Gothic II - podrobný návod #3

  12:00aktualizováno  8. října 5:51
Druhé pokračování RPG Gothic přineslo mnohé změny k lepšímu - mimo vylepšeného multimediálního zpracování se nabízí tajemný příběh a hromada zábavy. Přinášíme závěrečnou část řešení jedné z možných cest.

V poslední části toho podrobného návodu na vynikající RPG Gothic 2 získáme amulet „Eye of Innos“, vrátíme se do „Valley of the Mines“, vyřešíme problém s draky a zažijeme ještě spoustu dobrodružství. Nejdřív tedy musíme najít zrádce Pedra, který amulet ukradl. Vyjděte tedy z kláštera a promluvte si s Jorgenem – ukáže vám směr, kterým Pedro utekl. Skočte do vody a držte se toho směru. Až vylezete na břeh, promluvte si s Trampem a dozvíte se, že tudy skutečně proběhl. Pokud se teď vydáte podél břehu, narazíte na jeskyni s dvěma stínovými příšerami („Shadowbeast“) a pár užitečnostmi. Vraťte se na cestu a dejte se směrem nahoru. Jděte pořád po cestě a na důkaz toho, že jdete správně budete nacházet mrtvoly nováčků z kláštera. Cestou minete znesvěcený oltář Innose, který hned očistěte. Dojděte až k jakési stupňovité pyramidě. Nahoře je truhla a uvnitř skvělý jednoruční meč „Orc Slayer“. Kousek odtud je ve skalní stěně jeskyně (byla na mapě pokladu pro Hannu). Dejte se v ní doprava a probojujte se přes „Mine Crawlery“ až na konec a vybrabčete truhlu. Je v ní váček s jedním z nejlepších prstenů, který si hned nasaďte a vyzbrojte se palcátem, který byl v truhle také. Ožili kamenní golemové, přes které se musíte dostat ven a na ty účinkují nejlépe tupé zbraně. Teď se vraťte na cestu a dojděte až k lovci jménem Grimbald. Pomozte mu zabít „Snappery“ a pak vás bude moci učit lovu. Jděte před jeskyni černého trola a vezměte si „Sun Aloe“ pro Sagittu.

U jeskyně je také můstek a za ním další znesvěcený oltář. Teď pokračujte po cestě, zabijte dva Trampy a dojděte až ke kamennému kruhu (je vidět i na mapě). Jsou u něj tři „Seekeři“ a dělají rituál na zničení artefaktu „Eye of Innos“. Gothic II Zabijte je a poškozený artefakt doneste Pyrokarovi. Ten vás pošle za Vatrasem – mágem ve městě. Ten vám řekne, že amulet může spravit zručný kovář. Zeptejte se Harada a ten vás odkáže za Benettem. Vatras vám také řekne, že k úplnému obnovení amuletu „Eye of Innos“ bude potřeba rituál, kterého se zúčastní zástupce všech bohů. Vatras osobně bude zastupovat Adanose, Pyrokar Innose a Beliara bude zastupovat Xardas. Vatras odejde ke kamennému kruhu, kde se rituál bude odehrávat. Teleportujte se k Pyrokarovi. Ten se nebude chtít účastnit rituálu, protože nevěří Xardasovi. Teleportujte se tedy ke Xardasově věži a Xardasovi vše řekněte. Dá vám klíč k truhle na Sekobově farmě, ve které je kniha, která by Pyrokarovi měla stačit jako důkaz. Doneste mu ji a bude souhlasit a vydá se ke kamennému kruhu. Vydejte se tam také a ujistěte se, že s sebou máte alespoň tři rostlinky „Swamp weed“, která je k rituálu potřeba. Na místě si promluvte s Vatrasem a sledujte rituál. Poté si se všemi promluvte a dozvíte se, že musíte zabít draky ve „Valley of the Mines“. Před každým drakem si musíte nasadit „Eye of Innos“ a s drakem promluvit. Poté vzít drakovi srdce a udělat z něj lektvar, pomocí kterého opět dodáte sílu do amuletu, proto s sebou mějte i několik laboratorních lahviček. Ještě před přechodem do „Valley of the Mines“ doporučuji očistit všechny znesvěcené oltáře – za odměnu dostanete totiž od Ulthara skvělý amulet. Teď už se ale skutečně teleportujte do „Pass of Khorinis“ a projděte. Začíná

