Gorasul - 1. část návodu

  • 9
Hra Gorasul, nedávný to přírůstek do slibně se rozrůstající rodiny RPGček, patří mezi hry určené poměrně širokému okruhu hráčů. Vzhledem k tomu, že je vhodná i pro hráče v oblasti RPGček méně zkušené (neboli pro pařany na prvním až druhém levelu :o)), najde se jistě dost těch, kterým přijde vhod náš návod.

Jak už jsem se zmínil v recenzi, Gorasul je hrou vhodnou pro hráče, kteří chtějí do žánru RPG proniknout, ale zatím s ním nemají větších zkušeností. Tento dvoudílný návod by měl být pomocníkem i pro hráče mladší nebo pro hráče se slabší znalostí angličtiny – i ti se totiž mohou do této hry vrhnout. Toliko tedy úvodem, pojďme se pustit do hry samotné.

Na začátku vás čeká úprava hlavního hrdiny. Stačí zvolit povolání a rozdělit body do základních vlastností, dračích dovedností a útoku/obrany. Dále si vyberte svoji magickou zbraň. Záleží na vkusu každého, jak těmito volbami projde, já osobně jsem zvolil povolání Judge of the Sword a zbraň dlouhý meč.

Roszondas´ Tower
Po zmrtvýchvstání se objevíte ve své věži, konkrétně ve třetím patře. Rozhlédněte se kolem, pobijte pár nemrtvých a proberte všechny skříně, mimo jiné najdete knihu Magic of my Tower, kterou si přečtěte. V patře jsou také čtyři skříně, které jsou zamčené, přičemž tři z nich je možno otevřít pomocí kouzla Open Lock (ve skříních najdete lektvary). Přečtěte si deník ležící na stole, prohlédněte si kostlivce a stolky u nich. Uprostřed patra je socha démona, která při doteku regeneruje vaše životy a manu. Po schodech sejděte do nižšího patra (čeká vás při tom rozhovor s vaší zbraní). Ve druhém patře vás opět čeká pár nemrtvých. Kromě toho si na čtecím stolku vpravo můžete přečíst knihu Human Dragon Magic a také sebrat ze země knihu Spellt Islands (a přečíst). Prohlédněte police, měli byste najít svitek Horaktazt a Loose Leaf Notebook – obé si přečtěte. Na čtecím stolku v severní části najdete Rusty Old Key (pomocí něj lze otevřít zamčenou skříň ve třetím patře a přivlastnit si tak amulet Protection From Poison). Pečlivě proberte všechny skříňky, měli byste najít Empty Vial, Healing Potion a nějaké peníze. Uprostřed patra je Magic Well na vyvolávání démonů, ale raději ji nechte na pokoji. Sestupte dolů, do prvního patra. V prvním patře jsou tři magické studny – studna s orlem, s růží a se stromem. Když na ně postupně použijete Empty Vial, získáte lektvar neviditelnosti (Potion of Invisibility). Až budete se svou prací ve věži spokojeni, jděte ke čtyřem sochám v tomto patře. Každá z nich vám položí hádanku, po zodpovězení poslední se otevře cesta ven. Správné odpovědi jsou (zleva): Night, Four, Seal, Power. Po opuštění věže se ocitnete na hlavní mapě. Vyberte jedinou možnou lokaci, a to vesnici Tolip.

