Gothic II - podrobný návod #2

  • 7721
Druhé pokračování RPG Gothic přineslo mnohé změny k lepšímu - mimo vylepšeného multimediálního zpracování se nabízí tajemný příběh a hromada zábavy. Přinášíme řešení jedné z možných cest.

V minulé části návodu na skvělé německé RPG Gothic 2 jsme skončili splnění prvního úkolu pro zlodějskou gildu. Další úkol, který nám Cassia zadala, bylo nalezení šesti Krvavých kalichů. Každý z těchto kalichů má některý bohatý a vlivný občan. První kalich je v přístavní části v truhle lichváře Lehmara, tak si počkejte, až bude Lehmar spát (chodí do postele v půl jedné v noci), vpližte se k němu domů a vyrabujte jeho truhlu. Dalších pět kalichů je v Horní části města, kam se podíváme trochu později. Zatím ještě splníme některé úkoly v Dolní části.

Teď splníme úkol, který nám zadal Lord Andre, a sice zajistit dodávku bažinné drogy (Swamp weed). Promluvte si s Mortisem (kovář v kasárnách) a pak zajděte za Kardifem a zeptejte se ho na to. Pak vejděte do skladu, za kterým bojuje Alrik. Zabijte strážce a vyrabujte truhlu. S balíčkem trávy upalujte za Andrem, ale řekněte mu, že jste ho hodili do moře (ten balíček se nám ještě bude hodit) . Andre vám zadá další úkol – zjistit kdo trávu distribuuje. Jděte si zase promluvit s Mortisem a pak s Kardifem. Ten vás pošle za Meldorem, který trávu kouří pořád. Odkáže vás na bordel „Red Lantern“. Borka před ním vám toho moc neřekne a Nadja vevnitř taky ne, ale když si zaplatíte číslo s Nadjou a budete ji sledovat do pokoje, řekne vám za padesát zlaťáků, že trávu prodává Borka. Zajděte za ním a chtějte si koupit trávu. Hlavně mu neříkejte, od koho víte, že ji prodává, jinak Nadju zabije a úkol bude nesplněn. Až vám prodá špeka, běžte za Andrem a naprašte ho. Andre vám zaplatí a zadá další úkol – farmář Lobart má zase nějaké problémy. Zajděte za ním a dostanete úkol pobít všechny Field Ridery. Nic těžkého. Lobart vám potom zaplatí a od Andreho také něco dostanete. Andre zatím žádný úkol nemá, tak se vrhneme na jiné úkoly.

První kapitola se nám chýlí ke konci, takže je na čase vydat se do Horní části města a najít zbylých pět Krvavých kalichů pro Cassiu. Gothic II Jeden je hned v prvním domě vpravo, kde bydlí Gerbrandt. Vyspěte se do půlnoci a připližte se k jeho truhle, kterou vyrabujte. Ještě téže noci zajděte do hospody na náměstí a promluvte si s Valentinem – opravdu nepříjemný chlapík. Skočte za Ignazem a kupte si jeden svitek s kouzlem Oblivion a vraťte se do hospody. Počkejte do čtvrté hodiny ranní a sledujte Valentina. Na klidném místečku (doporučuju za Bosperovým obchodem) Valentina zbijte a oberte ho hlavně o jeho klíč – ten mu sice můžete i ukrást pomocí schopnosti Vykrádání kapes (Pick-pocketing), ale je to celkem složité a hlavně tohle se vyplatí víc. Vraťte se do hospody a promluvte si o Valentinovi s Regisem. Dá vám prsten, který dejte barmanovi a získáte zkušenosti. Teď jděte do domu Valentina (v Horní části města druhý vpravo) a vyběhněte nahoru po schodech. Svícen přímo naproti schodišti je tajný spínač, po jehož stisknutí se dole otevře tajná stěna s truhlou, která obsahuje další Krvavý kalich a která jde otevřít pouze Valentinovým klíčem.

Další kalich je v levé části v jednom z posledních domů. Přes den v něm nikdo není – kalich je v zamčené truhle. Klíč k ní je na krbové římse. Předposlední kalich je v domě soudce (Judge), který je v pravé zadní části. Pomocí vykrádání kapes mu ukradněte klíč a použijte ozdobný štít na stěně vedle něho – dole se otevře tajná stěna s truhlou, ve které je kalich. Poslední kalich je v samotném domě paladinů. Hned u vchodu jsou na pravé straně schody do prvního patra. Bez problémů vyjděte nahoru a z jedné krbové římsy vezměte poslední kalich. Se všemi kalichy upalujte za Cassiou a předejte jí je. Odměnu si vyberte podle gusta. Teď se vraťte do domu paladinů – je čas na rozhovor s Lordem Hagenem.

