Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Glide Face - kapitáne kam s tou lodí?

  12:00aktualizováno  3. dubna 1:07
Virtuální závodníci již mohli zasednou do kabin snad všech myslitelných dopravních prostředků. Do některých častěji, do jiných spíše zřídka. Mezi ty druhé patří i kokpity závodních člunů s příchutí drsné akce.

Glide Face

Člověk je nejen tvor společenský, ale též velice soutěživý, schopný uspořádat klání takřka v čemkoli. Je to vidět ve hrách, kde se závodilo už tolika, více či méně podivnými způsoby, že občas zůstává rozum stát. Kupodivu se toto šílenství na písíčkách celkem úspěšně vyhýbá lodím. Toho chtějí využít vývojáři z ruské firmy NMG a zakotvit v těchto relativně volných vodách elektronické zábavy. Jejich dílo se jmenuje Glide Face a půjde o mírně arkádové závody motorových člunů na těch nejklikatějších kanálech, jaké si dovedete představit.

Lodě stojí na startu, motory řvou, voda se za jejich záděmi jen vaří. Start, lodní šrouby zaječely a hladina se pod trupy začala vzdouvat. Kdo zůstal pozadu, skáče z vlny na vlnu, ve snaze dostat se z brázdy zůstávající po šťastnějších soupeřích. Právě realistické ztvárnění vodní hladiny je tím nejpádnějším důvodem, proč se vývojáři "lodičkovým" hrám vyhýbají. Ono nechat závodníky řídit cokoliv po pevném povrchu, nebo jim umožnit létat prostorem, je o mnoho snazší. Podle prvního technologického dema, které jsme si mohli vyzkoušet, nevypadá Glide Face v tomto směru špatně, a to autoři slibují, že vodu ještě výrazně vylepší. Nejen, že pojedete po neustále měnícím se Glide Face povrchu, ale téže se dočkáme rozstřikujících kapiček, což by mělo kapalinu opticky odlehčit. Pravdou totiž zůstává, že hladina vypadá, avšak nejen v Glide Face, jako hustý olej. Už teď ale můžete soupeři pořádně zatopit tím, že jej rozhodíte vlnami ženoucími se za vaši zádí. Tomu kdo se v takové situaci octne, nezbude než se pokusit pořádně zrychlit a skákat po vrcholcích vln, nebo ubrat, a z obratně manévrovat. Jízda po vodní hladině tak získává ten správně mokrý rozměr, který vás nutí dodržovat specifická pravidla.

Závod pokračuje. Do úzkého kanálu se tolik plavidel najednou nevejde, přídě se propadají do hlubokých proláklin mezi vlnami, jede se bok na bok. Je třeba se nějak dostat dopředu, jinak je příští závod ztracený - nebude už za co opravit člun. Peníze potřebujete i mezi námořníky. Bez nich si nepořídíte lepší motor, natož celou loď. Musíte dojet mezi prvními, abyste si mohli svoji kocábku trošku zdokonalit nebo si dokonce, z nabídky dvaceti lodí, koupit člun zcela nový. Uvidíme jak propracovaný bude systém nákupu komponentů, a jestli nepůjde svůj stroj před závodem trošku poštelovat. V tiskových materiálech o tom ale není nikde zmínka, takže jedinou cestou za zvýšením výkonu, bude zřejmě nákup nových komponentů. Glide Face Větší škoda je, že se nikde nemluví o poškozování lodí a v demu jste jim neublížili, ani když jste se sebevíc snažili.

A příležitostí by k tomu byla spousta. Kanály jsou totiž plné nejrůznějších můstků, příček, sloupů a hrází. Díky tomu si můžete, pokud okruh znáte, dráhu výrazně zkrátit. Stačí na správném místě přeskočit souš a hned jste o dvě zatáčky vpředu. Ovšem jediné zaváhání a váš stroj skončí bezmocně ležet na pevnině se zuřivě se otáčejícím lodním šroubem. S designem okruhů, dají-li se tak ony neuvěřitelně zamotané kanály nazvat, si dali autoři hodně práce. Celkem jich bude ve hře osm - Turecko, opuštěný železniční tunel, Bělorusko, Sibiř, Sevastopol, stadion, Amazonie a noční Moskva, přičemž půjde o kombinace tratí postavených v otevřené krajině a uvnitř budov.

