Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gothic I CZ - návod #1

  12:00aktualizováno  12:13
Ještě před tím, než vám nabídneme podrobný návod na druhý díl, rozhodli jsme nejprve publikovat průvodce hrou pro Gothic I - byl by hřích nezařadit návod na toto výborné RPG do naší rozsáhlé databáze.

Všeobecné tipy

  • Pokud má NPC nějaké jméno, prokecněte ji. Od běžných horníků se toho většinou moc nedozvíte, ale pokud se někdo nějak jmenuje, kouká z toho nějaký úkol nebo informace.
  • Tento návod je psán na českou verzi, takže až uvidíte např. „mrchožrout“, je to totéž jako v anglické verzi „scavenger“, apod.
  • Sbírejte všechny borůvky, květiny, lektvary, … - jedná se o nezbytné léčivé pomůcky, které jsou zdarma. Syrové maso se nevyplatí jíst – přidává málo životů. Pokud ale najdete sporák nebo ohniště s pánví, stačí syrové maso usmažit a hned bude přidávat více životů.
  • Zamčená truhla se dá otevřít paklíčem. Mějte vždy alespoň jeden. Na rozdíl od jiných her se páčení nemusíte učit – zvládnou to i úplná másla (kromě některých složitějších zámků). Pokud budete investovat body do páčení, sníží se jen šance na zlomení paklíče, ale i tak doporučuji se naučit alespoň první stupeň. Každá truhla má totiž neměnný kód. Pokud máte paklíč, lze truhlu vypáčit šipkami vlevo (L) a vpravo (P). Pokud se ozve „lupnutí“, byl krok úspěšný a můžete zkusit další. Pokud ne, jsou dvě možnosti – buď se paklíč zlomí a nastává load (pokud paklíčů nemáte tunu), nebo to můžete zkusit znovu. Před každou truhlou proto SAVE! Po několika pokusech se to podaří.
  • Rozhodněte se, jaký typ zbraně chcete používat a na ten se specializujte. Já šel cestou jednoručních zbraní, ale nebyla to moc dobrá volba. Jednoruční zbraně jsou sice rychlejší než obouruční, ale ke konci hry budete nacházet skoro samé obouruční (ke konci sice lze získat dobrou jednoruční zbraň, ale je to těsně před koncem a stejně se nevyrovná obouruční – viz. návod). Totéž je to u luků a kuší. Luky jsou o něco rychlejší, ale kuše mají větší poškození. Ke konci najdete kuši s poškozením 100, kdežto nejlepší luk, který jsem našel neměl snad ani polovinu, takže doporučuji spíše kuši.
  • Většina NPC se krátce po prohraném souboji zvedne. Většina z nich na vás bude ale stále útočit i když nemají šanci. Definitivně je zabijete až ve chvíli, kdy je probodnete na zemi. Uděláte to tak, že podržíte CTRL a zmáčknete pohyb dopředu. Používejte často SAVE!
  • Pokud máte výkonný počítač, editujte soubor gothic.ini z adresáře System a změňte hodnotu sightValue ze 4 na 14 – dohled bude místo 100% zvýšen na 300%!
  • Jestli chcete mít Gothic trochu krvavější, změňte s gothic.ini bloodDetail ze 2 na 3.
  • Některé úkoly jdou splnit několika způsoby, já zde většinou uvádím jen jeden způsob – tak, jak jsem to vyřešil já.

    Chapter I – Vítejte v kolonii
    Po intru se ocitnete neozbrojeni na břehu jezera. Začne s Vámi mluvit Diego – řekne Vám některé základní věci. Pořádně ho prokecněte a zmiňte se o svitku pro mágy. Po dialogu Diego odejde a Vy máte dvě možnosti – následovat Diega a dostat se bezpečně do Starého Tábora nebo nechat Diega jít a trochu se porozhlédnout. Silně doporučuji druhou variantu. Jděte doleva a seberte nuget, pivo a louč. Pak jděte po cestě, po které odešel Diego. Po levé straně je truhla s pár drobnostmi a kousek od ní Vaše první zbraň – krumpáč. Kousek od krumpáče můžete vyšplhat na skálu – najdete tu další truhlu a pro jistotu ještě jeden krumpáč. Přejděte přes můstek nad cestou – následuje první jednoduchý souboj. Seberte další nuget a rezavý meč a vraťte se na cestu. Dále po cestě je u oběšence starý meč, který je o něco lepší než meč rezavý, tak se s ním hned ozbrojte. Když nepůjdete přímo po cestě, ale trochu se porozhlédnete a pobijete několik mrchožroutů, můžete nalézt ještě několik šípů a kyj, který ale není moc dobrý. Jděte dál po cestě a narazíte na dva lovce – Ratforda a Draxe. Prokecněte Ratforda a pak Draxe – bude chtít pivo. Dejte mu ho a on Vám za odměnu řekne několik obecných rad k lovu. Může Vás také naučit stahovat z ulovených zvířat kůži nebo z nich vyndávat zuby, ale na tyto dovednosti nemáte zatím zkušenosti ani peníze, takže možná později. Jděte dál po cestě a narazíte na stráže hlídající most. Ten přejděte a stojíte kousek od vchodu do Starého Tábora. Vejděte.