Lorda Hagena pořádně prokecněte. Řekněte mu o nastávajícím nebezpečí v podobě draků ve „Valley of the Mines“. Lord Hagen vám nebude moc věřit, a tak bude požadovat důkaz od Garonda – vůdce paladinské expedice, která tam byla vyslána. Ještě mu řekněte, že se chcete stát také paladinem (teda pokud skutečně chcete). Po rozhovoru s Lordem Hagenem začíná:

Chapter II – Return to the Colony
Běžte do doků za Laresem a nechte se odvést k Onarově farmě. Lares vás sice doprovodí jen k hospodě (můžete se stavit pro své peníze, pokud jste to ještě neučinili), ale za cokoliv, co cestou zabije, připadnou zkušenosti vám. Až se s Laresem rozloučíte, pokračujte po cestě. Gothic II Narazíte na Bustera a jeho kolegu z Onarovy farmy. Vyzvěte Bustera na souboj (neměl by to být problém) a až bude na zemi, nezapomeňte ho obrat. Buster vám pak řekne více věcí a může vás také zdarma naučit lépe bojovat s jednoručními zbraněmi. Pokračujte po cestě dokud nedojdete na křižovatku uprostřed polí. Vlevo je Sekobova farma a rovně je Onarova farma. Na to bude čas později. Jděte rovně až narazíte na Festera. Dostal za úkol vybít hnízdo Field Riderů, ale sám se na to necítí. Nabídněte mu pomoc a všechny Field Ridery v jeskyni pobijte (nic těžkého). Fester vám ale odmítne zaplatit, tak mu rozbijte hubu a oberte ho o všechno. Teď se vraťte na křižovatku a jděte doleva. Až skončí cesta, jděte zase doleva a průsmykem kolem oltáře Innose až k lovci jménem Grom. Ten vás může naučit lovu, pokud mu přinese láhev mléka, bochník chleba a šunku. Kousek od Groma je také na jednom pařezu vzácná rostlinka „Dragon Root“. Hned u Groma také stoupá cesta nahoru na útes, vydejte se po ní. Až vás nahoře zastaví stráž, řekněte, že jdete za Dexterem. Toho najdete v jednom domě. Promluvte si s ním a rychle odejděte a už se sem nevracejte, nebo na vás všichni zaútočí.

Teď jděte zpátky na konec cesty a dejte se doprava až dojdete ke kamenným schodům. Kousek od nich je další „Dragon Root“ na pařezu. Za schody je Bengarova farma a od ní vede cesta do „Pass of Khorinis“ – tedy vchod do „Valley of the Mines“. Kousek před vchodem stojí lovec Gaan – postěžuje si, že mu lov kazí dravá příšera. Sledujte ho – dojde kousek od ní. Je to „Snorting Dragon Snapper“ a je to dost tuhá příšera. Pokud ji nezvládnete, můžete to udělat později. Vraťte se k průchodu. Stráže vám dovolí projít. Pokračujte a po levé straně vstupte do jeskyně (pokud byste šli rovně, dojdete ke skřetům, kteří by vás zabili na pár ran). Přejděte most a vstupte do jeskyně. LOADING. A jste ve světě Gothica 1, resp. ve „Valley of the Mines“ a navíc v noci. Jděte doleva (ne po cestě) a přejděte dřevěný most. Na jednom sudu naleznete veledůležitou runu, která vás odkudkoliv z „Vallye of the Mines“ teleportuje právě sem. Sejděte dolů na cestu a jděte směrem doleva (projdete pod tím dřevěným mostem). Následuje animace, která vám ukáže, jakou zkázu šíří draci. Pokračujte po cestě dolů. Potkáte Jergana. Poradí vám, jak se dostat do hradu a za to musíte říct na hradě Oricovi, že jeho bratr zemřel. Skočte do vody a plavte dolů. Na břehu zabijte několik „Lurkerů“ a podobných potvor a nepozorovaně projděte kousek od cesty kolem skřetů. Na boční straně je ke hradu připevněná jakási velká kláda, po které se do něj dostanete. Pokud jsou u ní nějací skřeti, rozeběhněte se a bez zastavení vlezte na kládu. Pokud jste na ní, nepřátelé na vás nebudou útočit (že by chyba?). Vylezte nahoru – první s kým si promluvíte je Udar, který stráží vchod. Odkáže vás na vedle stojícího Sengratha. Gothic II Od toho si můžete koupit magické svitky a lektvary a na skladě má dokonce jeden kus vzácné rostlinky „Snapperweed“. Kousek dál stojí Tandor, který prodává zbraně. Dále je tu Keroloth, který vás může učit jednoruční i obouruční zbraně. Vedle je kovář Dobar, který vás může naučit kovat lepší zbraně (pokud umíte od Harada základy). Vedle je jeho učeň Parlaf, který si vám postěžuje, že Engor zase snížil příděly potravin a všichni hladoví. Engor je hned vedle v domě – pokud chcete splnit tento úkol, budete muset Engorovi dát dva tucty masa. Je jedno jestli bude vařené nebo syrové. Dále vám může prodat lepší brnění (Heavy Militia Armor) za dva a půl tisíce zlaťáků.

