Přiznáváme, že už nám lezou na nervy věčné zprávy o tom, jak ta či ona hra prý využívá výkon PS3 (Xboxu 360) buď na maximum, nebo téměř na maximum. Naposledy to prohlásili hoši z Naughty Dogu, kteří mají jinak naši úctu za Uncharted 2.
Nechceme tu teď vést diskusi, co je graficky dokonalejší, zda Uncharted 2 nebo God of War III, nad jehož kvalitou valíme oči, ale něco nás zaujalo. Stig Asmussen, šéf vývoje GoW III, totiž v interview odpověděl na otázku ohledně využití výkonu PS3 takto: "Nejsem si jist, zda se blížíme padesátiprocentnímu využití PS3 hardware."
Rozumná slova. Zvláště pak v okamžiku, kdy se objevila první reálná ukázka gameplaye Crysis 2 a fenomenálních možností CryEngine 3. Doufáme tedy, že se konečně řeči o "maximálním využití" stanou minulostí. Zvláště když si vzpomeneme na PS2, kolik let se u množství her "ždímáním hardware do poslední kapky" operovalo, aby pak přišly hry jako Black, God of War 2 nebo Shadow of the Colossus a těmto prohlášením se vysmály. Ono jde hlavně o šikovnost vývojářů.
Zdroj: ugdb