    Starý tábor
    Při pokusu vejít do kempu Vás zastaví stráže. Řekněte jim o Diegovi a jste vpuštěni. Jděte přímo po cestě až k bráně do hradu. Tam si promluvte s Thorusem. Řekne Vám, že na hrad smějí pouze Gomezovi lidé, takže Vám nezbývá nic jiného, než se k nim zkusit přidat. Thorus Vám řekne, že o tom rozhoduje Diego, ale ke vstupu potřebujete alespoň level 5, takže to zatím necháme stranou a vrhneme se na postranní úkoly. Od brány se dejte doprava. Jeden ze strážných po Vás chce 10 babek za denní ochranu. Vyprdněte se na něj a pokračujte dál. V jedné chatce je Graham. Ten prodává mapy, ale v této chvíli si žádnou nekupujte, stejně na ni asi nemáte. Kousek od Grahama je Sly. Dá Vám úkol najít člověka jménem Nek. Dále vpravo je Whistler – chce koupit Fiskovu zdobenou zbraň, ale Fisk mu ji nehce prodat, tak Vám dá 100 rudy ať mu ho koupíte. Fisk Vám ji ale prodá za 110, tak se vraťte za Whistlerem a on Vám to doplatí. Pak mu meč dejte a získáte něco zkušeností a jeho podporu u Diega. Dále je tu Jackal, ale ten chce jen 10 rudy za denní ochranu – na nic. Dusty chce odejít do Bažinného Tábora (Swamp Camp), ale neodejde dřív, než dostane zprávu od jeho přítele, který odešel před týdnem. Kousek od druhé brány je Mordrag. Zatím ale pouze na obchod. Teď vyjděte ven z tábora (ne tou bránou, kterou jste přišli – tou druhou jak je u ní Mordrag) a dejte se mírně doprava. Posbírejte houby – jsou dobré na léčení a budou se hodit i na jeden brzký úkol. Kousek od nich je několik potvor, které hlídají vchod do jeskyně. Zabijte je (berte z nich syrové maso – sice moc nevyléčí, ale dá se aspoň prodat nebo usmažit) a vejděte do jeskyňky. Na zemi je mrtvola – po prohledání zjistíte, že je to hledaný Nek. Vezměte si jeho prsten a vraťte ho Slyovi a máte jeho podporu u Diega a zkušenosti (pozn. Přestože jsem Neka našel, odevzdal prsten a získal tím podporu, úkol stále nebyl splněný, nevím proč). V tuto chvíli už byste mohli mít první level. Jak utratit zkušenostní body nechám na Vás, ale doporučuji buď první level u jednoručních zbraní (pokud se na ně specializujete) nebo první level páčení zámků. Kdo Vás tyto dovednosti naučí se dozvíme za chvíli. Nyní, po návratu do města stejnou bránou, pokračujte doprava (kolem Mordraga). Kousek od něj je něco jako hnojiště a v něm několik štěnic – zabijte je a vezměte si z nich maso – budete potřebovat tři kousky (pokud tam nejsou tři, tak se v nějaké chatrči vyspěte a druhý den tam snad zas nějaké budou). Dostáváte se k aréně. Scaty Vám dá podporu, když vyzvete na souboj bojovníka vedle, ale v této části je nemožné ho porazit, tak o tom ani neuvažujte. Zde se také můžete vycvičit v jednoručních zbraních. Jděte dál a narazíte na kuchaře Snafa. Dá Vám za úkol přinést mu pět hub a tři štěnice. Tyto věci už máte, tak mu je dejte a on Vám každý den dá gratis tři porce jídla. Hodí se. Kousek od Snafa je i cvičitel zlodějských řemesel (teď si nevzpomenu jak se jmenuje – myslím že Fletscher). Pokud se naučíte alespoň jedno zlodějské řemeslo (vykrádání kapes, páčení zámků a tichý pohyb), tak máte jeho podporu. To by byli důležití lidé a úkoly. Teď zamiřte za Diegem (je kousek od Thoruse) a důkladně ho prokecněte. Dá Vám úkol dojít do Starého dolu a od Iana přinést seznam. Také Vás pošle za Grahamem, ať Vám dá gratis mapu. Graham má sice kecy, ale pokud ho trochu zmáčknete, tak Vám ji dá zadara. Poté jděte za Thorusem a ptejte se na nějakou službičku. Po chvíli z něj vypadne, že se potřebuje zbavit Mordraga – mágova kurýra. Slibte mu pomoc a vydejte se za Mordragem. Prokecněte ho a chtějte zavést do Nového tábora. Po chvíli bude Mordrag souhlasit a vydá se do Nového tábora. Následujte ho.