Chapter IV – The Dragon Hunt
Neteleportujte se hned do hradu a raději jděte pěšky. Narazíte to totiž na drakobijce. Se všemi si popovídejte. Hokurn vás za trochu alkoholu a pár zlatých vytrénuje ve zbraních (nevím jak u jednoručních, ale u obouručních mě vytrénoval až na sto procent) a Biff se k vám za sto zlatých přidá (doporučuji – je celkem dobrý, sice chce každou chvíli víc peněz, ale vyplatí se). Obvyklou cestou skrz vodu jděte do hradu (Biff počká na cestě). Od Udara dostanete úkol najít jeho přítele Sengratha, od Fera dostanete úkol najít jeho meč a od Orica dostanete úkol zabít skřetího šamana jménem Hosh-Pak. Tyto úkoly splníme všechny najednou. Vydejte se z hradu a jděte pořád rovně až k řece. Na druhém břehu uvidíte mrtvolu a pár skřetů. Ty pobijte a oberte mrtvolu (vezměte hlavně kuš pro Udara). Přeplavte zase na druhou stranu a jděte podél břehu opačným směrem od příchodu do hradu. Těsně před průsmykem je nahoře nad strání stan, ve kterém je Hosh-Pak a dost skřetů, ale s pomocí Biffa by to neměl být problém. Zabijte Hosh-Paka a kousek od něj seberte ze země Ferův meč. Vraťte se do hradu a všem třem o tom poreferujte. Dále si v hradu promluvte s Rethorem – může vám prodat celkem dobré zbraně, ale asi máte lepší. Další je Angar, který postrádá svůj amulet. To vyřešíme později. Vedle stojí Keroloth, kterému někdo ukradl váček s penězi. Jeho váček leží u lavičky u kováře. Pokud mu řeknete, kde byl a že podezíráte jednoho z drakobijců, půjde mu rozbít hubu. Teď si promluvte s Janem. Chce pracovat u kovadliny, ale nemá to povolené. Zajděte za Garondem a ten vám povolení dá. Další úkol je nakrmit Gerolda. Příděly potravin jsou zase menší a tento strážný má stále hlad. Nechce ale aby ho někdo viděl, tak si s vámi dá spicha v noci v chrámu. Vyspěte se tedy a zajděte tam. Dávejte mu jídlo dokud nebude mít dost a dostanete zkušenosti a peníze. Poslední a zároveň nejlehčí úkol vám zadá Brutus. Nenávidí totiž „Meatbugy“, kteří se mu vyrojily v pracovně. Stačí je pobít a říct to Brutusovi.

Čas draků. Ve „Valley of the Mines“ jsou čtyři draci – každý zastupuje jeden živel. Nejprve se podíváme na ohnivého draka. Vydejte se z hradu, vezměte Biffa a vydejte se cestou kolem stanu kde byl Hosh-Pak. Projděte průsmykem a jděte doleva kolem ohnivých ještěrů („Fire Lizard“). Jsou to tuhé potvory se smrtelným ohnivým dechem, ale s Biffem je zmáknete. Jděte stále výš a zabíjejte „Lizardmeny“ a Golemy (kousek od jednoho Golema je pařez a okolo něj nějaké užitečnosti včetně magického meče). Úplně nahoře vás čeká první drak – „Feomathar“. Promluvte si s ním a zabijte ho. S Biffem by to neměl být problém, ale pokud vám přece jen dělá problémy, doporučuji použít lektvar rychlosti („Potion of Speed“) se kterým by to měla být už skutečně hračka. Až bude drak mrtvý, vezměte mu jeho srdce a vyskákejte po útesu k jeho pokladu, kde si vezměte co chce. Teď se teleportujte do hradu a pomocí alchymistického nářadí v kostele obnovte sílu v amuletu „Eye of Innos“. Vyspěte se do rána a vyjděte z hradu – Biff už tam bude čekat. Je čas na druhého draka. Vydejte se stejným směrem, ale přejděte řeku a vydejte se po jediné možné cestě nahoru (podívejte se na mapu – je to věž úplně vpravo dole). Dostaňte se až nahoru. Nejprve prozkoumejte první patro staré pevnosti – v knihovně je na stěně páka, po jejímž zatáhnutí se odsune stěna a objeví se místnost se dvěma truhlami s dobrými věcmi, ale pozor! Místnost stráží „Demon“, což je celkem tuhý protivník. Vyjděte na nádvoří a po skalní stěně vyšplhejte nahoru. Úplně nahoře vás čeká „Pedrakhan“ – drak zastupující živel země. Gothic II Promluvte si s ním a zabijte ho. Tentokrát se Biff nepřidá, tak na to budete sami, ale neměl by to být takový problém. Po smrti draka vezměte jeho srdce a vyrabujte mu jeho poklad, mezi kterým je mimo jiné i Sextant, který potřebujete pro Ramireze ve zlodějské gildě. Dojděte si vyzvednout Biffa a teleportujte se do hradu, kde obnovte amulet „Eye of Innos“ a odpočiňte si. Teď se vydáme za drakem, který symbolizuje živel vody. Pokud se podíváte na mapu, uvidíte kousek od hradu velký močál – tam se vypravte (nezapomeňte na Biffa).

