Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hloupost majitelů, srabáctví šéfů. Proč vychází tolik nehotových her?

  10:48aktualizováno  10:48
Předčasně vydané produkty jsou morem dnešní doby. Proč tomu tak je a jak z toho ven?
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek)

Nová doba přináší nové problémy. Na tomto banálním prohlášení není samozřejmě nic objevného, přesto, vysokorychlostní internet či automatické aktualizace mají i svoje stinné stránky.

Mnozí vývojáři a manažeři pracují s vědomím, že kód, který posílají do lisovny, může být nehotový, nefunkční, tedy zcela bezcenný. Čas, který uplyne mezi vylisováním a skutečným vydáním hry, využijí k opravám toho, co se nestihlo, výsledkem čehož jsou několik GB velké tzv. „day one“ patche.

Zakoupená hra v obchodě tak poslouží už ne jako nosič hotového produktu, ale maximálně jako aktivace, u konzolí pak jako protipirátská ochrana. A to je špatně. Když pracujete s vědomím, že pevně daný termín stojí na hliněných nohách, nestihnete to.

Nezralé plody však poslední dobou sklízíme až nepříjemně často. Je dobře, pokud dá komunita hlasitě najevo, že tudy cesta nevede, protože v opačném případě nás velcí výrobci salámovou metodou postupně otupí, až vydávání nedodělků přijmeme jako normu. Nenechat si to líbit, je jedna z efektivních cest, jak se bránit.

Není přitom nijak překvapivé, že jsou to právě velké korporace, které selhávají. Jen těžko můžeme obviňovat vývojáře. Klíčem k pochopení je samotná podstata korporátu, který smýšlí v intencích absolutní nahraditelnosti kohokoliv (držet hubu a krok), zatímco akcionáři vyžadují svůj podíl na zisku (na čemž není nic špatného).

Problém je, že bohatý člověk nemusí být nijak moudrý, i kdyby vlastnil polovinu planety. Pokud akcionáři za každou cenu vyžadují svoje dividendy, jednoduše upřednostní krátkodobý zisk na úkor budoucnosti.

Vývojář řekne: ne, nestíháme. Vedení pak stojí před problémem: buď hru odloží, kvůli čemuž nestihnou účetní uzávěrku, a rozzlobí akcionáře. Nebo hru zkrátka vydají v takovém stavu, v jakém je. A protože lidé ve vedení nechtějí ohrozit své místo, respektive plat, zavelí hru vydat.

Cesta ven z marastu, kdy je zisk upřednostňován na úkor kvality, což je cesta do pekel, se ovšem hledá obtížně. S neschopnými vysokými manažery se firmy stále loučí podle stejného klíče, kdy jim poděkují za skvělou práci, a ti, místo aby skončili v propadlišti dějin, se vynoří v jiném korporátu na ještě lepší pozici.

Jak situaci s nehotovými, málo testovanými produkty vnímáte vy?

Autor:




Nejčtenější

RuneScape
Venezuelané si v krizi přivydělávají lovem zelených draků

Kvůli vysoké inflaci si lidé ve Venezuele hledají nejrůznější alternativní metody obživy. Jednou z nich je i vydělávání prostřednictvím hromadění virtuálních...  celý článek

Dishonored: Death of the Outsider
Dokážete zabít boha? Recenze Dishonored: Death of the Outsider

Loni vydaná hra Dishonored 2 patřila k nejpozoruhodnějším titulům minulého roku. Není tedy divu, že jsme o ní neslyšeli naposled. V Death of the Outsider na...  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Call of Duty: WWII
Transporty smrti a zákopové peklo. Kampaň v Call of Duty bude velkolepá

Nový trailer na Call of Duty láká na kampaň hry pro jednoho hráče. Vypadá to, že po dlouhé době tu konečně budeme zase mít skvělý příběh z 2. světové války.  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na Playstation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Další z rubriky

Introducing the Overwatch League
Odskočil si z kamarádovy svatby, vyhrál důležitý zápas a zase se vrátil

Profesionální hráč Overwatche Joonas Alakurtti si odskočil z kamarádovy svatby, aby vyhrál důležitý soutěžní zápas. Poté se na večírek zase vrátil, jako by se...  celý článek

Call of Cthulhu (2017)
Božstvo ztělesňující veškerou hrůzu světa. Mýtus Cthulhu ve hrách

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Kniha Masquerade od Kita Williamse
Největší podvod v dějinách videoher. Neuvěřitelný příběh hry Hareraiser

Lidé dnes mají často pocit, že se je výrobci videoher snaží jen podvést a vylákat z nich peníze. Ovšem nad neuvěřitelným příběhem počítačové hry Hareraiser z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.