Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Situační humor je silnou stránkou slovenského projektu Gomo

  0:01aktualizováno  0:01
Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Gomo cílí na stejné publikum jako geniální české Machinarium, ale v přímém srovnání prohrává. Přesto je celkem zábavné.
50

Gomo

Platforma: PC
Výrobce: F4

  • Příjemný humor
  • Vhodné pro děti
  • Poměr výkon/cena
  • Machinarium je ve všech ohledech lepší

Herní karta

Asi není úplně fér poměřovat nejlepší českou adventuru s prvotinou malého nezávislého týmu, ale nelze jinak. Gomo svým flashovým zpracováním, příběhem, i celkovou roztomilostí jednoznačně odkazuje na slavného kolegu.

Gomo (PC)

Gomo (PC)

Obě hry mají kromě těchto vlastností navíc společného i vydavatele, současné krále adventurního žánru Daedalic, a tak se vzájemnému srovnání jednoduše vyhnout nejde. A pro Gomo to nebude příliš lichotivé.

Hlavní hrdina Gomo je vycpaný pytel od brambor a připomíná rané malůvky Tima Burtona. Putuje neutěšeným a lehce depresivním světem za záchranou svého psíka z mimozemského zajetí. V každé z přibližně třiceti herních obrazovek má za úkol vyřešit jednoduchou hádanku, což je v součtu úkol na maximálně dvě hodiny.

Fotogalerie

Vzhledem k velmi nízké obtížnosti míří hra spíše na dětské publikum, ale tomu neodpovídá vizuální zpracování plné ostrých hran a barevné palety složené převážně z různých odstínů šedé a hnědé barvy.

Grafika je stylová a nápaditá, horší je to s animacemi. Tam, kde Machinarium uchvátí spoustou drobných detailů a originálních vtípků, nenabízí Gomo adekvátní náhradu. Vše působí nepříjemně staticky a člověk se spíše snaží z každé lokace co nejrychleji dostat pryč, místo aby si ji užíval a všímal si různých vychytávek.

Flashové zpracování s sebou kromě hardwarové nenáročnosti a jednoduššího programování přináší i několik negativ. Například nechápu, proč autoři zvolili bizarní rozlišení 800 × 622.

Gomo (PC)

Gomo (PC)

Nepotěší ani nemožnost přeskočit některé opakující se animace a vůbec celková pomalost hry. Gomo se totiž pohybuje jen po malých úsecích, a tak cesta z jednoho konce obrazovky na druhý vyžaduje několik kliknutí.

O malých zkušenostech autorů vypovídá i komunikace s hráčem. Stejně jako v Machinariu se snaží o úplné oproštění od psaného či mluveného slova. Na několika místech si ovšem musí pomoci dovysvětlujícími texty.

Ale abych jen nekritizoval: nemůžu říct, že bych se u hry nudil. Gomo příjemně odsýpá a díky situačnímu humoru a pár originálním hádankám přece jen stojí za vyzkoušení. Ideálně na tabletech či chytrých telefonech, které jsou pro podobné minimalistické hříčky vhodnější platformou. A také za čtvrtinovou cenu, protože osm eur (zhruba 220 korun) je vskutku přehnaná částka.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

50 %

Čtenáři

62 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 43 čtenářů

Témata: Humor


Nejčtenější

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Autoři Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Resident Evil: Revelations
Zaoceánská plavba s mutanty potřetí. Recenze Resident Evil Revelations

„Tati, já nechci zase na zaoceánskou plavbu,“ postěžoval si mladý hráč. „Kušuj,“ řekl otec Capcom a naservíroval mu tu samou hru už potřetí.   celý článek

Destiny 2
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Další z rubriky

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.