Jděte cestou, kterou jste poprvé přišli do hradu. Přeplavte řeku a zase ji přejděte přes most. Držte se skalní stěny a dojděte k odbočce doleva. Dejte se po ní a narazíte na Ciphera a Roda. Přidají se k vám a poběží do močálu – sledujte je. Kousek od draka se zastaví, ale ve chvíli kdy začnete bojovat s drakem (jeho jméno je „Pandrodor“) zase přiběhnou včetně Biffa, takže boj čtyři proti jednomu bude trvat jen pár sekund. Vyberte poklad, ale do hradu se ještě neteleportujte. Je čas najít amulet pro Angara. Podívejte se na mapu a kousek odtud jihozápadně uvidíte kamenný oltář. Dojděte tam (cestou narazíte i na trola, ale s Biffem ho snad zvládnete) a vejděte do hrobky. Pobijte pár kostlivců a hlavně kostěného mága, který u sebe má hledaný amulet (Angar sice už v hradu není, ale amulet mu můžete předat na Bengarově farmě v páté kapitole). Teď se teleportujte do hradu a odpočiňte si. Čeká nás poslední drak, kterého najdete v zamrzlých pláních na západě. Jděte tedy na cestu, kterou jste přišli od vchodu do „Valley of the Mines“ a jděte na západ a na konci přeplavte řeku – jsou tam drakobijci, které jste potkali na začátku. Hned na začátku zamrzlých oblastí najdete u ohně Sylvia a jeho pomocníka. Sylvio vám nabídne tisíc zlatých za zabití dvou ledových obrů kousek odtud. Zabijte je, ale Sylvio vám odmítne zaplatit. Musíte vyčistit okolí od nepřátel. Pokračujte tedy dále a zabíjejte potvory. Dojděte do velké jeskyně s posledním drakem – „Finkrekhem“. Po jeho porážce ho oberte o srdce a prohledejte jeho poklady a vezměte si hlavně dračí vejce. Vraťte se k Sylviovi. Ten na vás ale zaútočí, protože chce získat slávu sám. Zabijte ho a až teď se teleportujte do hradu. Promluvte si s Garondem a dostanete zkušenosti a dost peněz. Teď se teleportujte do „Valley of Mines Pass“ a projděte. Začíná

Chapter V – Departure
Teleportujte se ke Xardasovi. Před věží vám Lester poví, že Xardas odešel, ale nechal vám tu dopis. Přečtěte si ho – dozvíte se, že musíte dostat zpátky knihu, kterou jste předali Pyrokarovi. Teď ještě můžete pobít „Demony“ ve věži – je za ně celkem dost zkušeností, ale v budoucnu s tím bude spjat jeden úkol, tak si to můžete nechat na později. Dojděte na Lobartovu farmu a dostanete úkol vybít všechny skřety na polích. Ve městě udělejte co potřebujete a vydejte se na Akilovu farmu. Radolph na poli se vám zmíní, že trpí nemocí a lék mu může připravit Sagitta, ale nemá sil si pro něj dojít. Dojděte tam proto sami a lék Randolphovi předejte. Teď se teleportujte do kláštera. U vchodu si promluvte s Jorgenem, který byl přijat do kláštera – dostanete nějaké zkušenosti. Teď jděte za Pyrokarem. Důkladně si s ním promluvte a dozvíte se, že kniha od Xardase, kterou teď máte získat je ve sklepení, ale je uzamčená kouzlem, které nikdo neumí odvolat. Pyrokar vám dá povolení ke vstupu do sklepení kláštera, kde se kniha nalézá.