Tolip village
Po vstupu do vesnice musíte ze všeho nejdřív pobít všechny pekelné psy (Hell Hounds). Až poté se obyvatelé přestanou bát a objeví se venku. Kousek od brány postává Mirbard. Pokecejte s ním, také si od něj lze koupit nápoje. Promluvte s Reknarem a Herardem, na pokec odchyťte také nějakého „normálního“ vesničana. Na SZ vesnice je Chandler´s Shop, u S věže můžete promluvit s Elderonem, poblíž postává u stájí léčitelka Shanui. Promluvte s ní, má na vás prosbu - přinést byliny od čaroděje na severu ostrova. Nedaleko je střelecká gilda (Marksman Guild), u které promluvte s Velasem. Nabídne vám malou hru – pokud se vám podaří trefit střed terče, dostanete luk (před střelbou si hru uložte, jelikož máte jen jeden pokus). U Velase také můžete nakoupit luky a šípy. U věže na V promluvte s Hirasem. Zhruba uprostřed vesnice je kovárna, u které můžete promluvit s Toralfem. Lze u něj nakupovat zbraně a brnění, rovněž vám opraví poškozené zbraně (v obchodním menu stačí přenést zbraň na symbol kladiva). Nedaleko kovárny je Warrior Guild. Tam pokecejte s Arbaskarem, dá vám za úkol nechat nabrousit jeho meč. Jděte tedy za kovářem s tím, že chcete nabrousit zbraň, sice neuspějete, ale dozvíte se nové informace. Jděte k JZ věži a promluvte s mladíkem Lorinem. Usvědčete ho z krádeže řemdihu, jděte za Arbaskarem, řemdih mu dejte, pak zajděte za kovářem, dejte mu peníze od Arbaskara, nabrousí vám meč. Ten dejte Arbaskarovi, za odměnu vám nabídne tréninkový boj s jeho studenty. Také si prohlédněte obelisk mezi kovárnou a bojovnickou gildou a promluvte s vesničanem stojícím opodál. Jděte se podívat na studnu a pokecejte s chlapcem Elnorem, který je uvnitř. K jeho osvobození je potřeba provaz, který vám ochotně dá Mirbard (a také Arbaskar, ale jeho provaz je krátký). Až Elnora vytáhnete, tak s ním pokecejte. Poté vesnici opusťte.

Small Forest (S od Tolipu)
Touto lokací musíte chtě nechtě projít. Budou vás zde mimo jiné obtěžovat bandité, také byste tu ale měli najít nějaké byliny. Až oblast vyčistíte, opusťte ji S stranou a na hlavní mapě pokračujte na S.

Jenai´s House
Okolí domu není nijak zajímavé, kromě dvou magických kamenů s nápisem Out of Order. Vstupte tedy do bílého domu uprostřed lokace. Prohlédněte si vstupní halu (můžete si zahrát na harfu či na piáno) a poté zazvoňte na zvonek na malém stolku. Přijde sluha Rufius a po krátkém rozhovoru vás odvede do pokoje. Zde se můžete občerstvit magickým jídlem a pitím, po chvilce přijde čaroděj Jenai. Promluvte s ním o minulosti, o současné situaci i o bylinách pro Shanui. Výsledkem rozhovoru je vaše poslání – najít tři mocné čaroděje, s nimiž by bylo možno utvořit pětičlenný magický Kruh. Jenai vám rovněž řekne o magické hůlce na ostrově Firewall, dá vám runu (kterou použijete až najdete tři čaroděje) a také vám nabídne svého učně Dadaskara. Opusťte pokoj a poté i vstupní halu – při odchodu přijde Dadaskar a nabídne vám své služby, takže ho naberte do party. Venku jděte k magickému kameni za domem, dotkněte se ho a řekněte „Please“. Teleportuje vás na ostrov.

Firewall Island
Pobijte vlky pobíhající kolem a ve V části ostrova vstupte do jeskyně. Uvnitř promluvte s drakem Veasem (řekněte, že vás posílá Jenai). Drak vám hůlku dá jen v případě, že projdete testem. Prohlédněte si jeskyni, z hromady kostí seberte Chainmail, Leather Pants a Dragon Scale Armor. V jeskyni jsou dva portály, jeden s nápisem 8 SOUL VICTIM a druhý s nápisem FATE OF THE 5. Za prvním vás čeká jen boj s osmi nemrtvými, zatímco v druhém vás čekají mnohem zajímavější karty osudu, takže si vyberte spíš ten. Karetní hra spočívá ve výběru tří karet z pěti (pravou myší karty otočíte a dvě, které nechcete, pak přesunete vlevo). Každá karta má nějaký (obvykle permanentní) efekt, který se projeví na vaší postavě. Zde je seznam většiny karet: Angel (AC +1), Horseshoe (Attack +1, Defense +1), Golden Dragon (Dragon Skills +3), Dungeon (odebere cenný předmět), Quiver (přidá magické šípy), Solar Flare (Dragon Breath +10), Shooting Star (vyléčí vás), Solar Eclipse (Dragon Fear –5), Black Bear (síla +3), Elf Face (charisma +3), Magic Wand (Mana +5), Idol (Life +5), Rainbow (přidá peníze). Po dokončení testu opět promluvte s drakem, dá vám artefakt Wand of Xar a teleportuje zpět Jenaiovu domu. Nyní se vydejte pro speciální bylinu do lesa orků.