Například "stadion" je tratí zbudovanou ve stylu obřího tobogánu z gigantických rour složitě zamotaných uvnitř velké haly. Lodě skáčí z jedné trubky do druhé, ženou se setrvačností po stěnách tunelů, ale též padají do nádrže na dně. Naopak Sibiř je okruhem, vytyčeným mezi ledovými krami na řece Leně. Zde více než jinde platí, Glide Face že pokud dokážete na správném místě skočit mimo vodu, můžete si tím zkrátit cestu. Stačí si trošku zabruslit. Jen je třeba dávat si pozor na nepříliš pevné špičky ker. Nešikovně do nich strčíte a kra se se zhroutí. Navíc se na všech tratích dočkáme i čilého lodního provozu, takže dojde i na závodění ve stylu Need for Speed, což tu tuším na vodě ještě nebylo. V cestě za vítězstvím vám nebudou stát jen soupeři a záludnosti tratí, ale též rozmary počasí. Pojede se za deště i mlhy. Tyto aspekty ale těžko ovlivní jízdní vlastnosti lodí, takže by mělo věší smysl ztvárnění větru, o němž se však nikde nemluví.

Cíl je před námi. Výhled z prvního místa na klidnou hladinu, kterou jako nůž rozřezává kýl našeho člunu, je povznášející. Náhle přes pás trávy přilétá jiná loď. Těsně vedle našeho levoboku se noří pod hladinu a otáčí se do protisměru. Vysoké vlny s námi mávají ze strany na stranu, ale vítězství nám už nikdo nevezme. Je čas přihlásit se do další série závodů. Celkem bude ve hře na výběr osm herních módů. Kromě známého Quick race, Tournament a Knockout Tournament, v němž vždy poslední závodník odpadává, stojí za zmínku Talisman Capture, jakási obdoba Capture the Flag, Boatball - tedy lodní fotbal, či hra na babu, zvaná Tag. Navíc jsou tu ještě režimy Steeplechase a Leader, Glide Face o nichž se toho dnes moc neví. Každopádně právě množství nejrůznějších typů soutěží, by mohlo být velice silnou zbraní hry, a to zejména v multiplayeru. Zatím sice není jasné pro kolik bude určen hráčů, ale pokud se Glide Face povede, půjde nejspíše o návykovou záležitost.

Za nápady vývojářů zatím dost pokulhává grafické zpracování. Voda je sice udělaná hezky, ale okolí tratí i lodě samotné by mohly být o hodně detailnější. Pravdou ale je, že jsme měli k dispozici pouze technologické demo, takže může dojít, a nejspíše také dojde, ke slušné řádce změn. Můžeme tedy jen doufat, že autoři dokáží všechny načrtnuté myšlenky uvést v život. Pak bychom tu měli hru, která dokáže zabavit na dlouhou dobu.

Autor:



Nejčtenější

Starcraft 2 je ode dneška úplně zdarma

StarCraft II medic

Firma Blizzard dává zcela zdarma k dispozici jeden ze svých vůbec největších hitů. Žádný háček v tom nehledejte a...

Progamer napadl během hry svoji přítelkyni, kamera vše živě přenášela

League of Legends

Diváci herního utkání populárního čínského hráče hry League of Legends se nečekaně stali svědky domácího násilí, které...



TEST: Xbox One X je nejvýkonnější konzole na trhu a je to znát

Xbox One X

Nejvýkonnější konzole, říkali. Nativní 4K, HDR a stabilních 60 snímku za sekundu, snažili se ohromit. A ona je to...

RECENZE: Nový díl Need for Speed vyvolává úvahy o tuposti

Nedd for Speed: Payback

Akční závody Need for Speed: Payback jsou krásnou ukázkou, jak z kdysi masivně populární značky udělat naprostou...

Herní hitparáda. Písně z her, na které se nezapomíná

The Andrew Sisters

Chytlavá hudební skladba patří k osvědčeným způsobům, jak se dostat hráčům pod kůži. Ať už doprovází intro, závěrečné...

Další z rubriky

Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení...

Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Star Wars Battlefront II

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky...

První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Quake Champions

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.