Jděte tam tedy a cestou se ještě zastavte za alchymistou Neorasem, kterému chybí dračí vejce k dokončení pokusu. To je ale náhoda, my zrovna jedno neseme. Dejte mu ho a jako odměnu žádejte jeden z lektvarů, který vyrobí. Stavte se pro něj později. Teď vejděte do místnosti s knihou – Talamon vás pustí. Na stolku vezměte knihu „Halls of Irdorath“ a přečtete si ji – získáte klíč a papír, na kterém je nápověda co dělat dál – použijte lampu před výklenkem s knihovnou jako spínač a otevře se tajná cesta do podzemí. Probijte se přes kostlivce labyrintem a na konci přes Demony a vejděte do místnosti s knihovnami. Přečtete si almanach a seberte všechny věci ze stolku. Vraťte se stejnou cestou a Talamonovi řekněte o tajném vchodu. Teď běžte za Pyrokarem a zeptejte se ho co je „Tears of Innos“. Teď můžete provést podruhé rituál na zlepšení meče, ze kterého vám vznikne opravdu skvělá zbraň. Gothic II Teď běžte do knihovny a použijte věc na tvorbu run – v almanachu jste se dozvěděli, že s pomocí runy z podzemí a svěcené vody (pokud ji nemáte, lze ji koupit od Goraxe) lze vyrobit teleportační runu, která vás přenese do tajné místnosti s pozůstatky paladina. Použijte ji a kromě jiného seberte nejlepší brnění – „Paladin’s Armor”. Teď se v inventáři podívejte na náčrtek mapy z podzemí – dozvíte se, kde se skrývá Nepřítel – běžte to říct Pyrokarovi. Nepřítel se skrývá na ostrově kousek od Khorinisu, takže budete potřebovat loď, kapitána a posádku. Na kapitána se hodí Jorgen, ale Pyrokar ho nechce pustit, protože si ještě neodpracoval co měl. Pokud si ho ale budete chtít odvést na loď, budete muset pro Pyrokara splnit úkol – vyčistit Xardasovu věž od potvor – teleportujte se tam tedy a vybijte v ní všechny „Demony“ (nezapomeňte na „Demon Lorda“ úplně nahoře). Opět poreferujte Pyrokarovi a Jorgen je váš – ten vám také řekne, že budete potřebovat alespoň pět mužů na posádku. Před klášterem si promluvte s Miltenem a dozvíte se, kdo by byl vhodný a sám se také nabídne.

Vyberte si koho chcete – já cestoval ve složení Jorgen (další kapitán může být Torlof z Onarovy farmy) + Milten, Gorn, Lester, Diego a Angar (toho doporučuji obzvlášť - je na Bengarově farmě – nezapomeňte mu předat amulet, který po vás chtěl v pevnost ve “Valley of the Mines”). Dále se k vám může přidat třeba Vatras, Lares, Lee nebo Wolf (možná i další). Všichni, které oslovíte na vás budou čekat u lodi paladinů v přístavu. Gothic II Až budete mít všechno oběhané a vyřešené všechny úkoly, nakupte si zásob kolik můžete – odjedeme na ostrov odkud už není návratu, takže vám budou peníze celkem zbytečné, takže si nakupte hlavně hodně lektvarů, případně svitků, apod. Až budete mít všechno zařízené a nebudete mít zbytečné dovednostní body, vydejte se do přístavu k lodi. Strážci u lodě vás pustí na palubu, protože máte vyšší hodnost než oni. Řekněte Jorgenovi, že je všechno připraveno a dá vám klíč od kajuty. Vstupte do ní a prohlédněte si animaci. Jste na ostrově kousek od Khorinisu a začíná

