I v anonymním kyberprostoru už dávno existují státní hranice a firmy, které chtějí na internetu legálně podnikat, musí zohledňovat místní zákony. Své o tom ví i počítačoví hráči. Například v Německu si posledního Wolfensteina zahrajete jen bez hákových křížů, v Belgii si nekoupíte žádný lootbox a v Saúdské Arábii vás nepobouří lesbický Life is Strange.
Čeští hráči jsou naštěstí jakýchkoli omezení ušetřeni (zatím), i oni se však musí potýkat s kurzovými rozdíly, kvůli kterým mají dražší hry než v USA. Ve většině digitálních obchodů s hrami platí pravidlo 1 dolar rovná se 1 euro, což je při ceně 60 dolarů za novinku docela znát. Samozřejmě to není způsobeno tím, že by si Steam a spol. neuměli udělat jednoduchou převodní tabulku, ale rozdílnou metodou placení daní, což však zákazníka nezajímá. Na druhou stranu s tím prodejci mohou jen těžko něco dělat.
Oblíbený digitální obchod s hrami GOG nabízel alespoň částečnou kompenzaci v podobě programu Fair Price Package. Zjednodušeně řečeno šlo o to, že se kurzový rozdíl oproti doporučené ceně zákazníkovi vrátil ve formě kreditu, který mohl použít při dalším nákupu. Jenže tomu od 1. dubna bude konec. Kvůli stále klesajícím podílům z prodeje her způsobených rostoucí konkurencí (spuštěním Epic Store) GOG tuto službu ke konci příštího měsíce ukončí.
Po nedávném oznámení o propuštění dvanácti zaměstnanců (psali jsme tady) je to další signál, který naznačuje, že situace v GOGu není tak idylická, jak by si asi většina hráčů přála.