    Nový tábor
    Nesnažte se běžet stále za Mordragem. Pokud se zastavíte, Mordrag na Vás počká, takže sbírejte všechny kytky na které narazíte. Pokud dojde k boji, držte se vzadu – Mordrag je dobrý bojovník a boje zvládá s klidem sám. Vtip je v tom, že zkušenosti z bojů připadnou Vám, takže čím více toho Mordrag zabije, tím líp pro Vás. Po cestě dorazíte i k mostíku u kterého je truhla, kterou vybrabčete – je v ní celkem dost rudy a nějaké další věci. Když Vás Mordrag dovede k branám Nového tábora, řekne Vám, ať se setkáte s Laresem. Mordrag Vám dá prsten, díky kterému se k Laresovi dostanete. Pokud budete Mordraga potřebovat, bude v hospodě, což je budova na jezeru. Nyní vejděte do Nového tábora.

    Když půjdete kousek po cestě, narazíte na rýžová pole a pracující občany Nového tábora. Z dělníků je důležitý jen Horatio – svěří se Vám, že to býval kovář a svoji silou v hospodské hádce zabil člověka. Pokud od něj budete chtít něco naučit, řekněte že chcete osvobodit dělníky od tyranie Rýžového lorda a jeho poskoků – Horatio Vás vycvičí a získáte sílu +5! Doporučuji jít hodně doprava a obloukem se vyhnout dohlížejícímu maníkovi (Lefty). Kdyby si Vás odchyt, dá Vám úkol vyzvednout si u Rýžového lorda (Ricelord) vodu a rozdat ji horníkům. Pokud to splníte, budete to muset dělat každý den a když vynecháte, ten magor na Vás zaútočí a v této části ho ještě neporazíte, takže to zatím nedělejte a pokračujte po cestě hlouběji do tábora. Po pokecu se strážemi jste vpuštěni. Prokecněte Homera, který stojí nahoře na hrázi. Vypadne z něj, že je jeden ze zakladatelů a dá Vám za úkol zabít příšeru (číhavce) na druhém břehu jezera (zatím na ni zdaleka nemáte). Držte se pořád vlevo a vejděte do obytné části. U ohně stojí Baal Isidor – nabídněte mu pomoc, dá Vám 10 kousků bažinné drogy. Pokud budete chodit po běžných občanech a nabízet ji, dá Vám každý 10 babek za kousek. Když to rozdáte, dá Vám Baal Kagan na výběr odměnu (nějaké magické svitky, 100 babek, ... – vezměte co chcete). Nad Baalem Kaganem je vchod do Laresovy chatky. Strážím ukažte prsten a budete vpuštěni. Lares s Vámi pokecá. Pro vstup do Nového tábora musíte mít alespoň level 5, takže zatím je čas. Mimo to Vám dá úkol získat od sektářů (konkrétně Baal Kagan a jeho pomocník v hospodě Baal Isidor) zásilku bažinné drogy a dát mu 400 babek za její prodej a také vyřídit vzkaz Mordragovi. Když prokecněte Baala Kagana zjistíte, že jeho pomocník je v hospodě a chlastá. Zmíní se, že ho asi bude muset vyměnit. Zamiřte k hospodě (budova u jezera). Stráž Vás nechce pustit. Zkuste ho podplatit a hle! To už je jiná – dejte mu 100 babek a můžete tam chodit jak chcete. Hned u dveří sedí pomocník Baala Kagana – Baal Isidor. Prokecněte ho, dejte mu drink. Zpočátku Vám nevěří, že ho chce Baal Kagan vyměnit, ale když mu nabídnete, že prodáte jeho díl a rozdělíte se o zisk (200 pro každého), dá Vám drogu a můžete vesele prodávat. Vyřiďte také Mordragovi vzkaz a kdyžtak si můžete v hospodské „kuchyni“ vzít u kuchaře jeden drink zdarma. Teď se vraťte k Laresovi a dejte mu 400 rudy (vyplatí se to – přibude Vám 500 zkušeností a máte u Larese očko). Pokus 400 nemáte, prodávejte drogu z bažin. Až budete mít dalších 200, dejte je pomocníkovi Baala Kagana a máte splněný úkol a zkušenosti.

