Gore - další vodopády krve

  • 21
Co bude na téhle first person 3D akční hře zajímavého? Pro někoho třeba netradiční systém staminy, který vám nedovolí být pořád v poklusu, pro jiného dobrá grafika a pro ty zbývající nejspíš množství krvavých scén, při nichž vaší postavě hrozí reálné nezbezpečí, že se v té rudé tekutině utopí.
Gore

First person střílečka Gore je společným dílem hned tří firem. Američtí Slam Software a 4DRulers spolu s australským Eyeconem už přes dva roky pracují na hře, která by měla být konkurentem UT nebo Q3A. Její příběh se mi zdál tak složitý a zamotaný, že se ho tady ani neodvážím reprodukovat, protože by to zabralo skoro celý článek. Snad vám postačí informace, že se odehrává kolem roku 2085 (kdy už je Země pochopitelně v šíleném chaosu) a mísí se tam pochybné (nebo spíš nepochybné :-) zájmy anarchistických grázlů s dobrými úmysly vlád celého světa. Středem děje je konflikt o zeleně světélkující substanci Ore, která se ukrývá v hlubinách zemského jádra a funguje jako nevyčerpatelný energetický zdroj. Zápas o ni (a tudíž i o moc) rozehrávají militaristická organizace MOB, vládní jednotky UMC a zlí mimozemšťané Gorothiané, kteří se za tou vzácností přivlekli až z jiné dimenze.

Velký důraz byl v Gore kladen na realističnost a to kompletně všeho. AMP engine od Slam Software hráči například umožní při pohledu dolů vidět boty a kus nohou vlastní postavy. Ne, že byste asi tuhle možnost využívali nějak často, na druhou stranu člověka potěší, když dole nevidí jen prázdný prostor. Gore však nabídne i o něco zajímavější vymoženost - předměty, které v jiných hrách jen sbíráte, můžete tady klidně rozstřílet. Zdravotní balíčky, ale i zbraně a náboje povalující se kolem vás k volnému použití můžete zaměřit a vypálit do nich - ve většině případů explodují a budete-li stát moc blízko, schytáte to taky.

Gore

Na každém protihráči, kterého potkáte, poznáte již pouhým okem, jaké silné brnění či powerupy posbíral. AMP engine používá systém skeletální animace a během hry budete mít dost příležitostí shlédnout několik různých animací pro smrt i zranění. Komu se v Soldier of Fortune zalíbilo odstřelování končetin, bude jistě rád, že o to nepřijde ani tady. Autoři se nijak netají tím, že jejich hra bude dost násilná se spoustou explicitních krvavých scén, ale na svou obhajobu prohlašují, že se jen chtějí blížit realitě. Aby své tvrzení nějak podpořili, přidali kromě interakcí skrze hlavně střelných zbraní i tu druhou, kdy s dalšími postavami komunikujete a zadáváte jim drobné úkoly.

Gore pracuje (podobně jako Diablo 2) se staminou - postavy se časem unaví a pohybují se pomaleji. V nevýhodě ale nejste ani proti někomu, kdo právě sebral dvoustovkový staminový balíček; existují totiž speciální zbraně, které dokáží staminu vysávat. Každopádně tedy nemůžete jako v jiných hrách bez ustání běhat, občas je třeba se zastavit a počkat, až stupnice zase vyjede nahoru, což hře dodává trochu jiný, strategický nádech. Počet nebo druhy zbraní však autoři doposud úporně tají. Jediné, co byli ochotni vypustit, byla informace, že většina jich bude mít sekundární palebný mód.

Pokud už jste tedy po nějaké pěkné 3D akci žíznili, počkejte si do konce roku a zkuste Gore; možná to bude přesně to, co vám chybělo.


Témata: Diablo, software