Orc Forest
Promluvte s berserkem, uklidněte ho a pošlete ho do Tolipu, kde se o něj postarají, za odměnu vám dá drahokam. Po lese se potlouká několik orků, které musíte zabít, také zde najdete několik bylin. Jděte na V, kde mají orkové tábořiště. Pusťte se do nich, ale posledního nezabíjejte (bude škemrat o milost). Promluvte s ním a nechte ho jít, řekne vám o útocích nemrtvých a lindwormovi, dá vám speciální flašku (Brew). Jděte do JV rohu a až na vás zaútočí lindworm, použijte na něj Brew, čímž ho zaženete. Z keře potom utrhněte Germ of Life, poblíž by se měl povalovat Flaming Sword. Poté se vraťte do Tolipu a jděte dát léčitelce Germ of Life. Pak se vydejte do koboldí vesnice, cestou musíte projít lesem.

Small Forest (JV od Tolipu)
V této lokaci není nic zvláštního, kromě toho, že zde narazíte na pár nepřátel a najdete několik bylin.

Kobold village Ninigod
Nejprve jděte na V břeh říčky a promluvte s Kobold Kingem (odpověď na jeho otázku je Water). Poté se s vámi pustí do řeči dívka, která vás nějaký čas bude následovat na každém kroku. Promluvte si s oběma trenéry poblíž, postupně se s nimi utkáte v souboji. Vítězstvím získáte vůdcovství nad koboldí armádou. Použijte Warplan (tabule poblíž budovy) k řízení koboldů proti nemrtvým. Nejlepší taktikou je držet všechny koboldy na V břehu říčky, tuto oblast rychle vyčistit a pak jen držet mosty. Několik zbylých nemrtvých můžete dorazit i osobně. Po velkém vítězství si můžete prohlédnut vesnici. U domku na JZ najdete na voze peníze, u Z domku můžete pokecat a obchodovat se šamanem (v nedalekých barelech najdete Kobold Schnaps), u domku zhruba uprostřed v barelech nadejte Kobold Booze. Promluvte se stařešiny sedícími na lavičkách na Z břehu – řeknou vám o bojovníkovi v chrámových katakombách. U J mostu promluvte s mladým koboldem a věnujte mu koboldí dívku, která vás neustále pronásleduje. Znovu promluvte s Kobold Kingem a nakonec jděte na SV, kde promluvte s vynálezcem. Slíbí, že pokud mu přinesete tvrdý kov, vyrobí pro vás skvělý vynález. Poté vesnici opusťte a vydejte se k chrámu.

Temple
Vyčistěte velké schodiště i zbytky nádvoří od nemrtvých. Poté vstupte do podzemí vchodem na SV lokace.

Temple Catacombs 1
V tomto patře vás budou otravovat nejen nemrtví, ale také satyrové. Prohledejte všechny místnosti, truhly, stoly a tak dále. Nejzajímavější je velká kostra na S lokace, u které najdete elfí brnění. Na V je socha s dvěma klíčovými dírkami. Na SV je schodiště dolů. Sejděte po něm.

Temple Catacombs 2
V tomto patře na vás kromě nemrtvých a satyrů budou útočit také slabší démoni (Small Demon). V J části lokace najdete truhlu s prstenem Ring of Strength, v další truhle dýku a Healign Potion. Na S lokace je banshee, kterou zabijte, zbude o ní prsten. Nedaleko je truhla se sekerou. Na SV lokace je mimo jiné truhla, ve které je zlatý klíč (Gold Key). Opět vyčistěte celou lokaci a proberte všechny truhly a podobně, pak jděte na Z. Zde je nepoužitelné schodiště a také speciální plocha (Floorboards). Pokud ji prohlédnete a přečtete si nápis, můžete odpovědět na hádanku (Air) a budete teleportováni do dalšího patra.