Chapter VI – The Halls of Irdorath
Promluvte si se všemi na lodi – většina vám nabídne služby, které v Khorinisu nenabídla (Milten vám bude prodávat lektvary a bylinky, Diego vám prodá munici, ...). Teď vystupte z lodi a jděte dále. Ze začátku je všechno jednoduché – jděte stále jedinou možnou cestou a zabíjejte vše co vám přijde do cesty. Dojděte až do velké místnosti ve které je i “Cave Troll”. Vedle něj vede cesta nahoru do místnosti, ve které je “Orc Colonel” – zabijte ho a vezměte mu klíč – tím otevřete dveře jedné z cel za trolem a najdete v ní Pedra – zrádce z kláštera, který ukradl artefakt “Eye of Innos”. Promluvte si s ním, ale nezabíjejte ho. Doprovoďte ho až na loď, kde budete svědky napadení lodi skřety, ale vaše posádka si s nimi poradí. Na lodi vám Pedro řekne co ví - hlavně o tajném průchodu v místnosti s “Orc Colonelem” – nejdřív musíte zatáhnout za levý svícen a pak za pravý. Na lodi si ještě promluvte s Angarem – přidá se k vám – je to celkem dobrý bojovník, ale musíte sledovat jeho ukazatel zdraví, protože ho bohužel nemůžete vyléčit jako Biffa ve „Valley of the Mines“. Vraťte se do místnosti s “Orc Colonelem” a udělejte vše jak řekl Pedro. Otevře se průchod do chodby. Pokračujte dále dokud nedojdete do místnosti plné “Lizardmenů” a pobijte je. Posbírejte všechna dračí vejce (je jich jedenáct) a prohledejte truhly. U jedné truhly na zemi se válí starý kus papíru, který si přečtete. Pokračujte dále a narazíte na draka! Jeho jméno je „Feoradon“ a je to bratr „Feomathara“ – ohnivého draka z “Valley of the Mines”. „Feoradon“ je samozřejmě naštvaný, když mu vybíjíte členy rodiny a vrhne se na vás. S Angarem je to otázka několika sekund. Vezměte si jeho srdce a jděte dále. Dojdete k propasti bez mostu, ale pokud jste si přečetli starý papír, víte co máte dělat. Stačí střelnou zbraní střelit do spínače nahoře na věžích a most se vysune. Pokračujte dále až dojdete k “Shadow Lordovi Archolovi” a spoustě kostlivců.

Zabijte Lorda a vezměte si od něj hlavně klíč, který otevírá dveře v téže místnosti. Ještě než se ale vydáte dále, prozkoumejte místnost za druhými dveřmi. Mimo jiné najdete deník a recept na lektvar. Přečtěte si deník a recept – můžete udělat lektvar z jedenácti dračích vejcí, kousku síry a černé perly. Bohužel jsem s sebou neměl černou perlu, takže nevím k čemu lektvar je, ale vzhledem k tomu, že je z jedenácti dračích vejcí, tak to bude asi pěkný dryák :). Ještě díky „Feoradonově“ srdci znovu nabijte amulet “Eye of Innos” a vydejte se dále. Dojdete do místnosti s mnoha východy. Váš úkol je otevřít centrální dveře. Tady se celkem špatně popisuje orientace a i já jsem tady bloudil pěkných pár chvil. Jde tu o to, že nejdříve musíte zabít “Key Mastera” a vzít mu klíč – pak postupně otevírat dřevěné dveře a za každými z nich zatáhnout za dvě páky – mechanismus vždy otevře jedny mříže,za kterými mimo nepřátel je také skrytý spínač v podlaze. Jeho vysunutí lze provést pouze tak, že na stěnách stisknete spínače ve správném pořadí. Špatné pořadí poznáte buď podle zeleného jedovatého plynu, který se začne vypařovat z podlahy nebo z nepřátel, kteří se najednou objeví. Každopádně po každém otočení spínače z podlahy se v centrální místnosti vysune jeden spínač, Až budete mít vysunuté všechny čtyři, stiskněte je a vysune se pátý, který už otevírá dveře. Vejděte a jste ve velké místnosti plné “Seekerů”. Na konci místnosti je „Black Magician“ – po rozhovoru s ním a jeho následné smrti mu seberte klíč od jeho truhly, ze které si vezměte co chcete a také papír, na kterém je napsáno heslo pro otevření velkých vrat. Až to tu všechno prozkoumáte, otevřete velké dveře a připravte se na finální souboj. Čeká vás totiž „Undead Dragon“. Gothic II Promluvte si s ním a po rozhovoru ho prostě zabijte. Čekal jsem že bude podstatně těžší - stačilo mi vypít lektvar rychlosti a ani se mě nedotkl a celé to netrvalo ani minutu. Podívejte se na animaci a vraťte se k lodi. Cestou budete potkávat lidi ze své posádky – vždy si s nimi promluvte a oni se vydají k lodi také. Až budete na lodi, stačí si promluvit s Jorgenem a vyrazit na cestu. Prohlédněte si animaci a smutněte, protože gigantické dobrodružství Gothica 2 je za námi...