Naproti přes ulici je kostel, kde je váš starý známý z prvního dílu – Milten. Promluvte si s ním a mimo jiné se i dozvíte, že je tady v žaláři Gorn (také známý z  prvního dílu). Ve věži s Miltenem ještě vyběhněte nahoru a vezměte si runu, pomocí které se budete moci odkudkoliv z této lokace teleportovat sem na hrad. Teď jděte až dolů na nádvoří a promluvte si s Geroldem, který stráží vchod do vězení, ale nebude vás tam chtít pustit. Vedle je ještě v domě Brutus, který vám může zvýšit sílu, ale chce za to, abyste mu přinesli truhlu od Dena, člověka, který utekl. V truhle bylo dvě stě zlaťáků a nějaké cennosti. Brutus chce pouze peníze, takže mu je můžete zaplatit hned a hledáním Dena se vůbec nezabývat. Teď jděte do hlavní budovy (stráží ji dva rytíři).

Vevnitř si promluvte s Parcivalem a zeptejte se ho na expedice. Vedle něj stojí Oric, kterému řekněte o jeho bratrovi. Teď si promluvte se samotným Gerondem. Za důkaz pro Lorda Hagena chce, abyste došli na tři místa, kam byly vyslány expedice pro magickou rudu a Gerondovi podali zprávu, kolik jí zatím mají. Gerond vám dá mapku, kde expedice jsou. Podrobnosti vám řekne Parcival. Ještě se Geronda zeptejte, jestli nemůžete vykoupit Gorna. Bude za to chtít tisíc zlaťáků (zatím to neplaťte i pokud na to máte). Promluvte si znovu s Parcivalem a pak běžte zase za Miltenem. Řekněte mu, že Gerond chce moc peněz za Gorna. Milten vám přispěje částkou dvě stě padesát zlaťáků. Když mu řeknete, že je to stále moc, napíše dopis pro Gorna, jestli nemá nějaké schované peníze. Tento dopis odneste Geroldovi. Bude po vás chtít láhev vína, bochník chleba, salám a med. Chleba a salám si můžete koupit od Engora a med je v kuchyni u Garonda. Poté bude Gerold souhlasit. Vyspěte se do druhého dne a po Geroldovi pošle Gorn zprávu, že peníze jsou u jižní brány. Je to kousek napravo u klády, kterou jste se dostali do hradu. V malé zbořenině leží váček se stejnou částkou jakou přispěl Milten. Gorna ale stále nevykupujte. Teď je čas na splnění úkolu pro Garonda.

