Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gothic II – pokračování perfektního RPG

  12:00aktualizováno  16. ledna 8:01
Vězeňská kolonie v zemi sužované válkou mezi orky a lidmi, vězeňská kolonie, která je světem sama o sobě – takové bylo prostředí vynikajícího RPGčka Gothic. Tato hra měla takový úspěch, že se autoři rozhodli vytvořit pokračování, ve kterém již nebudete uzavřeni v kolonii, ale k prozkoumání se vám nabízí široký fantasy svět.

Gothic II Hra Gothic od německé společnosti Piranha Bytes patřila bezesporu mezi nejlepší RPG minulého roku. Mnoho hráčů ji ještě ani nestačilo dohrát a už je tu zpráva o novém díle. Pokud se o tomto titulu chcete dozvědět něco více, tak máte možnost v tomto článku založeném na exkluzivních informacích.

Pokud jste Gothic nehráli, pak vězte, že se jedná o výborné 3D RPG zasazené do světa, kde zuří válka mezi lidmi a orky. V tomto světě navíc existuje zvláštní místo zvané Kolonie, které původně mělo být malým územím s doly, kde by trestanci těžili rudu na výrobu zbraní pro královské vojsko, ale které se kvůli chybě v kouzlech královských čarodějů rozšířilo na podstatně větší území a začalo žít svým životem. Gothic II je zasazen do stejného světa a v podstatě i do stejné doby, hlavní příběh se však nebude odehrávat v Kolonii, ale ve světě kolem, tedy ve světě sužovaném již zmiňovanou válkou. Mezi největší lokace, které budete moci navštívit, patří přístavní město, klášter, několik zemědělských usedlostí, Dračí ostrov a hrad obléhaný armádou orků. Kromě toho se samozřejmě budete moci prohánět po bezejmenných přírodních lokacích a narazíte i na spoustu malých lokací, ať už ve formě lesní samoty, dračí sluje nebo třeba malého dungeonu.

V prvním díle závisel vývoj hlavního hrdiny mimo jiné na tom, k jaké gildě se přidal. Gothic II nabízí něco podobného, takže se v průběhu hry budete moci přidat Gothic II ke společenstvu fungujícímu v přístavním městě, k farmářské domobraně nebo k mágům žijícím v klášteře Innos. Kromě této volby, která de facto nahrazuje volbu povolání, si samozřejmě stejně jako v prvním díle budete moci dle svého uvážení a dostupnosti příslušných učitelů zlepšovat své dovednosti. Mezi těmi se objevilo několik novinek, například možnost vytváření vlastních magických run a jejich následné používání. Jinak bojové dovednosti se výrazných změn nedočkaly a kouzla jsou stále rozdělena do šesti kruhů.

Svět v Gothic II by měl být mnohem pestřejší než v prvním díle, což je pochopitelné vzhledem k výrazně širším možnostem, které otevřený svět nabízí oproti Kolonii. Měli bychom se tedy dočkat opravdu rozmanitých prostředí, od farem a měst, přes klasické lesy a hory, až po bažiny nebo zasněžené pláně. Herní svět by se měl rapidně vylepšit také co se týče interaktivnosti. Stále bude možno dělat takové věci, jako například lovit zvířata, vykuchat z nich maso a opéci si ho, ale přibyly různé další vychytávky, jako třeba již zmiňované vytváření run.

Umělá inteligence je oproti prvnímu dílu notně předělaná. Nepřátelé budou při špatně se vyvíjejícím boji volit útěk, napadený obyvatel města začne volat stráže a podobně. Ochránci pořádku na hráčovu postavu zaútočí i v případě, že bude někde krást a bude při tom spatřena. Civilisté navíc budou mít lépe implementováno Gothic II "každodenní chování", to znamená, že život ve vesnici bude vypadat skutečně jako život ve vesnici a neomezí se jen na bezcílné potulování vesničanů mezi domky. Podobně tomu je i v případě různých potvor, které občas budou jíst, drbat se za uchem a podobně. S tím souvisí nové animace civilistů i potvoráků, kterých by mělo být požehnaně. Úctyhodný je i počet druhů možných nepřátel, od různých typů goblinů a orků, přes různé bestie a nemrtvé, až po trolly, démony a draky.

Styl grafického zpracování zůstává stejný, tedy ve 3D. Hlavními kroky kupředu by měla být lépe zpracovaná města, detailnější prostředí a textury s vyšším rozlišením. Střídání dne a noci, stejně jako měnící se obloha, by měly být ještě hezčí než v prvním díle, drobných vylepšení se dočkají i efekty doprovázející sesílání kouzel. Gothic II by měl obsahovat kromě intra a outra i tři filmové sekvence, na které narazíte během hry. Co se týče zvukové stránky, tak se asi příliš velkých změn nedočkáme, i když autoři slibují realistickou ozvěnu v rozlehlejších interiérech. Interface a ovládání by mělo být více méně totožné s prvním dílem.

Pokud teď čekáte, že vám na konci článku vesele oznámím datum vydání (pokud možno v horizontu několika příštích týdnů), tak se bohužel pletete. Ne že bych snad byl tak skoupý na informace, ale zatím ani sami autoři prostě nevědí, kdy bude Gothic II hotov. Doufejme jen, že to bude relativně brzy (i když letos asi těžko) a že s anglickou verzí nebudou takové průtahy, jako v případě prvního dílu.

PS: Pokud chcete shlédnout naši novou galerii screenshotů, máte možnost zde.

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.