Gorasul – 2. část návodu

  • 9
Hra Gorasul rozhodně patří mezi ty lepší kousky ze žánru RPG a najde si jistě mnoho příznivců. Zejména těm méně zkušeným je pak určen náš návod. V minulém díle jsme prošli větší část západního ostrova, takže dnes prozkoumáme jeho zbytek a pak se vydáme lodí na východ. I tam totiž čekají další dobrodružství, nepřátelé a poklady.

V díle minulém jsme skončili vyřešením problémů v chrámu. Pokračovat budeme ve vesnici Seasalt na pobřeží.

Village of Seasalt
I když se vám to nemusí líbit, u vchodu musíte strážím odevzdat zbraně. Na JV vesnice promluvte se starostou Fundrunem, na V s Bridge Masterem, na Z je kovář. Můžete také promluvit se starým mužem u studny. Ve vesnici je také Whaler (prodává nápoje) a mistryně Lea, která vás naučí něco bojových triků, ovšem jen pokud se vám ji podaří porazit v souboji. Zhruba uprostřed vesnice je také stánek, u kterého můžete pokecat se Shopkeeper Boyem a obchodovat s ním (lektvary a oblečení). Pokecejte s ním o zbraních, slíbí vám něco prodat a dá si s vámi sraz u hromady dřeva. Jděte tedy k této hromadě, která je vedle stájí na SZ. Když tam dorazíte, najdete ležícího chlapce krvácejícího z rány. Vyléčte ho, po chvilce přijde Fundrun a promluví si s vámi i s chlapcem. Dozvíte se tak o banditech. Slibte Fundrunovi pomoc, dočasně se k vám přidá. Opusťte vesnici a jděte do tábora banditů.

Bandit Camp
Pobijte bandity, kteří se na vás vrhnou. V lokaci je několik malých táborů. V tom na S najdete ve stanech několik zbraní, peněz a vybavení. V táboře na SV lokace jsou ve stanech boty a peníze. V táboře na J je svázaný rytíř Skadavar. Pokecejte s ním, osvoboďte ho. Nabídne vám své služby. Chcete-li, můžete ho najmout, jinak bude čekat v Dengardu. Ve stanech v J táboře najdete kromě jiného mapu. Pokud si ji prohlédnete, dozvíte se o čarodějnici. Je-li tato lokace čistá, vydejte se na V.

Small Forest (V od Bandit Campu)
Tato lokace je opět jen průchozí. Pobijte trolly a pokračujte na V, do lesa čarodějnice.

Witch´s Forest
Promluvte s elfím dítětem, slibte pomoc a následujte ho. Bohužel vás zavede do pasti, takže pobijte bandity, kteří na vás zaútočí. Vyčistěte lokaci od vlků a pak jděte k domku na JZ. Vstupte dovnitř, pokecejte s čarodějnicí, vyhodí vás. Nevadí, vstupte znovu. Interiér bude o dost jiný, ale vše je jen iluze. Pokecejte se ženou, zjistíte, jak se věci mají a navíc získáte prvního z hledané trojice mocných čarodějů. Výborně. Opusťte lokaci a vraťte se do Seasaltu. Zajděte za Bridge Masterem a nechte se nalodit na loď jedoucí k ostrovu kyklopů.

Cyclops Island
Na ostrově pobijte všechny gargoyly a v S části vstupte do jeskyně. Prohlédněte si lebky a jděte ke kotci se štěkajícím psem. Prohlédněte si ho, za chvilku přijde kyklop a po krátkém rozhovoru zaútočí. Zabte ho i se psem a projděte zbytek jeskyně. V JV části prohlédněte lebku, najdete mithril. Čaroděj tu sice není, ale úplně zbytečná cesta to nebyla. Vraťte se na pevninu a jděte do koboldí vesnice. Vynálezci dejte mithril a po chvilce se vraťte, bude pro vás mít úžasný vynález :o). Jděte opět do Seasaltu a kupte si lodní lístek do Alestu. Je dost možné, že vás cestou po moři přepadnou skřetí piráti, ale měli byste to zvládnout.

Alest (East Side)
V SV části této městské čtvrti je knihovna, kde si můžete od knihovníka půjčit knihu o příšerách (informace se vám zkopírují do bestiáře). Zhruba uprostřed lokace je kašna a půlelfka Lirina – promluvte s ní a naberte jí do party. V Z části je žebrák (Beggar), který vám vždy za minci prozradí nějaké klepy. Dále je tu Magic Guild, ve které můžete pokecat s čarodějem a obchodovat s obchodníkem (také vám může magicky vylepšit vaše zbraně). Opusťte lokaci směrem na Z, dostanete se do centra města.

Alest (City Center)
V této čtvrti je guvernérský palác (stráže vás zatím nepustí dovnitř), dům majitele dolů (uvnitř je Arabam, který s vámi zatím nebude mluvit) a hospoda „To the Towerwave“ (v té je pár hostů a barman, který prodává pití). Opusťte lokaci po mostě na Z.