    Nyní se vydejte na průzkum tábora. Pokud půjdete od Larese, narazíte asi nejdřív na Sharkyho, se kterým můžete něco vyšmelit. Další je Buster – zdarma učí akrobacii. doporučuji se ji naučit co nejdřív. Hned uvidíte změnu. Další je Wedge. Učí zlodějská řemesla – jako první doporučuji páčení zámků - počet loadů se hned zmenší. Další je Wolf. Můžete si koupit luk a šípy. Také Vás může naučit zacházení s lukem a když bude členy Nového tábora, prodá Vám i brnění. Dál je tu Blade a Tortof, Orik – zatím jen na pokec. Pak je tu Gorn – poví Vám, že mu Shrike zabral jednu chajdu, tak pokud ho z ní vykopnete, můžete v té chatrči bydlet. Shrike je hned vedle. Nebude s Vámi mluvit, tak si stoupněte trochu dál a střílejte po něm šípy dokud nepadne. Pak ho rychle oberte o co stihnete, protože se za chvíli zvedne a uteče. Promluvte s ním a řekněte mu ať se ztratí. Získáte 200 zkušeností a chatku. Dojděte to říct Gornovi a máte dalších 100 zkušeností. Cronos je jediný mág, se kterým si zatím můžete pokecat. Nabídne Vám nějaké magické věcičky a může Vám i zvýšit zásobu many. U jezera je Cord - učí bojovat s mečem.

    Teď je čas vrátit se do Starého Tábora. Kousek od vchodu do Nového Tábora je Aidan, který Vás může naučit stahovat kůže. Vedle něj je také nezamčená truhla, kterou hned vybrabčete. Kousek dále má chatku Cavalor – lovec. Můžete si od něj něco koupit nebo Vás vytrénuje v luku nebo plížení. Co je důležitější, vedle něj je truhla a v ní kromě několika věcí i klíč od jeho jeskyně. Tak je hned za chatkou. Vevnitř na Vás čeká hromada užitečných věcí. Teď už vzhůru do Starého tábora stejnou cestou jakou jste přišli.

    Starý tábor – podruhé
    Běžte za Thorusem a cestou se zastavte u Fletschera – v tuto chvíli byste měli umět alespoň jedno zlodějské řemeslo, takže Fletscher Vám dá podporu u Diega. Thorusovi řekněte, že se ve Starém táboře Mordrag už neukáže. Dostanete 250 zkušeností. Kousek od Thoruse je Gravo. Pomůže Vám s podporou u některý osob za patřičnou úplatu, ale já to nevyužil. Teď je na čase si trochu vydělat. Jděte za kovářem Hunem (nahoře, kousek nad arénou) a vyberte jeho truhlu (je sice celkem složitá, ale po pár pokusech se to povede). Je v ní 20 kousků surové ocele a 2 primitivní meče. Stoupněte si k výhni a každý kousek nažhavte. Pak každý kousek otlučte na kovadlině a ochlaďte ve vědru s vodou. Pak stačí výsledné kousky nabrousit na brusu a hned máte 20 primitivních mečů (každý má poškození 20, ale vyžaduje 20 sílu). Teď upalujte za Fiskem na tržiště a měče mu prodejte (každý za 50) a hned máte 1000 nugetů. Můžete si hned za 500 nugetů koupit „brnění“ – hornické kalhoty. Sice nic moc, ale aspoň něco. Ale za chvíli budete v Bažinném Táboře, kde za stejné peníze dostanete ještě o trošku lepší brnění. Pokud máte dalších 1000 babek, můžete podplatit Thoruse, aby Vás pustil do hradu, ale tam se později dostaneme zadara, takže to je zatím zbytečné. Běžte na tržiště. Jeden ze Stínů, Dexter, chce získat recept od sektářského guru. Na tržišti je také Baal Parvez. Řekněte mu, že chcete odvést do Bažinného Tábora. Bude souhlasit, tak ho sledujte jako prve Mordraga. Nezapomínejte sbírat kytky a houby a boje nechte na něm. Po cestě na Vás bude číhat spousta potvor, mnohem více než s Mordragem, takže se zkušenosti jen pohrnou. U brány do Bažinného Tábora Vás Baal Parvez opustí a půjde zpět do Starého Tábora.