Těsně před vyplutím z ostrova vypadala moje postava takto:
Úroveň: 31
Síla: 116
Obratnost: 83
Mana: 44
Zdraví: 467
Počet nepoužitých dovednostních bodů: 40

Autor:

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 patří mezi nejočekávanější hry současnosti. Kutí ho tvůrci Zaklínače a opět půjde o hru na hrdiny v otevřeném světě. Ukázka za zavřenými dveřmi na E3 2018 nás nadchla, letošní pak potvrdila, že je zaděláno na hit. Rozruch vzbudil také herec Keanu Reeves, jenž na tiskovce Microsotu odhalil datum vydání. Pro největší fandy je pak určena sběratelská edice za několik tisíc. Hra bude opatřena českými titulky.

Nejčtenější

Hořící zombie dítě mu ukončilo rekord, ale nastartovalo kariéru

Streamer Philza

Britský streamer Phil „Philza“ Watson drží rekord za nejvíce času stráveného na jeden život v hardcore módu hry...

Čínské kopie her už vadí i samotným Číňanům

Naštvaní čínští hráči protestují proti hře Genshin Impact

Že se v Číně bez skrupulí kopírují západní herní hity už asi nikoho nepřekvapí. Oznámení nové hry Genshin Impact však...

Lidé vzpomínají na obaly od 3D karet minulé dekády. Jsou k smíchu i pláči

Retro obal od 3D grafického akcelerátoru

Estetika nikdy nebyla silnou stránkou videoherní kultury, své pomyslné dno však už má snad naštěstí za sebou. Nic...

Samuraj, viking nebo husita? Osm možných scénářů dalších Assassin’s Creed

Assassin's Creed

Studnice nápadů pro další hry Assassin’s Creed sice není příliš plná, ale zároveň je stále mnoho cest, kterými se hra...

Nepropásněte hru zdarma. Skvělý Mutant Year Zero není ani rok starý

Mutant Year Zero: Road to Eden

Obchod Epic Store rozdává tento týden opět parádní kousky. Kromě povedené tahové strategie Mutant Year Zero je to i...

Další z rubriky

Nový díl Need for Speed se jmenuje Heat, vrátíme se v něm do městských ulic

NFS Heat

Electronic Arts oznámili nabušeným trailerem nový díl populárních závodů Need for Speed. Sérii směřují nečekaně do...

VIDEO: Remaster Commandos 2 má první trailer

Commandos 2 - HD Remaster

Legendární strategie Commandos 2 se ještě letos vrátí v graficky vylepšené podobě. Na kolik se tento grafický update...

Pět scén z her, které narazily na australskou cenzuru

South Park: Stick of Truth

O cenzurování videoher v Austrálii toho bylo napsáno již mnohé, málo se už však ví, že se v posledních letech situace...

Trest nebo domluva? Co na fyzické tresty říkají odborníci
Trest nebo domluva? Co na fyzické tresty říkají odborníci

Výchova dětí je těžká disciplína a neexistuje univerzální návod. Jak potrestat dítě, které neposlouchá? Fyzické tresty, zákazy nebo stačí jen domluva? Odborníci v tom mají jasno.

Najdete na iDNES.cz