Námět americké občanské války patří za velkou louží mezi zpracovávané, ale pro našince poměrně nezajímavé téma. Z herního hlediska by se nutně nemuselo jednat o hotovou katastrofu, pokud by se autorům podařilo zprostředkovat podmanivý herní zážitek, poněvadž potom je téma "cizí války" prakticky nedůležité. Gods and Generals se nechávají inspirovat stejnojmenným filmem, ve kterém hráč ztělesní vojáka, jehož osud je protkán s počátkem války.
Z čistě herního hlediska se jedná o titul, jenž si nedělá žhavé ambice, že by se mohl stát něčím víc než příspěvkem do série zlevněných titulů. Do této často poněkud zatracované edice zapadá na první pohled – podívejte se kolem po obrázcích, které prozrazují téměř vše. Grafické zpracování opravdu příliš krásy nepobralo, nad čímž se, ve spolupráci se stále stejnými texturami a mizivým počtem objektů můžeme pouze pousmát. Z šedivého podprůměru vyčnívají snad jen vojáci, kteří při přiblížení vykazují alespoň průměrnou známku detailu a vesměs efektně umírají pádem vzad. Ovšem vše ostatní působí nedobře – ať již placaté textury stromů, vlastní zbraně (takový granát vyžaduje pokročilou míru představivosti) či nesouměrné navazování objektů.
Prakticky po spuštění vás přivítá asi to nejhezčí na celé hře – filmové šoty ze zmíněného filmu. Vlastní hratelnost příliš neovlivňují (tedy vůbec), ale měl jsem z nich celkem dobrý dojem, stejně jako z kapesní encyklopedie. Ta obsahuje něco obrázků, poskrovnu textů a odkazy na videa, která propojují jednotlivé mise. Právě mise kovají celou hru – sledujete v nich děj a plníte různé cíle. Na bitevním poli však nelze očekávat přílišnou různorodost, většinou se za slušným počtem jednotlivých cílů skrývá prakticky jediné – střílení a likvidace protivníka. Dokonce se zde setkáváme s předem připravenými událostmi (pozor, přijdou posily, musíš je zabít) a teď pozor, RPG prvky! Za splněné cíle mise hráč získává zkušenosti, které posléze investuje do některé z rozvíjejících se oblastí – aby více vydržel, více unesl, lépe mířil a podobně. Třeba mušketa po jednom výstřelu potřebuje nabít, nábojů je jako šafránu... s tím souvisí i jedna zajímavá finta. Podržíte-li nad mrtvolou nepřítele akční klávesu, začne jej hrdina prohledávat. Okamžitě tak sebere co je vidět na první pohled, ovšem držíte-li klávesu déle (zobrazuje se na liště), prošacuje mrtvolku důkladněji. Občas se to vyplatí...
Nabídnuté zbraně nijak neuchvátí (snad kromě slušných výbuchů dělostřeleckých koulí a granátů), spíš nepotěší prazvláštní udělování zásahů. Někdy nepřítele složí jedna kulka, jindy ani tři ne, zřejmě další z nevšedních atributů hry. Divně také působí, že například lano držící žebřík (nutná akce pro postup) lze přestřelit, ale nejde přetnout vojenskou šavlí. Celkově hra působí amatérským dojmem a pojmy jako "zábava" či "super" ji obloukem míjejí. Celý produkt nezachrání ani snížená cena, která v přepočtu vychází zhruba na 600 Kč. Dokonce existuje rozšiřující set, jenže opět za peníze – za zhruba 150 Kč si lze dokoupit hru více hráčů. No neberte to...
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|