    Bažinný tábor
    U vchodu do tábora vás osloví templář. Řekněte mu, že se chcete přidat a pokecejte s ním. Pokud ještě nemáte brnění, můžete si jej koupit právě od něj za 500 rudy. Je skoro stejné jako to ze starého tábora, je má navíc +5 odolnost na oheň. Jděte dál. Hned za vchodem stojí Baal Namib a Lester. Baal Namib s vámi mluvit nebude, tak si promluvte s Lesterem – dozvíte se jak to tu chodí. Pokud budete chtít, tak vás zavede kam budete chtít, ale my si radši všechno projdeme sami. Vezmeme to zprava. Nad několika novici stojí Baal Orun, ale jako většina Baalů se s vámi nebude bavit. Vylezte po žebříku nahoru – tam cvičí několik noviců. Jejich cvičitelé jsou Gor Na Toth – řekne vám, že cvičí jen templáře a Cor Angar – podobně. Od cvičiště doleva (pořád nahoře), narazíte na Caina – prokecněte ho a dozvíte se, že recept na hojivý elixír pro Dextera má Cor Kalom zamčený v truhle. Běžte dál až k chatrči Cor Kaloma – řekne vám, že jeho recepty nejsou na prodej. Hledaný recept je ale v levé truhle, kterou musíte vypáčit (PPLP). Běžte zpátky dolů, odkud jste vylezli. Pokud poběžíte dále, kolem Gor Na Rana, narazíte na Baala Tombrala, který vás osloví a dá vám malé kázání, potom ho prokecněte. Běžte dále (doleva) a narazíte na křižovatku. Vlevo je Baal Cadar, ale ten se s vámi bavit nebude, tak běžte doprava a na rozcestí zase doprava a dojdete ke kovárně. Vybrabčete truhlu (LPPLLL) a vezměte si spoustu oceli – můžete si udělat spoustu primitivních mečů a prodávat je. Obchodovat můžete s kovářem Darrionem. Pokud na rozcestí odbočíte doleva, narazíte na Fortuna – dá vám tři kousky bažinné drogy. Můžete s ním i obchodovat. Pokud na křižovatce půjdete doprostřed, narazíte na skupinku noviců s Melvinem. Když si s ním promluvíte, dozvíte se, že je to přítel Dustyho ze Starého Tábora. Řekne vám, že byla hloupost, že nešel s ním. Slibte mu, že mu to vyřídíte. Hned vedle stojí Joru – až se vás zeptá na Fortuna, řekněte mu, že už jste ho potkali a dejte mu váš příděl bažinné drogy (50 exp) – poví vám celkem důležité informace jak ovlivnit některé guru – Baala Cadara ovlivníte tak, že na jednoho z jeho studentů zakouzlíte uspávací kouzlo. To ale teď asi nemáte (já ho neměl), tak si to necháme na později. Joru vám také řekne, že jak zapůsobit na Baala Namiba vám poradí Lester, ale poblíž nesmí být žádný Guru. Tak se vydejte za Lesterem a nechte si někam ukázat cestu a pak si s ním promluvte. Dohodnete se na menším rozhovoru, který by na Baala Namiba mohl zapůsobit. Pak se vraťte zpátky k bráně a až Lester přijde, zahrajete na Baala Namiba menší divadýlko, po kterém s vámi začne mluvit a máte jeho podporu.

    Teď je čas na splnění dvou menších questů – jděte zpátky do Starého Tábora a Dexterovi na tržišti dejte recept (350 exp + podpora u Diega). Pak jděte za Dustym a řekněte mu o Melvinovi – bude se také chtít přidat k Bažinnému Táboru, ale problém je, že ho stráže nepustí, ale kdyby měl 100 rudy, nechají se podplatit. Řekněte mu, že mu rudu dáte a ať vás následuje. Stráž u brány vás zastaví – dejte jí 100 rudy (250 exp) a odveďte Dustyho k Baalu Tondralovi (500 exp + podpora u guru). Teď splníme úkol od Thoruse. Vydejte se do Starého dolu – je kousek od Starého Tábora a je vyznačený na mapě od Grahama. Bránu si otevřete sami použitím navijáku vedle.