Sejděte po kládě a dejte se doleva směrem odkud jste přišli. Plavte řekou až k vodopádu (za kterým je tajná místnost s několika užitečnostmi). Kousek odtud je první důl. Promluvte si s Grimesem. Dozvíte se, že Marcos vzal rudu a ukryl ji. Marcos je v jeskyni kousek odtud. Promluvte si s ním a slibte mu, že dorazí pomoc. Kousek nad Marcosem jsou lovci Talbin a Engrom. Talbin vás může naučit brát trofeje, ale chce za to kousek sýra, který je ale v truhle vedle něho a kterou můžete bez problémů vypáčit aniž by to někomu vadilo. Teď se vraťte do hradu (nejlépe teleportační runou) a od klády se dejte doprava. Podle mapy od Garonda jděte k dalšímu dolu. V průsmyku prozkoumejte místnost a prohledejte mrtvolu Olava. Dojděte do dalšího dolu, ale všichni jsou zde mrtví – důl je zaplaven Minecrawlery. Probijte se přes ně až k mrtvole Silveria, od kterého vezměte dopis. Stojí v něm, že Diego vzal rudu do bezpečí. Teď dojděte do posledního dolu. Promluvte si s Bilgotem. Pokud si s ním po dalších rozhovorech promluvíte znovu, bude chtít odvést pryč z „Valley of the Mines“. Tento úkol moc nedoporučuju plnit. Bilgot je pomalý, slabý a hlavně se s ním musíte táhnout přes celé území. Neumí vylézt na sebemenší překážku a většinou jen překáží, ale jak chcete. Další je tu Jergan – může vás naučit brát trofeje a popíše vám, kde se skrývá Diego. Teď si promluvte s Tengronem – dá vám prsten pro Udara, který je na hradě. Až se tam vrátíte, předejte mu ho a dostanete zkušenosti. Poslední, s kým s promluvte je Fajeth. Než vám řekne, kolik rudy mají natěženo, dá vám úkol pobít všechny Snappery v okolí dolu. Až to zmáknete, řekne vám co potřebujete. Teď zajdeme za Diegem. Kousek odtud je malý průsmyk, před kterým leží dva mrtví paladinové a v něm je Diego. Promluvte si s ním a dozvíte se o množství rudy ze Silveriovy skupiny. Také se mu zmiňte o Gornovi a Diego vám přispěje tři sta zlatých. Teď se teleportujte do hradu a Garondovi vyklopte vše, co jste se dozvěděli. Také mu zaplaťte za Gorna a běžte ho z vězení vysvobodit. Pokud už máte v hradu všechno vyřízené, teleportujte se do průsmyku. Do jeskyně ještě nechoďte a jděte rovně – přes pár skřetů, které byste teď měli snad zvládnout, se probojujte k jezeru. Na jeho břehu seberte váček s Diegovými penězi – za chvíli se bude hodit a zbytečně byste se sem kvůli tomu vraceli. Ted už jděte do jeskyně a vyjděte z Valley of the Mines.

Chapter III – The Eye of Innos
Jděte cestou k průchodu. U dřevěné brány vás zastaví mág v černé kápi – Seeker. Gothic II Tito mágové jsou od teď rozseti po celém světe Khorinisu a snaží se vás zabít. Problém je, že jakmile s vámi některý promluví, hodí na vás kletbu a nebude se vám regenerovat zdraví a mana během spánku, tak je lepší na každého nejdříve zdálky zaútočit střelnou zbraní a pak ho teprve dodělat. Po zásahu už s vámi mluvit nebudou. Ale zpět k příběhu. Stráže u brány jsou mrtvé – prohledejte tedy jejich mrtvoly a u jednoho najdete runu, pomocí které se sem můžete odkudkoliv z Khorinisu teleportovat. Kousek odtud na vás bude čekat Lester. Zatímco jste byli pryč, stalo se dost nových věcí. Máte ihned navštívit Xardase a abyste tam nešli týden, dá vám runu, kterou se tam můžete teleportovat. Xardasovi řekněte o situaci ve „Valley of the Mines“ a on vám na oplátku řekne co máte dále dělat. Jděte do města a cestou se ještě stavte u Lobarta na farmě – řekne vám, že je jeho žena nemocná. Promluvte si s ní a slibte jí, že jí donesete lék. Stačí dojít k Vatrasovi a donést jí ho – nic těžkého.

Ve městě vás zastaví Diego. Chce se dostat do Horní části města, ale nemá peníze. Požádá vás, abyste zašli do „Valley of the Mines“ a přinesli mu jeho peníze, které má schované kousek od vchodu. Jeho peníze už máme s sebou, tak mu je předejte a Diego vás požádá o druhou službičku. Doneste dopis, který vám dá Gerbrandtovi, který je hned po pravé straně v Horní části města. Gerbrandt odejde a přijde Diego. Promluvte si ním a dostanete zkušenosti a dost peněz. Teď jděte za Lordem Hagenem a poreferujte mu o situaci ve „Valley of the Mines“. Váš další úkol bude získání artefaktu „Eye of Innos“, který je ukryt v kláštere (Monastry). Musíte tam jít a promluvit si s vrchním představitelem – Pyrokarem. Ještě než se tam ale vydáme, splníme několik menších úkolů v Khorinisu. Lord Hagen vám ještě dá runu, pomocí které se kdykoliv teleportujete k do města. Teď už ale opravdu k úkolům.