Alest (West Side)
V této čtvrti jsou dva obchody - Chandler a Armorer. Dále je tu léčitelský dům (Healer), ve kterém můžete obchodovat s Hubertem a hlavně pokecat s Eleen – dá vám za úkol vypátrat důvod znečištění řeky. Před léčitelským domem je obchodník s vozem. Prohlédněte vůz, promluvte s obchodníkem a až odejde, znovu prohlédněte vůz. Ve voze najdete zdravotnické knihy, až budete mít volnou chvilku, vraťte se do Dengardu a dejte knihy léčitelce Essende. V západní části Alestu je také hostinec Goldlily. Vstupte dovnitř a vyslechněte si ohnivý projev mladé ženy (Young Female). Pak se vydejte do centrální části za guvernérem (stráže vás pustí) a slibte pomoc s doly, pak jděte za majitelem dolů Arabamem a promluvte s ním, dostanete diamant. Pak opusťte město a vydejte se do dolů.

Mines
Po vstupu do dolů se ocitnete ve druhém patře. Celé patro vyčistěte od malých démonů a také prohledejte všechny barely – přijdete na kloub tomu, jak je znečišťována řeka. Výtahem sjeďte o patro níž. Po tomto patře se kromě malých démonů prohánějí i satyři (včetně kouzlících Tall Satyr), všechny je pobijte. V jednom z barelů najdete Plate Gloves. Sjeďte dolů do čtvrtého patra. Zde se řady nepřátel rozrostou o velké démony. Patro vyčistěte, snažte se přitom likvidovat nepřátele postupně, pokud se vám dostane na kobylku více potvor (zejména nepříjemných Tall Satyrů), bude s vámi konec. Ve V části patra je v barelu Ring Armor. Výtahem sjeďte dolů do pátého patra a opět pobijte všechnu havěť. V barelu na JV jsou boty Protective Boots, na V jsou koleje vedoucí do dalšího patra. V šestém patře na vás kromě jiného číhají i gorogové. Vymlaťte potvory, z barelu na JV seberte Plate Armor a jděte na V. Promluvte s banshee a pak ji zabijte. Vraťte se až nahoru, opusťte doly a vraťte se do Alestu.

Zpět ve městě
Jděte za Eleen a řekněte ji o barelech v dolech. Pak jděte za Abramem a řekněte mu o banshee. Poté zajděte za guvernérem. Povězte mu o své práci v dolech, dá vám odměnu a má pro vás další úkol – eskort trpasličího vyslance k trpasličímu králi. Poté zajděte do Magic Guild a promluvte s čarodějem. Řekněte mu o znečištění řeky a také mu ukažte diamant od Abrama. Poté se vraťte za Eleen a promluvte s ní. Opusťte město a vydejte se k ledovým elfům (Ice Elves).

Elven Village Liatenesch
Po cestě k ledovým elfům musíte projít několik lokací. Vaší první zastávkou je elfí vesnice. Naleznete zde Hotel (prodává se tu pití) a Herb Shop. Promluvte si s malířem, za přinesení speciálních bylin vám slíbí odměnu. Před domem na Z vesnice se hádají architekti Esenthalas a Irenthalas. Vložte se do hádky a navrhněte, aby jejich spor o podobě budoucí školy rozhodli děti. Oslovte děti nedaleko, pomohou vám, ale nejprve musíte vyřešit jejich hádanku (správná odpověď zní Tree). Poté se vyřeší spor architektů. Nedaleko je malé tržiště, kde můžete obchodovat se zbraněmi a brněním (Weapon Trader a Armor Trader). Nedaleko na J je čaroděj (Magician), se kterým můžete obchodovat. U jednoho z domků na S vesnice je člověk Honbor. Promluvte s ním a přijměte jeho úkol – donést dopis synovi trpasličího krále (dostanete Sealed Letter). Honbor vám řekne heslo Bricktree, které vám zpřístupní lepší nabídku u obchodníků na tržišti. Opusťte vesnici a pokračujte k ledovým elfům.

Forest
Cestou k ledovým elfům narazíte na tuto lokaci. Pobijte všechny barbary a seberte byliny, včetně Magical Plant. Pokud ji zanesete elfímu malíři, nakreslí vaši duši a zlepší tak vaše vlastnosti. Z lesa pokračujte dál k ledovým elfům.

River Sin
Most hlídaný ledovým drakem je poslední překážkou na této cestě. S drakem promluvte a pak ho bez milosti zabijte. Zbudou po něm Elf Gloves, Elf Armor a Elf Cotton Pants.

