Goblin Commander: Unleash the Horde je hra, která mě překvapila. I když bych ještě předtím, než jsem jí spustil, jen stěží věřil tomu, že se na konzolích objeví plnohodnotná strategie, tento titul mě přesvědčil, že to možné je. Ano, jsou tu určitá zjednodušení, která vyplývají především z toho, že ovladače PS2 nejsou příliš vhodné pro tento žánr. Tyto „ústupky“ jsou ovšem přehlédnutelné. Hlavní je, že titul je vystavěn na několika základních principech, které by měla správná strategická hra mít – těžba surovin, ovládání několika desítek jednotek a občas také trošku taktického myšlení.
Děj je klasickou ukázkou fantasy – mocný čaroděj Fraziel využil energie pěti Měsíců, aby vytvořil pět gobliních hord. Jejich úkolem je vytvoření mocného stroje. Ten by byl zdrojem obrovské síly. Každý klan měl jednoho vůdce, který disponoval magií Měsíce, s jehož pomocí byl stvořen. Všechny skupiny žily dlouhou dobu v míru, až do doby, kdy zemřel Fraziel. Z jeho smrti byl obviněn Grommel a jeho bývalí bratři se postavili proti němu. Nyní mu nezbývá než se bránit výpadům ostatních klanů, aby přežil.
Goblin Commander je příjemným překvapením pro ty, kteří hledají strategii pro konzole.
Vy se samozřejmě ujmete Grommela, který se snaží přesvědčit ostatní, že za odchodem stvořitele nestojí. Jenže vůdci ostatních hord mu nehodlají uvěřit a snaží se ho intenzivně odstranit. Věřte, že nejde jen o plané řeči – každý klan má své unikátní schopnosti a vlastnosti, které je odlišují od ostatních. Někteří jsou slabí pro boj zblízka, ale na oplátku mají vynikající jednotky s dalekým dostřelem. Další jsou zběhlí v magii a jiní v hrubé síle. Co ale mají společného je to, že jsou pro ně životně důležité dvě suroviny – zlato a duše. Duše plynou z fontán, kterých je na mapě obvykle několik. K tomu, abyste je ovládli stačí chvíli postát poblíž a už je vaše (jenže stejným způsobem ji mohou získat rivalové). Zlato se těží tak, že zničíte vše, co zničit jde, a vaše destruktivní choutky jsou tak odměněny pár mincemi. Za zlato otevíráte další jednotky, opravujete a stavíte budovy (vždy na předem určených místech), dokupujete vylepšení (větší síla, dostřel, odolnost atd.). Duše jsou pak platidlem za samotné vojáky.Kromě standardních staveb, ze kterých vesele vybíhají vaši svěřenci, které bez mrknutí oka pošlete na smrt, můžete stavět ještě obranné věže. Jde o poměrně silné defensivní pomocníky, které ale můžete použít maximálně tři současně. Je tedy opravdu důležité pořádně si rozmyslet, kam je postavíte. Přece jen nejsou zadarmo a zlata není nikdy dost (stejně jako milionářů).
Vizuální stránka Goblin Commander mi trošku připomíná hru Warcraft III.
Každá horda má své vojáky. Základní jednotky jsou podobné – určené pro boj zblízka a střelci. Další už se ale liší klan od klanu. Některé skupiny mají bubeníky, kteří léčí ostatní, další kouzelníky, kteří rozsévají zkázu pomocí ohně nebo vynikající gobliny, kteří střílejí bomby. Kromě nich můžete ještě povolat titány. V jeden moment můžete ovládat jen jednoho (obra, monstrum stvořené z blesků a další). Zatímco klasičtí podřízení jsou docela inteligentní a počínají si samostatně (v případě napadení se brání), giganti musejí být řízeni přímo vámi. Pokud se jim nevěnujete, pak spí a nehodlají se probrat ani když je do nich stříleno, sekáno a bušeno.Jako zpestřující prvek jsou připraveny runy. Ty nacházíte nebo nakupujete v alchymistických laboratořích. Každou z nich můžete použít jen jednou a v danou chvíli můžete mít při sobě jen dvě. Dají se rozdělit na pasivní a aktivní. První jmenované uzdravují, zvyšují odolnost nebo zvětšují areál dohledu, aktivní sesílají zemětřesení, plameny nebo blesky. Kouzel je k dispozici dost a některá jsou tak silná, že mohou o průběhu bitvy rozhodnout. Nepříjemné ale je, že si musíte zapamatovat, co symbol na kamenné destičce znamená, protože jen v obchodě je popsáno, co každá umí. Poté už jen vidíte znak na každé runě a popis chybí.
|
Úkoly obvykle spočívají v tom něco najít (a poté to zničit) nebo rovnou určitou věc zničit. Občas se dočkáte i „časovek“, kdy musíte ubránit danou lokalitu po určitý čas. V tomto ohledu hra nic nového nepřináší, ale ani nezklame. Důležité je, že skutečně klade důraz na určitou míru strategického myšlení. Opravdu musíte hospodařit se surovinami a dávat pozor do čeho investujete, protože právě to může rozhodnout o výsledku boje. Mise jsou naštěstí nepříliš dlouhé a navíc se dá kdykoliv ukládat, takže příliš často neprohrajete. I tak je ale tento titul v pozdějších fázích obtížný a dá vám zabrat.
Vizuální stránka Goblin Commander mi trošku připomíná hru Warcraft III. Jistě není tak detailní (menší jednotky, i když je tu možnost si pohled přiblížit, nejsou příliš propracované a někdy vypadají jako zmuchlaný papír s nohama a rukama, ale to neplatí pro všechny a například titáni jsou zpracování vcelku k světu). Hudební doprovod není špatný, ale chválil bych především
|
Goblin Commander: Unleashed the Horde je příjemným překvapením pro ty, kteří hledají strategii pro konzole. V rámci možností, které PS2 poskytuje nabízí promyšlenou zábavu, která klade důraz na taktiku. Její hodnotu navíc zvyšuje i to, že
zástupců tohoto žánru není příliš mnoho.
Goblin Commander: Unleash the Horde | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|