    Starý Důl
    První člověk, na kterého narazíte, je Drake. Hoďte s ním pokec a pokud mu dáte pivo, řekne vám toho ještě o trochu víc. Kousek rovně je ještě Santino, můžete s ním obchodovat, ale nic moc nemá. Sejděte v dole trochu níž. Orientace v dole se špatně popisuje, ale důl zas není tak velký, abyste se ztratili. Takže najděte Alepha a za pár babek si nechte říct co ví. Dále potkáte Snipese a Aarona, který Snipese hlídá. Snipes vám dá úkol odlákat Aarona – tomu řekněte, že vás pro něj posílá Ian, ale nevíte proč – Aaron odejde. Promluvte si se Snipesem a za 30 babek si od něj kupte klíč k Aaronově truhle a vyberte ji. Níže v dole je skladiště, které hlídá Ulbert. Dejte mu pivko a zeptejte se, jestli je ve skladu něco zajímavého – zmíní se, že se ztratil klíč a že podezírá Alepha. Zajděte tedy za Alephem a dejte mu 50 babek – dá vám klíč a navíc prsten moci (+5 k síle), pak jděte za Ulephem a odlákejte ho na pečení masa. Můžete vybrat truhly. Jděte dále – cestou si promluvte s Grimesem a poslechněte si trochu depresivního povídáni. Jděte dál a jste u Iana. Osloví vás Aaron, kterého jste odlákali od Snipese a bude mít kecy, ale když se zmíníte o klíči a dáte mu ho, tak se uklidní a odejde. Je tu i Ulbert ze skladu a taky nebude moc milý, ale odejde. Dál je tu Alberto, se kterým můžete obchodovat, ale taky skoro nic nemá. Promluvte si s Ianem a řekněte, že vás posílá Diego – Ian vám dá seznam. Hlouběji do dolu zatím nechoďte, ještě se tam podíváme.

    V tuhle chvíli byste měli být alespoň na pátém levelu, tak máte tři možnosti ke komu se přidat. Buď se přidáte k Bažinnému Táboru – budete přijati, protože se za vás několik Baalů přimluvilo. Nebo se přidáte ke Starému Táboru – Thorusovi odevzdáte seznam od Iana a budete vpuštěni do hradu, kde si promluvte s Gomezem. Nebo se přidáte k Novému táboru, když seznam od Iana donesete tam. Tento návod pokračuje za Starý Tábor, ale doporučuji si hru uložit na novou pozici, kdybyste chtěli hrát za jiný tábor.

    Jděte do Starého Tábora a promluvte si s Diegem a dejte mu seznam od Iana a pak si promluvte s Thorusem. Budete vpuštěni do hradu. Vejděte do vchodu naproti, který hlídají dva strážci. Vevnitř čeká Raven – nechte se zavést ke Gomezovi a s ním si promluvte. Až se vás bude ptát, které vlivné lidi znáte, řekněte mu všechny kromě toho prvního - (Y´Berion) jinak pozná že lžete a bude mazec. Přijme vás mezi Stíny. Promluvte si s Ravenem a dostanete brnění, nějaké informace a první úkol – zjistit plány Bažinného Tábora. V tuhle chvíli se můžete celkem volně pohybovat po hradu, takže doporučuji jít do prvního patra (nad Gomezem) a vypáčit všechny truhly co můžete – najdete celkem dost slušný věci. Nezapomeňte, že v jedné místnosti vede žebřík o patro výš (asi 3x).

    Teď se vydejte ven a promluvte si s Miltenem (je to mág před věží) a zmiňte se o dopisu pro mágy. Nežádejte o odměnu, jinak si ji nebudete moci vybrat. Až si ho Milten přečte, odkáže vás k mágovi, který stojí vedle (jméno si nepamatuji) – dá vám na výběr odměnu, vezměte si co potřebujete. Zastavte se ještě u kováře a kupte si dobrou zbraň, peněz máte dost a kdyžtak můžete vypáčit dvě truhly vedle. U Diega si ještě můžete koupit lepší brnění. Vydejte se do Bažinného Tábora a promluvte si s Lesterem. Následuje