Ice Elves
Konečně jste v jeskyni ledových elfů. Promluvte s elfem vlevo od vchodu. Má artefakt Advenurer´s Shard, pokud chcete, můžete ho použít. Po zodpovězení hádanky (správná odpověď zní Eyesight) vás teleportuje do oázy. V oáze pobijte nomády a prohledejte všech pět stanů, které jsou v okolí (najdete Demonic Longbow, Staff of Tremble, Strong Mana Potion, Battle Potion a Staff of Great Master). Po opuštění oázy budete teleportováni zpět do jeskyně. Ve V části jeskyně jsou záhony, ze kterých lze sebrat elfí byliny. Uprostřed jeskyně je jezírko, u kterého promluvte s elfem. Dá vám za úkol donést trpaslíkům rozbitou čočku (Broken Lens) se vzkazem, že potřebují nové. Na J jeskyně je mág Riunthalas – promluvte s ním a máte dalšího člena Kruhu. Opusťte jeskyni (půlelfka Lirina opustí vaši družinu) a vydejte se do Alestu. Zajděte do hostince To the Towerwave a promluvte s trpaslíkem Grimmwallem. Naberte ho do party. Dá vám artefakt Horn of the Tremor, který hned zkuste použít (při použití zvolte způsob 5, tedy vysátí vzduchu). Opusťte město a vydejte se za trpasličím králem.

Avon Forest
Cestou k trpasličímu králi musíte projít touto lokací. Promluvte s trpasličími vojáky a pobijte všechny obry v lokaci. Nezapomeňte posbírat bylinky, také můžete pokecat s mluvícím stromem v Z části lokace. Opusťte lokaci a při volbě se rozhodněte, že půjdete do pevnosti.

Dwarf Fortress
Promluvte se strážemi, pošlou vás za velitelem. Promluvte s trpaslíky, kteří vyslýchají obra. Promluvte s velitelem Dunbarem a pak s obrem, velitel rozhodne o vyslání vojáků do průsmyku, řekněte, že půjdete s nimi. Zajděte do kasáren na S pevnosti a uvnitř promluvte s Gurgorem Fireaxe, předejte mu dopis od Honbora. Pak opusťte pevnost a vydejte se k průsmyku.

Falcon Ravine
Promluvte s trpaslíky, konkrétně s velitelem oddílu Dimwilem Goldveinem. Použijte Horn of the Tremor na cestu za trpaslíky, rozbijete tím průsmyk a znemožníte průchod armády nemrtvých. Pak opusťte lokaci a konečně se vydejte k trpasličímu králi.

Dwarf King
Na audienci promluvte s králem, a to nejen o situaci s obry, ale také o rozbitých čočkách u ledových elfů. Poté opusťte sál. Při odchodu se od vás odpojí Grimwall, takže by bylo vhodné, abyste si doplnili družinu na plný počet (Dadaskar čeká v lokaci Jenai´s House, Skadavar a Kendal v Dengardu). Poté se vydejte ke Cuafuově věži.

Cuafu´s Tower
V přízemí seberte ze stolu knihu (můžete ji zkusit přečíst, i když je trochu zapastěná). Také je tu truhla, k jejíž otevření je potřeba slovo. Sejděte do sklepa, promluvte s Black Magicianem a i s jeho poskoky ho zabijte (pokud nebudete zvládat, pobijte jen pár nepřátel a pak vyběhněte po schodech nahoru, zregenerujte a postup opakujte). Až bude boj u konce, pokecejte s umírajícím čarodějem a pak seberte svitek a podívejte se na něj. Ve sklepní mučírně je jediným zajímavým objektem studna, která při použití vyvolá vodního elementála. Můžete se tak trochu pocvičit v boji, ale pozor – elementálové jsou stále silnější. Vraťte se do přízemí a zkuste truhlu otevřít pomocí slova Cerberus. Truhla se sice neotevře, ale po seslání Open Lock již ano. Seberte sošku (Cat Statue). Zregenerujte, vybavte Roszondase tím nejlepším vybavením, uložte si pozici a použijte sošku (pomocí slova Dog). Roszondas se změní v kočku a proklouzne až do nejvyššího patra. Tam pokecejte s Cuafu, který za chvíli uteče a pusťte se do boje s příšerami, které vyvolá (je to buď bazilišek+lindworm nebo 2x lindworm nebo 2x bazilišek, přičemž poslední kombinace je asi nejprůchodnější). Po boji seberte Cuafu´s Diary a přečtěte si ho. Prohlédněte velký stůl a seberte svitek i všechny přísady. Svitek si přečtěte a pak zkombinujte Feather Oil + Herbs of the South + Stone Root, získáte lektvar Potion of Lightness. Sestupte o patro níž, shledáte se s ostatními. Prohledejte skříňky (2x Potion of Life a Battle Potion), stolek (Potion of Release) a poličky (Potion of Glory, Strong Mana Potion). Pak sejděte do přízemí a opusťte lokaci. Pokud si ještě chcete vylepšit vybavení ve městě nebo zařídit něco podobného, máte poslední šanci. Až budete připraveni, vydejte se k Citadele.

Citadel
Po dlouhé cestě vás čeká tato závěrečná lokace. Promluvte s Cuafu a dejte se do tuhého boje. Lektvary a magickými předměty nemusíte šetřit, nic horšího než tato bitva vás už nečeká. Po boji si promluvte s poraženým Cuafu. Poté vás již čeká jen teleportace k Jenaiovi a zformování Kruhu. Magická bariéra nad ostrovy bude prolomena a Roszondase ještě čeká odhalení tajemství, které skrývá obelisk v Tolipu. Nebo snad ne …?

Gorasul