Ghost Recon: Future Soldier

Ghost Recon: Future Soldier

Ghost Recon: Future Soldier je působivý, na předchůdce zapomíná

  • 6
V porovnání s předchozími díly je Future Soldier modernější lineární akcí s důrazem na dech beroucí naskriptované scény a futuristické válečné technologie. K dispozici je například optická kamufláž, magnetické vidění přes překážky či osobní UAV. Zahráli jsme si takřka polovinu příběhové kampaně a nové směřování hry se nám hodně líbí.

Autoři slibují, že celý příběhový mód zabere dvanáct hodin hraní a zdá se, že by to mohla být pravda. Lokace jednotlivých misí se pěkně po bondovsku mění, takže platí: Dej se do armády a poznáš svět.

Prostřednictvím speciální jednotky jménem Duchové nejprve došlo na likvidaci vojenského diktátora v Zambii a následné osvobození agenta CIA zajetého v Nigérii. Ochlazení z horké africké půdy pro změnu přinesla mise v Arktidě. A víc prozrazovat asi není záhodno.

Ghost Recon: Future Soldier

Náplň jednotlivých misí se pestře střídá, ale v základu staví na šabloně speciálních jednotek - infiltruj, získej, znič, zabij, zachraň. Nejde o nic zásadně nového, nicméně ocenit lze snahu o věrohodné vykreslení vojáků. Tedy jako skutečných lidí, nikoliv jen nelítostných mašin na zabíjení.

Duchové tak s pobavením poslouchají, jak další vojáci přehnaně popisují jejich předchozí misi, jindy si zase velitel týmu zavolá synovi před výsadkem do boje. V kombinaci s klasickým příběhem jak z pera Toma Clancyho by to mohlo přinést zajímavý příběhový zážitek, ale na hodnocení je z těch útržků ještě brzy.

Ghost Recon: Future Soldier

V samotných misích se Future Soldier hraje jako klasická akce z pohledu třetí osoby s důrazem na krytí. Tvůrci se inspirovali u kolegů z Ubisoft Montreal, od kterých převzali dynamický systém krytí ze Splinter Cell Conviction. A ještě ho vylepšili. Po zakleknutí do krytu se totiž objeví kurzor, kterým si můžete zvolit další místo k úkrytu, a držením tlačítka voják efektně přeběhne.

Zbraně jsou hvězdy

V testovací verzi byla k vyzkoušení i funkce Gunsmith, která slouží k modifikaci zbraní. Ubisoft si na ní dal pořádně záležet - zbraně totiž zachycuje do nejmenších detailů, můžete si je tedy volně prohlížet ze všech stran. V efektní animaci se rozloží na jednotlivé součásti a veškeré odemknuté části pak můžete měnit. Na Xboxu 360 lze funkci kontrolovat prostřednictvím pohybového ovladače Kinect. A k dispozici bude i aplikace na sestavování zbraní, která je umožní následně sdílet s komunitou. Gunsmith si lze v odlehčené verzi vyzkoušet na této adrese.

Ghost Recon: Future Soldier

Animace vypadají neuvěřitelně reálně, z pohybu vojáků cítíte, že skutečně mají nějakou hmotnost a nejsou jen dutými polygonovými panáky. Prezentace hry celkově představuje velké lákadlo. Future Soldier se snaží dostát svému jménu a tváří se maximálně futuristicky.

Uživatelské rozhraní tak efektně visí ve vzduchu. Důležitá místa vidíte označená přímo v terénu, stejně jako třeba i další úkoly. Vrcholem všeho je samotná výbava vojáků, která přímo sálá pocitem nepřemožitelnosti.

Ghost Recon: Future Soldier

Každý ze čtyřčlenného týmu má optickou kamufláž, která ho činí prakticky neviditelným. Polohu nepřátel prozradí speciální senzory, magnetické vidění nebo malé UAV (létající dron s kamerou). Jedním tlačítkem můžete označit protivníky a zbylí členové týmu se o ně postarají. Ačkoliv se jedná o velké zjednodušení, není samospasitelné.

Optická kamufláž sice dokáže dělat divy, o zázraky ale nejde. Stačí postávat příliš blízko protivníka, rychle utíkat nebo jen vystřelit a iluze je pryč. Obratem pak stojíte proti ozbrojené přesile vojáků. V některých misích navíc nesmíte spustit alarm, je tedy třeba přemýšlet, jestli protivníka zlikvidujete a necháte na místě mrtvé tělo, či ho raději obejdete.

Ghost Recon: Future Soldier

Někdy lze hrát plíživým stylem, jindy vás však hra vrhne do brutální přestřelky. A pak vám nepřátelské střely cupují kryt nad hlavou a z dunění výbuchů pomalu hučí v uších.

Právě větší množství akce na úkor taktiky může fanoušky série pobouřit nejvíce. Do misí sice jdete ve čtyřech, ale svým spolubojovníkům lze určit jen cíl k likvidaci. Tvůrci se ovšem nijak netají tím, že hru navrhovali pro kooperativní hru ve čtyřech lidech a to pak může být jiná káva.

Ghost Recon: Future Soldier

Zdá se však, že Ghost Recon: Future Soldier má velmi jasný postup hrou. Plížení je dynamické, likvidace protivníků rychlá a nelítostná. Na velké přemýšlení není moc času, důležité je projít nepřátelskými řadami a splnit svůj úkol. K tomu vám dopomáhá moderní technika, která protivníky občas deklasuje do podoby terčů na střelnici.

Ghost Recon směřuje stejným směrem, jako zmíněný Splinter Cell: Conviction a možná i Hitman: Absolution. Uvidíme, jak se hře bude dařit po vydání. Na konzolích bude k dispozici od 25. května, na PC pak od 1. června.


Témata: Diktátor, Ubisoft