    Chapter II – Hnízdo důlních červů
    Lester vás odkáže k Y´Berionovi, který sídlí v chrámu. Stráže vás vpustí. Promluvte si s ním – dostanete za úkol najít ohnisko (focus). Nyras, který měl za úkol ho najít se nevrátil. Y´Berion vám dá mapu, kde ho hledat. Jděte po mapě až dojdete k magickému kruhu, vedle kterého stojí Nyras. Jenže Nyras se zcvoknul a napadne vás, ale porazíte ho bez problémů. Vezměte ohnisko a doneste ho Y´Berionovi (pokud budete žádat odměnu, dostanete amulet) a pak Cor Kalomovi (pokud si řeknete o odměnu, dá vám 50 rudy). Řekne vám, že potřebuje víc výměšku z čelistí důlních červů. Vydejte se do Starého Dolu.

    Starý důl podruhé
    Jděte za Ianem a řekněte mu, že hledáte hnízdo důlních červů. Ian má ale jiné problémy – pokazila se důlní drtička a potřebuje ozubené kolo. Zmíní se, že v jedné z postranních šachet je stará drtička a že by mohlo být tam. Jděte trochu níž a vejděte do postranní chodby (stojí před ní stráž). Dole jsou tři důlní červi – doporučuji zabití střelnou zbraní. Až je zabijete, vezměte ze země ozubené kolo a doneste ho Ianovi. Dá vám povolení vstoupit do šachet, kde by mohlo být hnízdo. Teď sejděte až na dno dolu. Můžete si tu promluvit s tavičem Viperem, má u sebe 750 rudy, tak mu můžete prodat nějaké věci co nepotřebujete (např. primitivní meče, které jste vyrobili). Najděte bránu do temných šachet, před ní stojí Asghan, ale nebude ji chtít otevřít, musíte přemluvit nějaké templáře, aby tu hlídali až důlní červi vylezou. Jděte tedy za templáři a řekněte jim o co jde. Přemluvit jde pouze templáře, kteří mají nějaké jméno, dva jsou dole (jeden z nich chce hojivý lektvar, jinak nepůjde) a jeden o patro výš. Za každého je 250 exp. Pak Asghan dovolí bránu otevřít. Vejděte do temných šachet, pobijte důlní červy a projděte až na konec. Tam vás očekává královna důlních červů. Není vůbec nebezpečná, pokud budete trochu zruční, vůbec vám neublíží. Až ji zabijete, posbírejte všechna vajíčka, vyjděte ze šachet a promluvte si s templáři před vchodem. Pak upalujte za Ianem, dá vám nějaký pivka. Vydejte se k východu, nahoře vás zastaví Drake a řekne vám, že máte jít za Thorusem. Běžte tedy do Starého Tábora a promluvte s ním. Thorus je velmi spokojen a nabídne vám přijetí ke strážím, ale musíte mít alespoň level 10. Vydejte se do Bažinného Tábora.

    Bažinný tábor - podruhé
    Jděte za Cor Kalomem a dejte mu vajíčka důlních červů. Zvolte si odměnu podle gusta a zeptejte se ho, jestli je už vše připravené. Řekne vám, že jediné co mu chybí, je starý almanach, ve kterém je popsán způsob používání ohnisek, ale že mu ho ztratil novic Talas. Vydejte se na náměstí před chrámem a nabídněte Talasovi pomoc. Dovede vás k jeskyni černých goblinů. Všechny je pobijte (jsou jich sice mraky, ale v tuhle chvíli by to už neměl být problém) a z truhly vezměte almanach. Doneste ho Cor Kalomovi. Vzívání Spáče může začít. Vyspěte se do půlnoci a jděte před chrám. Shlédněte animaci. Následuje