Nejdříve zajděte do zlodějské gildy a případně odevzdejte Cassie Krvavé kalichy. Promluvte si s Ramirezem, který vám dá za úkol přinést mu Sextant, ale na to bude dost času později. Teď si promluvte s Jesperem a zeptejte se ho na zamčenou místnost v kanálech. Dá vám od ní klíč s tím, že je v ní truhla, ke které dělal zámek mistr Fingers. Je v ní skutečně hodně skvělých věcí, její odemčení mi ale dalo dost práce, ale co by to bylo za návod, kdyby tu nebyl kód. Tady je – p,p,p,l,p,p,p,l,p,l,p,l,p,p,l,l,l,p,p,l. Teď vyjděte z kanálů a promluvte si s Hannou, která vám dá za úkol přinést ji starou mapu, kterou omylem prodala. Zajděte tedy za prodavačem map v přístavu a kupte od něj „very old map“ a tu doneste Hanně. Teď si promluvte s Laresem a zeptejte se co je nového. Dozvíte se, že zatkli žoldnéřského kováře Benneta, který pracoval na Onarově farmě. Byl obviněn z vraždy paladina Lothara, ale je nevinný. Zajděte si s ním promluvit do vězení (je v kasárnách) a pak si promluvte s Lordem Hagenem, který vede vyšetřování. Má svědka, kterým je Cornelius, kterého najdete o patro výš. Vůbec se s ním nepárejte a zmlaťte ho. Oberte ho o deník, ve kterém se dozvíte pravdu. Doneste deník Lordu Hagenovi, který uzná Bennetovu nevinu a propustí ho. Pokud Lorda Hagena teď požádáte, může vás přijmout mezi paladiny a dá vám zbraň a brnění. Kovář Harad vám také může prodat skvělou magickou zbraň za dva tisíce zlatých - doporučuju. Albrecht, který je v první místnosti vám také jednou za čas dá runu podle výběru. Teď zajděte na Akilovu farmu. Akil má opět problém – někdo mu krade ovce. Jděte tedy do blízké jeskyně, kde už jste se s bandity jednou setkali. Opět je pobijte a „promluvte“ si s ovcí – bude vás následovat. Zajděte za Akilem a ovci mu dejte. Teď se teleportujte do „Pass of Khorinis“ a dojděte na Bengarovu farmu (pokud jste ještě nesplnili úkol „The Snorting Creature“, je na to teď ten pravý čas – už by vám neměla dělat problémy a porazíte ji teď celkem snadno.

Od Bengara se dozvíte, že Malak se bál útočících příšer, a tak vzal lidi z farmy a opustil farmu, proto by Bengar rád najal žoldnéře na ochranu – vhodný by byl Wolf. Zajděte tedy na Onarovu farmu a promluvte si s Wolfem. Pokud Wolfovi zaplatíte nemalou sumu, vydá se do Bengarovi farmy. Wolf vás také může trénovat v lukostřelbě. Teď jděte do průsmyku pod bandity, kde jste mluvili s Dexterem. Tam vyhledejte Malaka a řekněte mu, že už se může bezpečně vrátit. Až se vrátíte na Bengarovu farmu, promluvte si s Bengarem. Teď se ale podíváme na Onarovu farmu a okolí.

