Když se loni v září vytasilo studio Santa Monica s oznámením, že druhý God of War stihnou hráčům doručit ještě v roce 2021, v redakci jsme byli hodně na pochybách. Naše očekávání se navíc nedávno potvrdilo, když studio hru skutečně odsunulo až na rok 2022, navíc bez další specifikace třeba měsíce nebo alespoň čtvrtletí. Na God of War Ragnarok si tak můžeme počkat ještě celkem dlouho.
Ať jsou herní odsuny sebevíc frustrující, je to zkrátka realita, ve které aktuálně žijeme. Tituly se odsouvají v jednom kuse, a komu se skutečně povede vejít do svého dříve avizovaného data vydání, je pašák. No a samozřejmě také nesmíme zapomenout na to, že vývojáře pod tlakem nezachrání ani několik posunů, jak bylo vidět třeba na technické stránce Cyberpunku 2077.
Zatímco spousta studií vám dá klidně i rok či déle dopředu najevo, že už je skoro hotovo (třeba ukázkou ze hry, salvou informací nebo alespoň nějakým vyumělkovaným trailerem), Santa Monica drží očekávání poměrně zkrátka. Potvrzení druhého dílu jsme tak dostali teprve loni v září, ze hry jsme ještě neviděli zhola nic a vlastně i samotný podtitul Ragnarok je stále spíše pracovním názvem. Toto mělo skutečně vyjít letos?
My jsme si tak v podstatě oddychli, že si dávají autoři více času s laděním hry, která mimochodem vedle PlayStationu 5 poběží i na předchozí generaci. To pro studio znamená pořádnou práci navíc s optimalizací, aby se nový God of War svižně hýbal jak na starém hardwaru, tak i na tom moderním. Jenže evidentně se v řadách hráčů najdou i tací, kteří si odklad vzali osobně.
A tak se mohla na Twitteru pochlubit scénáristka studia Alanah Pearcová s řadou výhružných zpráv, kde jí nějaký velice zakomplexovaný jedinec přeje nehezké věci a vzápětí prohlásí, že si stejně myslí, že hra vyjde letos a pouze pro PlayStation 5. Pearcové se vzápětí zastal sám šéf studia Cory Balrog, který prohlásil, že pokud je někdo na něco ohledně jakékoliv hry naštvaný, ať si to vyříká s ním, on totiž dělá všechna důležitá rozhodnutí.
Ať už komukoliv na dané herní značce záleží sebevíce, vyhrožovat znásilněním či ztrátou práce jejím autorům je naprosto odporné jednání. A to je zcela jistě Pearcová jen jednou z mála těch, kteří si takové zprávy vystavili na internet místo jen obyčejného zablokování a vymazání.
Na odsuny her nám už dávno nezbylo nic jiného, než si zvyknout. A využít čas, který letos máme třeba k dohánění starých restů nebo zkoušení něčeho nového, ať už je to jiná konzolová platforma, nebo třeba žánr, kterému jsme se doposud vyhýbali.