    Chapter III – Artefakt pradávných sil
    Promluvte si s Cor Angarem, řekne vám, že musíte jít do skřetího pohřebiště a najít něco, co by mohlo mít spojitost se Spáčem. Zavede vás tam Talas, který stojí na nádvoří. Sledujte ho dokud nedojdete k mostu. Skřeti jsou ale tuzí protivníci, tak si ještě opatříme trochu lepší vybavení. Jděte do Starého Tábora za Thorusem. Level 10 máte teď zcela určitě, tak se nechte přijmout ke strážím. Můžete si zajít ke Stoneovi do kovárny pro zbraň a lepší brnění (zdarma). Od této chvíle vás Scorpio může učit střílet z kuše, takže jestli je vaše volba kuše, rozhodně za ním zajděte. Jděte do hradu a Ravenovi povězte o Bažinném Táboře. Jestli teď chcete dobrou zbraň a kuši, vejděte do budovy naproti – sedí tam Bullit (je to co vám na konci intra dal pěstí a „přivítal“ vás v kolonii). Promluvte s ním – můžete mu to oplatit. Když ho porazíte, klidně ho zabijte, stejně by na vás pořád jen útočil. Má u sebe celkem dobrý Meč Strachu, kuši a další věci. Až tady všechno doděláte, vydejte se ke skřetům. Probojujte se hlouběji do jeskyně, dokud nenarazíte na Baala Lukera bojujícího s několika skřety. Pomozte mu, dozvíte se, že jsou všichni mrtvi, ale že musíte hledat dál. Přislibte pomoc - bude vás následovat. Vejděte nejprve do chodby napravo a běžte dokud nedoběhnete ke mřížím. Hned vedle je větší výklenek a na jeho konci téměř neviditelný spínač. Po jeho stisknutí se mříž vysune. Vevnitř najdete mimo jiného polovinu pergamenu. Jděte zpátky na rozcestí a jděte doprostřed. Najdete druhou část pergamenu. Ukažte je Baalovi Lukerovi. Nyní jděte vlevo. Veprostřed velké místnosti stojí poměrně tuhý skřetí bojovník, ale po několika pokusech ho snad zmáknete. Baal Luker zjistí, že pergamen je vlastně teleportační svitek. Použijte ho u kamenných dveří, které nejdou otevřít. Budete přeneseni na jejich druhou stranu. Otevřete Baalu Lukerovi a prozkoumejte to tu. Až přijdete k oltáři s kostrou, vezměte si z něj skvělý Meč Smrti. Hned si ho můžete vyzkoušet v praxi, protože Baalu Lukerovi rupne v bedně a napadne vás. Potom to jděte všechno říct Cor Angarovi. Dozvíte se, že Y’Berion je pořád v bezvědomí, ale pokud mu přinesete pět léčivých rostlin co rostou v bažinách, snad to pomůže. Vydejte se do bažin a nějaké nasbírejte. Pozor na bažinné žraloky. Pokud nebudete mít štěstí, zkuste obchodovat s Fortunem, většinou má nějaké na skladě. Až jich budete mít pět, vraťte se k Cor Angarovi. Bohužel Y’Berion je mrtev. Od Cor Angara si vyslechněte co vám povídá. Dostanete runu, pomocí které se kdykoliv můžete teleportovat do Bažinného Tábora (super).Nyní se vydejte do Nového Tábora.

    pokračování příště
  • Autor:


    Témata: Máslo, Pivo, štěnice, Vtip


    Nejčtenější

    Pokkén Tournament DX
    Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

    Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

    WolfenDoom: Blade of Agony
    Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

    Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

    Outlast (PlayStation 4)
    Stahujte brutální horor Outlast na PC zdarma. Ale pospěšte si

    V časově omezené akci můžete prostřednictvím obchodu Humble Store získat zdarma brutální horor Outlast v deluxe edici, tedy i s rozšířením Whistleblower....  celý článek

    PlayerUnknown’s Battlegrounds
    Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

    Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

    Fallout: New Vegas
    Ve Falloutu měla být svatba ve vegaském stylu, nezbyly na ni peníze

    Vývojáři z Obsidian původně plánovali, že hra bude mít podtitul Sin City, že umožní hráčům vybrat si rasu hlavní postavy a dokonce chtěli ve hře zorganizovat...  celý článek

    Další z rubriky

    Výstava Game On v Praze
    Game On byste měli vidět. Ukazuje průřez herní historií tou nejlepší formou

    Ve čtvrtek otevřela své brány v hale 40 Pražské tržnici putovní výstava Game On, která přibližuje historii her a herních zařízení. Redakce Bonuswebu měla...  celý článek

    Resident Evil: Revelations
    Zaoceánská plavba s mutanty potřetí. Recenze Resident Evil Revelations

    „Tati, já nechci zase na zaoceánskou plavbu,“ postěžoval si mladý hráč. „Kušuj,“ řekl otec Capcom a naservíroval mu tu samou hru už potřetí.   celý článek

    Tomb Raider film
    První trailer filmového Tomb Raidera s Alicií Vikander jako Larou Croft

    Netrpělivě očekávaná ukázka z chystaného filmu na motivy herní série Tomb Raider je konečně venku. Ať už si o něm myslíte cokoli, musíte uznat, že to hlavní...  celý článek

    Akční letáky
    Akční letáky

    Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.