Cestou na Onarovu farmu vás zastaví Sentenza a bude chtít poplatek za cestu. Pokud si troufáte, můžete ho porazit a neplatit mu nic. Další je Raoul – dá vám úkol donést mu trolí ocas (Troll Hide), ale na to je zatím čas. Hned za ním je Rod. Pokud se ho zeptáte, jestli vás naučí bojovat s obouručním mečem, vysměje se vám, ale pokud máte alespoň sílu třicet, přesvědčte ho, že jeho meč unesete v pohodě. Až vyhrajete sázku, bude vás trénovat. Teď si promluvte s Bennetem – dá vám z vděčnosti „Amulet of Life“. Hned vedle něj je hospoda, ve které vás hostinská Thekla požádá, abyste jí přinesli balíček bylin od Sagitty – žije v jeskyni severně od Sekobovy farmy. Před hospodou stojí také Cipher – někdo mu ukradl balíček trávy, tak mu dejte ten od Borky. Před vchodem do domu stojí Torlof – zadání jeho úkolu jsem moc nepochopil, ale vyřešil jsem ho tak, že jsem došel do pevnosti banditů nad průsmykem a zabil Seekera hned za stráží. Strážce mostu na mě sice zaútočil, ale jinak mě ostatní bandité nechali na pokoji. Potom se vydejte vše sdělit Torlofovi. Teď se vydejte na Sekobovu farmu – od Sekoba se dozvíte, že jeho dům obsadili Seekeři. Zabijte všechny čtyři a řekněte to Sekobovi. Nezapomeňte si říct o odměnu. Teď se vydejte do hospody, ve které byl turnaj v pití. Kousek od ní bydlí lovec Dragomir, který ztratil svoji kuši. Na její nalezení je ještě čas. Vydejte se cestou ke klášteru (Monastery). Pokud jste se stali paladinem, měli byste být v pohodě vpuštěni. Kousek před klášterem narazíte ještě na bývalého námořního kapitána Jorgena, se kterým si promluvte a pak se vydejte přes most ke klášteru. Gothic II Před vchodem si promluvte s Miltenem, který vám dá klíč. Těsně před vstupem si ještě znovu promluvte s Jorgenem a pak vstupte.

Hned nalevo je Opolos – bude po vás chtít novinky z vnějšího světa. Řekněte mu co víte a získáte zkušenosti. Kousek odtud je Marduk – důkladně si s ním promluvte, pak si promluvte se Sergiem, který je uvnitř a pak zase s Mardukem – zeptejte se hlavně na požehnání meče. Za pět tisíc si můžete nechat posvětit magický meč od Harada, čímž mu vzroste poškození. Další důležitý člověk je Gorax, který má na skladě dost lektvarů a svitků. Kupte si od něj také mapu oltářů – bude se hodit. Promluvte si také s Parlanem, který stojí před klášterem. Dá vám klíč od knihovny a také vám může zvednout manu. V knihovně si promluvte s Karrasem, který vám může nabídnout dost svitků, a s Hyglesem, který vám zadá úkol donést mu knihu z města, kam se podíváme za chvíli. Teď si promluvte s Babem, který se vám zmíní, že mu Igaraz sebral důležitý dokument. Od Igaraze ho můžete buď koupit za tři sta zlatých nebo mu ukrást klíč a odemknout jeho truhlu, kde dokument je. Dejte dokument Babovi. Dole ve sklepení je ještě Neoras, který vám může uvařit lektvary. Teď jděte do kláštera, kde si promluvte s Pyrokarem. Dá vám runu, pomocí které se sem můžete teleportovat. Také vám řekne, že artefakt „Eye of Innos“ ukradl zrádce Pedro a zmizel neznámo kam. Vedle sedící Ulthar vám ještě zadá úkol očistit prokleté svatyně posvěcenou vodou, kterou vám dá.

Teleportujte se do města a kupte od bylinkáře ve městě knihu pro Hyglese. Stojí čtyři sta zlatých. Teď si proto dovolím malou odbočku, na kterou jsem přišel až v této chvíli. Já v této chvíli neměl na knihu, protože jsem dal všechny peníze na požehnání meče. Zašel jsem tedy k Lehmarovi, že si nějaké půjčím. Lehmarovi se dala ukrást kniha se záznamy půjček. V té stojí, že mu dluží Thorben, Coragon a Hanna. Navštivte je v tomto pořadí a knihu jim dejte (od prvních dvou ji můžete koupit zpět). Hanna vám ji zpět už sice neprodá, ale dá vám váček s několika paklíči a jedním malým klíčkem. Tento klíček pasuje do truhly na ostrově, který je vidět ze břehu v přístavu (je u něj i kus lodi, který vyčuhuje z vody – tam doplavte). Pobijte pár ještěrů a najděte dobře skrytý vchod do jeskyně. Je v ní několik truhel. Není tam nic moc užitečného, ale jsou to vesměs věci co se dají velmi dobře prodat. Teleportujte se do města a prodejte co můžete. Teleportujte se zase do kláštera a knihu předejte Hyglesovi (předtím si ji ale přečtěte – získáte něco do many). Teď je na čase vyřešit hlavní úkol kapitoly – tedy získat amulet „Eye of Innos“. Je jasné, že to nebude nic jednoduchého, takže si to necháme na příště...


Témata: Knihovny, krb, Loď