ho činí prakticky neviditelným. Polohu nepřátel prozradí speciální senzory, magnetické vidění nebo malé UAV (létající dron s kamerou). Jedním tlačítkem můžete označit protivníky a zbylí členové týmu se o ně postarají. Ačkoliv se jedná o velké zjednodušení, není samospasitelné.

Optická kamufláž sice dokáže dělat divy, o zázraky ale nejde. Stačí postávat příliš blízko protivníka, rychle utíkat nebo jen vystřelit a iluze je pryč. Obratem pak stojíte proti ozbrojené přesile vojáků. V některých misích navíc nesmíte spustit alarm, je tedy třeba přemýšlet, jestli protivníka zlikvidujete a necháte na místě mrtvé tělo, či ho raději obejdete.

Ghost Recon: Future Soldier

Někdy lze hrát plíživým stylem, jindy vás však hra vrhne do brutální přestřelky. A pak vám nepřátelské střely cupují kryt nad hlavou a z dunění výbuchů pomalu hučí v uších.

Právě větší množství akce na úkor taktiky může fanoušky série pobouřit nejvíce. Do misí sice jdete ve čtyřech, ale svým spolubojovníkům lze určit jen cíl k likvidaci. Tvůrci se ovšem nijak netají tím, že hru navrhovali pro kooperativní hru ve čtyřech lidech a to pak může být jiná káva.

Ghost Recon: Future Soldier

Zdá se však, že Ghost Recon: Future Soldier má velmi jasný postup hrou. Plížení je dynamické, likvidace protivníků rychlá a nelítostná. Na velké přemýšlení není moc času, důležité je projít nepřátelskými řadami a splnit svůj úkol. K tomu vám dopomáhá moderní technika, která protivníky občas deklasuje do podoby terčů na střelnici.

Ghost Recon směřuje stejným směrem, jako zmíněný Splinter Cell: Conviction a možná i Hitman: Absolution. Uvidíme, jak se hře bude dařit po vydání. Na konzolích bude k dispozici od 25. května, na PC pak od 1. června.

Autor:




Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.