Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Goat Simulator vydělával už po deseti minutách, grafiku měl z internetu

aktualizováno 
Pouhých deset minut po uvedení do obchodů byla hra Goat Simulator v plusu. To bylo výsledkem rychlého vývoje a značného zájmu o tento titul.

Studio zároveň vytvářelo další neoznámenou hru, která byla pro firmu prioritou, a projekt Goat Simulator tak musel pracovat s omezenými zdroji. Neměl například k dispozici žádné animátory, a vývojáři se proto grafiku rozhodli nakoupit z internetu.

"Řekl bych, že jsme tu kozu stáhli za dvacet dolarů. Byla v 75% slevě ," řekl PR manažer studia Coffee Stain Studios, kterým je Armin Ibrisagic. O Goat Simulatoru hovořil na vývojářské akci GDC Europe a o jeho přednášce přinesl reportáž server Gamasutra.

Projekt vznikl díky zápalu pro kozy, kterým "trpěl" jeden z vývojářů. O zajímavosti hry nejdřív bylo potřeba interně přesvědčit tým z Coffee Stain Studios, a na papíře proto vznikla řada konceptů.

Fotogalerie

Například verze, ve které by každá klávesa ovládala nějakou končetinu. Pro pohyb a rozličné akce by tak bylo třeba zvolit správnou kombinaci tlačítek a vše správně zkoordinovat v čase. "Jíst trávu by bylo neuvěřitelně těžké," říká Ibrisagic.

Tým však dospěl k závěru, že by takové pojetí hry bylo zábavné přibližně pět minut. Další koncept se však již výsledné hře blížil. "Co kdybyste získávali body za hlouposti jako při skateování, ale jako koza? A místo skateování byste do věcí vráželi hlavou, rozbíjeli okna a tak," popisuje vývojář.

Část týmu se tak rozhodla, že na hře začne pracovat a zveřejnila první ukázku ze hry. Když se Ibrisagic další ráno vzbudil, mělo video již přes osmdesát tisíc přehrání. A číslo během pěti minut chůze do kanceláře vystoupalo na sto tisíc.

"Pořád to rostlo a rostlo až nakonec GameSpot vytvořil video o tom, proč Goat Simulator musí vzniknout a že hry někdy mohou být hloupé. Lidé nám psali vážně dlouhé e-maily, ve kterých vysvětlovali, proč je to pro náš průmysl důležité. Začali jsme mít pocit, že bychom tu věc možná mohli vydat. A že pokud to neuděláme, někdo mě možná zastřelí po cestě do kanceláře."

Tým to tak přinutilo k seriózním schůzkám, při kterých si musel ujasnit vizi pro hru. Rozhodli se, že nemá smysl vytvářet kozí variaci na Grand Theft Auto. Hru raději vytvoří krátkou a úmyslně přihlouplou. "Museli jsme to vydat rychle a muselo to být v duchu té ukázky," konstatuje Ibrisagic.

Prodeje pak překonaly veškerá očekávání. "Řekl bych, že jsme naše investice získali zpět zhruba za deset minut," tvrdí Ibrisagic. Studio původně vzniklo díky vývoji her Sanctum, které obranu věžemi kombinují se střílením. Goat Simulator však během pěti měsíců překonal výdělky z obou her. Oba tituly přitom vydělaly polovinu peněz díky stahovatelnému obsahu.

Celá situace tak zajistila budoucnost studia, které nyní může investovat do dosud neodhaleného projektu. Podpory hráčské komunity si však tým váží, a proto i nadále hru rozšiřuje.

Autor:


Nejčtenější

Cyberpunk 2077 je přesně tak dobrý, jak jsme tajně doufali. První dojmy

Cyberpunk 2077

Poté, co v únoru vyšel Kingdom Come, už mezi českými hráči není očekávanějšího titulu než chystaný Cyberpunk 2077. A my...

Command & Conquer je zpět, ale v podobě, o kterou se nikdo neprosil

Command and Conquer: Rivals

Společnost Electronic Arts oživila legendární značku Command & Conquer. Neradujte se ovšem předčasně, je to mobilní hra.



Bethesda oznámila nový Doom a Wolfenstein. Fallout 76 vyjde ještě letos

Fallout 76

Velká herní výstava E3 pokračovala očekávanou konferencí Bethesdy. Viděli jsme spoustu oznámení, z velkých projektů se...

E3 2018: přehled časů všech důležitých konferencí

E3

S herním svátkem E3, který letos opět proběhne v Los Angeles, se pojí i samostatné tiskové konference, či spíše show...

Stahujte zdarma PC verzi startovní edice středověké řežby For Honor

For Honor

Pokud byste chtěli zkusit, kam se více než rok po vydání posunula multiplayerová řežba For Honor, přidejte si na PC do...

Další z rubriky

E3 2018 navštívilo téměř 70 tisíc lidí. Obrovský úspěch, říká pořadatel

E3

Herní svátek E3 2018 skončil. Výstaviště navštívilo 69 200 lidí, což je nejvíce od roku 2005.

Zasazení do starověké Číny sérii Total War sluší. První dojmy

Total War: Three Kingdoms

Po dvou fantasy odbočkách a jednom „menším“ dílu, nazvaném Thrones of Britannia, se na nás konečně chystá „opravdové“...

Bude Anthem jen další z řady průšvihů od Electronic Arts? První dojmy

Anthem

Chystaná sci-fi střílečka Anthem sice ambicemi nešetří, nás však první ukázka zatím příliš nezaujala. Je na nějaké...



Najdete na iDNES.cz