Podle původních informací serveru TechCrunch investoval Google sumu mezi 100 až 200 miliony dolarů (2 až 4 miliardy korun) do společnosti Zynga, největšího výrobce her pro sociální sítě.
Informace, které potvrdilo několik nezávislých zdrojů, proběhla neveřejně. Jejím účastníkem je přímo společnost Google, nikoliv její investiční dceřiná společnost Google Ventures. Tento detail prozrazuje, že nejde o pouhou finanční investici, ale o strategické rozhodnutí. Google se i přes velikost investice nestává vládcem Zyngy, ale jen významným partnerem. Svou pozici Google údajně využije pro vybudování vlastního herního webu Google Games.
Spojení s velkými následky
Spojení Zyngy a Googlu umožní oběma firmám lépe konkurovat Facebooku. Ten se stal jedním z nejvýznamnějších hráčů v internetové reklamě. To je dlouhodobě doména Google a zásadní zdroj jeho příjmů, o které se nechce dělit.
Pro Google je investice do Zyngy důležitá i v dalším rozvoji mobilní platformy Android. Právě tam má koupě podílu významný dopad. Google Android je totiž jediným výrazným konkurentem iOS od Apple. Android má ale stále slabiny a menší počet kvalitních her mezi ně rozhodně patří. Pokud Zynga vytvoří Farmville, Mafia Wars a další své tituly na Android (na Farmville už Zynga podle všeho pracuje), Apple přijde o část své konkurenční výhody.
Transakce se podle dobře informovaných zdrojů odehrála už před měsícem, kdy Zynga zaznamenala ztrátu hráčů svých nejpopulárnějších her na Facebooku. Odlivem milionů lidí trpí Zynga i nadále. Za poslední dva týdny například Farmville ztratilo 1,4 milionu hráčů, Treasure Island pak víc než milion. Nestala se ale žádná katastrofa, věrní hráči nejspíš zkoušejí nový titul Frontierville, který za 14 dní získal téměř osm milionů hráčů.
Google se na herním poli doposud příliš neangažoval. Z pohledu široké veřejnosti je největším pojítkem Googlu s herním světem květnová akce, kdy proměnil své logo na google.com v klasickou videohru Pacman. Díky obrovskému zájmu milionů lidí, hříčku nabídl bez časového omezení na www.google.com/pacman (za jediný den od spuštění Pacmana uživatelé jeho hraním strávili celkových 4,8 milionu hodin).
Ve stejném měsíci Google oznámil úmysl spustit obchod Chrome Web Store zaměřený především na webové hry.