Neříkejte, že jste to nečekali. Po tom, co původní God of War usadil jak herní novináře, tak hráče svou strhující atmosférou, detailní grafikou, zajímavým příběhem a stylovou akcí, bylo jasné, že dříve nebo později se začne mluvit o pokračování. Nejdříve to byly jemné náznaky, teď už vycházejí na povrch i potvrzené informace. Je jich dostatek, abychom začali být nedočkaví a s vyvalenými bulvami čekali, než k nám dorazí disk s vybledlým zabijákem na přebalu.
Až seskočíte ze srstnatých zad, objevíte, že Kratos má několik nových schopností.
Jestli se něco úzkostlivě tají, tak je to příběh, o kterém je známo opravdu jen minimum informací. Jasné je to, že Kratos přišel o své božství a musí zapomenout na sesílání katastrof na své nepřátele. I když on sám je vlastně katastrofou pro protivníky. Nezapomněl nic ze svého válečného umění a stále se umí ohánět tak rychle, že hlavy létají jako míč na basketu. Děj by se mohl točit kolem toho, že byl Kratos zrazen, musí se vydat na konec světa (a taxíka si vzít rozhodně nemůže) a nalézt uskupení, které je nazýváno Sisters of Fate. Sice je to nadále samotář, ale několikrát se setká i proslulými řeckými hrdiny (to, jestli budou na jeho straně nebo změří síly tváří v tváří, se dozvíme až během hraní). Aby nás nalákali, tak tvůrci vypustili jednu zaručenou věc – příběh bude mnohem temnější (a to už je co říct, protože první díl nebyl zrovna romantická komedie).Zajímavou novinkou je možnost proletět se na zádech Pegase. Ani ve vzduchu nebudete vyznavačem pacifismu. I tady se na vás vrhnou desítky a desítky netvorů, kteří pasou po tom, aby hlavní postava dopadla s pěkně hlasitým mlasknutím a prokousnutým krkem na desítky metrů vzdálenou zem. Stejně jako v případě, když se budete pohybovat po svých (a zcela jistě půjde o častější možnost), tak i na zádech létajícího koně poskytuje boj dostatek možností pro variabilní ukončení života vznášejících se bytostí.
Hra opět oslní i po vizuální stránce.
Až seskočíte ze srstnatých zad, objevíte, že Kratos má několik nových schopností. Například může trošku srabácky využít možnosti boje na dálku. To mu umožní magický luk. Na druhou stranu, když to do vás nepřítel také šije ze zálohy, proč ho neumírnit dobře mířeným šípem do čela? Dá se také odhadovat, že střelba bude nutná v řešení některých hádanek, které hra nabídne. Těch by mělo být více než v prvním God of War, stylově by se ale příliš lišit neměly. Obvykle by mělo jít o to, jak se s pomocí různých předmětů a schopností, dostat z jednoho místa na druhé. Tak jak jsme zvyklí u série Prince of Persia, která je pro God of War pravděpodobně největším konkurentem. A poslední díl Two Thrones nasadil laťku poměrně vysoko.Hlavní devizou přesto bude krvelačné vraždění mytologických netvorů, kteří se vám připletou do cesty. A nebude jich málo. Od řadových nemrtvých a podobných tvorů, kteří vám přinejhorším způsobí menší škrábanec, až po legendární zrůdy jako je Medúza. A tvůrci se rozhodli, že nebudou nikoho šetřit. Žádné mazání medu kolem pusy, když násilí tak pořádné. Brutalita je tu standardní věcí a zabíjení opět nebude redukováno na klasické „sek tam, sek sem“, ale hlavně u větších nepřátel, jako jsou kyklopové, bude nutné provést několik různých činností, než se budete moci pokochat jejich pádem na prašnou zem. Jinak řečeno, dojde na tolik oblíbené „fatality“, během nichž budete muset stisknout určitou sekvenci tlačítek, abyste úspěšně odstranili dalšího netvora z cesty. A nejde jen o to, že ukojíte své psychopatické sklony, ale také z obtížnějších protivníků získáte často předmět, který zlepší některé z vašich schopností. Nově pak do rejstříku vašich smrtonosných schopností i magie, kterou bude možné přímo za pochodu volně kombinovat s fyzickými útoky.
God of War II bude titul pro nás, dospělé holky a kluky, kteří umějí rozlišit, kde končí hra a začíná realita.
Hra opět oslní i po vizuální stránce. Ne, snad, že by prostředí nabízelo tisícibarevné orgie, ale i přesto, že exteriéry a interiéry budou kvůli atmosféře laděny do temnějších odstínů, bude se na co koukat. Modely postav a detailnost předmětů přesvědčí, že grafici od Sony umí. Podle toho, co jsme zatím měli možnost vidět, je očividné, že autoři chtějí Kratose vrhnout do světa, kde se jen málokdy setká s lidskou bytostí, s níž by mohl prohodit pár slov. Naopak, obvykle narazí jen na tiché, ale vražedné tvory, kteří mu klidně zaboří meč do zad a projedou se na něm jako na splašeném koni.I když jsme se za ty dlouhé roky, co se věnujeme hraní, naučili být skeptičtí, v tomhle případě se skoro nebojíme, že by to mohlo dopadnout špatně. Videa, obrázky a další lákadla, kterými nás tvůrci zahrnuli, nás přesvědčily, že God of War II bude minimálně taková pecka jako původní díl. Možná už to nebude takový šok (v dobrém slova smyslu) jako poprvé, ale i tak je jasné, že půjde o horkého kandidáta na nejlepší akční hru posledních několika let. Kratos přitvrdil, hra nabídne pár zajímavých (i když nikterak revolučních) novinek, lákavý příběh, mnoho puzzlů, ale i brutální akci. Nebude to nic pro děti, u kterých někteří dospělí předpokládají, že po zahrání takové hry vyběhnou s kuchyňským nožem mezi lidi a začnou praktikovat to, co viděly na obrazovce. God of War II bude titul pro nás, dospělé holky a kluky, kteří umějí rozlišit, kde končí hra a začíná realita (tedy alespoň doufáme, že to umíme). Datum vydání je zatím stanoveno na únor 2007. Doufejme, že tomu tak skutečně bude.
Index očekávání: 95 %