Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gothic II – pokračování perfektního RPG

  12:00aktualizováno  16. ledna 8:01
Vězeňská kolonie v zemi sužované válkou mezi orky a lidmi, vězeňská kolonie, která je světem sama o sobě – takové bylo prostředí vynikajícího RPGčka Gothic. Tato hra měla takový úspěch, že se autoři rozhodli vytvořit pokračování, ve kterém již nebudete uzavřeni v kolonii, ale k prozkoumání se vám nabízí široký fantasy svět.

Gothic II Hra Gothic od německé společnosti Piranha Bytes patřila bezesporu mezi nejlepší RPG minulého roku. Mnoho hráčů ji ještě ani nestačilo dohrát a už je tu zpráva o novém díle. Pokud se o tomto titulu chcete dozvědět něco více, tak máte možnost v tomto článku založeném na exkluzivních informacích.

Pokud jste Gothic nehráli, pak vězte, že se jedná o výborné 3D RPG zasazené do světa, kde zuří válka mezi lidmi a orky. V tomto světě navíc existuje zvláštní místo zvané Kolonie, které původně mělo být malým územím s doly, kde by trestanci těžili rudu na výrobu zbraní pro královské vojsko, ale které se kvůli chybě v kouzlech královských čarodějů rozšířilo na podstatně větší území a začalo žít svým životem. Gothic II je zasazen do stejného světa a v podstatě i do stejné doby, hlavní příběh se však nebude odehrávat v Kolonii, ale ve světě kolem, tedy ve světě sužovaném již zmiňovanou válkou. Mezi největší lokace, které budete moci navštívit, patří přístavní město, klášter, několik zemědělských usedlostí, Dračí ostrov a hrad obléhaný armádou orků. Kromě toho se samozřejmě budete moci prohánět po bezejmenných přírodních lokacích a narazíte i na spoustu malých lokací, ať už ve formě lesní samoty, dračí sluje nebo třeba malého dungeonu.

V prvním díle závisel vývoj hlavního hrdiny mimo jiné na tom, k jaké gildě se přidal. Gothic II nabízí něco podobného, takže se v průběhu hry budete moci přidat Gothic II ke společenstvu fungujícímu v přístavním městě, k farmářské domobraně nebo k mágům žijícím v klášteře Innos. Kromě této volby, která de facto nahrazuje volbu povolání, si samozřejmě stejně jako v prvním díle budete moci dle svého uvážení a dostupnosti příslušných učitelů zlepšovat své dovednosti. Mezi těmi se objevilo několik novinek, například možnost vytváření vlastních magických run a jejich následné používání. Jinak bojové dovednosti se výrazných změn nedočkaly a kouzla jsou stále rozdělena do šesti kruhů.

Svět v Gothic II by měl být mnohem pestřejší než v prvním díle, což je pochopitelné vzhledem k výrazně širším možnostem, které otevřený svět nabízí oproti Kolonii. Měli bychom se tedy dočkat opravdu rozmanitých prostředí, od farem a měst, přes klasické lesy a hory, až po bažiny nebo zasněžené pláně. Herní svět by se měl rapidně vylepšit také co se týče interaktivnosti. Stále bude možno dělat takové věci, jako například lovit zvířata, vykuchat z nich maso a opéci si ho, ale přibyly různé další vychytávky, jako třeba již zmiňované vytváření run.

Umělá inteligence je oproti prvnímu dílu notně předělaná. Nepřátelé budou při špatně se vyvíjejícím boji volit útěk, napadený obyvatel města začne volat stráže a podobně. Ochránci pořádku na hráčovu postavu zaútočí i v případě, že bude někde krást a bude při tom spatřena. Civilisté navíc budou mít lépe implementováno Gothic II "každodenní chování", to znamená, že život ve vesnici bude vypadat skutečně jako život ve vesnici a neomezí se jen na bezcílné potulování vesničanů mezi domky. Podobně tomu je i v případě různých potvor, které občas budou jíst, drbat se za uchem a podobně. S tím souvisí nové animace civilistů i potvoráků, kterých by mělo být požehnaně. Úctyhodný je i počet druhů možných nepřátel, od různých typů goblinů a orků, přes různé bestie a nemrtvé, až po trolly, démony a draky.

Styl grafického zpracování zůstává stejný, tedy ve 3D. Hlavními kroky kupředu by měla být lépe zpracovaná města, detailnější prostředí a textury s vyšším rozlišením. Střídání dne a noci, stejně jako měnící se obloha, by měly být ještě hezčí než v prvním díle, drobných vylepšení se dočkají i efekty doprovázející sesílání kouzel. Gothic II by měl obsahovat kromě intra a outra i tři filmové sekvence, na které narazíte během hry. Co se týče zvukové stránky, tak se asi příliš velkých změn nedočkáme, i když autoři slibují realistickou ozvěnu v rozlehlejších interiérech. Interface a ovládání by mělo být více méně totožné s prvním dílem.

Pokud teď čekáte, že vám na konci článku vesele oznámím datum vydání (pokud možno v horizontu několika příštích týdnů), tak se bohužel pletete. Ne že bych snad byl tak skoupý na informace, ale zatím ani sami autoři prostě nevědí, kdy bude Gothic II hotov. Doufejme jen, že to bude relativně brzy (i když letos asi těžko) a že s anglickou verzí nebudou takové průtahy, jako v případě prvního dílu.

PS: Pokud chcete shlédnout naši novou galerii screenshotů, máte možnost zde.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Další z rubriky

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....

The Quiet Man by chtěl oživit žánr hraných interaktivních filmů

The Quiet Man

Vývojáři chystané hry The Quiet Man slibují filmovou akci s pohlcujícím příběhem, skvělými hereckými výkony a...

Podívejte se, jak vypadá nefalšovaná radost z herního úspěchu

Kevin “KevinDDR” Birrell

Vášnivý hráč vyrovnal letitý rekord v průchodu jedné z úrovní kultovní střílečky Perfect Dark a měl z toho takovou...



Najdete na iDNES.cz