Temple Catacombs 3
Třetí patro je opět zamořeno příšerami. Vyčistěte celé patro, na JV seberte z barelu longsword a pak jděte na SZ. Zabijte velkého démona (Large Demon) a pak promluvte s Kendalem. Najměte ho do party (také vám přibude quest – vyřídit nějaké věci Gunterem v Dengardu). Po vyřešení tohoto patra byste také měli mít druhý klíč. Vraťte se k teleportu, na další hádanku odpovězte „Body“ a budete přeneseni na povrch. Vraťte se do prvního patra, použijte na sochu na V lokace postupně oba klíče, získáte drahokam. Pak už chrám definitivně opusťte a vydejte se do města Dengardu.

Dengard (West Side)
Promluvte se stráží a zaplaťte malý poplatek. Do kašny můžete hodit zlaťák pro štěstí. Zajděte do knihovny, prohlédněte si knihy, vyjděte do horního patra a promluvte s čarodějem. Představí se jako Mafestus a nechá se najmout do vaší družiny. Ve městě je také Magician´s Guild, kde lze obchodovat nebo si nechat vylepšit zbraně. Před budovou stojí kněz (Priest), se kterým promluvte. Dostanete za úkol očistit chrám na jihu ostrova. V této části města je také Herb Shop (obchod s bylinami), Weapon Shop (obchod se zbraněmi), Chandler´s Shop a hostinec. V hostinci je čaroděj Ranzlin – promluvte s ním, řekne vám o mistrovi na magickém ostrově. Dvěma hostům kupte pivo a promluvte s nimi, pokecejte také s barmanem (Inkeeper). V hospodě jsou také Toralf a Mirbard z Tolipu – promluvte s nimi a slibte jim pomoc. Dovedou vás k domu léčitelky Essende, pokecejte s ní a slibte, že se pokusíte obstarat lékařské knihy. Jděte do knihovny a promluvte s knihovnicí (zjistíte, že knihy má obchodník, který odjel do Alestu). Poté opusťte lokaci na V okraji, dostanete se do druhé části města.

Dengard (East Side)
V této části města je Armor Shop, tržiště a starostův dům, do kterého vás stráže bez pozvánky nepustí. V SV části je dům, před kterým postává Gunter Kehlbaum. Promluvte s ním, pustí vás do podzemní gildy. Tam vás čeká nepříjemný rozhovor s vůdcem banditů a poté bitka. Jelikož nepřátelům neustále přicházejí posily, nezbývá, než uprchnout. Ve městě jste zatím hotovi, takže Dengard opusťte a vydejte se do malého lesa na JZ.

Small Forest (JZ od Dengardu)
Zde vás opět čeká pár nepřátel (satyrové a nemrtví). Pobijte je a projděte na Z. Na mapě se vám objeví nová lokace, tak se do ní vydejte.

Temple Ishra
Promluvte se sluhou, zavede vás k Martikovi. Promluvte s ním, pak prokecněte sluhy, prohlédněte si halu (na Offering table můžete hodit zlaťáky a ze stolu můžete vzít obřadní dýku) a koukněte se do zrcadla Mirror of the Future. Poté vyjděte do horního patra a promluvte se všemi kněžími. Vraťte se dolů, vyjděte z chrámu a vydejte se na hřbitov.

Cemetery
V okolí hřbitova i na něm se potlouká pár nemrtvých. Všechny je pobijte a jděte ke kapli. U ní leží umírající kněz, promluvte s ním, před svou smrtí stihne říci pár slov o runách. Po smrti se z něj stane ghůl, kterého musíte zabít. Vraťte se do chrámu a Martikovi řekněte, co jste zjistili. Pak se vraťte na hřbitov a vstupte do krypty. Seberte 4 runy a vyjděte ven. Tam už na vás čeká padouch Peagran. Promluvte s ním a pak ho zabijte, vraťte se do chrámu a vše řekněte Martikovi. Bude vám vděčný a věnuje vám několik lektvarů. V chrámu už vás nic nedrží, tak se vydejte do vesnice na pobřeží.

Tak, zde pro dnešek skončíme. V příštím díle (druhém a posledním) navážeme na dnešní návod ve vesnici Seasalt a vypravíme se na východní pevninu, kde bude naše dobrodružství pokračovat.

Gorasul