Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gothic III - velká konkurence Oblivionu

  12:14aktualizováno  30. srpna 4:56
Gothic III a TES IV: Oblivion jsou snad nejočekávanější RPGčka za poslední léta. Druhý jmenovaný, Oblivion, jsme vám již představili v našem preview. Teď je čas říct si něco o Gothic III. Čtěte naše preview!

Gothic III
 Výrobce: Piranha Bytes Vydavatel: Jowood V ČR: ?
 Datum vydání: březen 2006 Vydání v ČR: ? Lokalizace: ?
 Homepage: http://www.gothic3.com
 Další: veškeré informace o hře Žánr: RPG Hra více hráčů: Ne

Když přesně před dvěma lety vydal Jowood společně s Piranha Bytes svůj titul nazvaný Gothic II, geniální RPGčko Morrowind našlo konečně svého pokořitele. Gothic II sesbíral vesměs úspěšná hodnocení a právoplatně byl nazýván RPGčkem, někdy i hrou roku 2003. Dva roky uplynuly jako voda a byl ohlášen další souboj titánů. Každý hráč jistě ví, o jaké dvě RPGčka jde. Ano, tím, do kterého je vkládáno více nadějí a je o něj daleko větší zájem v médiích, je The Elder Scrolls IV: Oblivion. Tento titul jsme vám ostatně představili v našem celkem obsáhlém preview. Avšak tím druhým, černým koněm a hlavně vážným konkurentem Oblivionu, je právě třetí díl populární 3D RPG série Gothic. I když mnoho lidí přikládá více šancí Oblivionu, tak trochu každý s Gothic III počítá. Je brán sice až jako druhý, je ve stínu Oblivionu, je jakýmsi černým koněm. Ale jak kdysi někdo řekl: černý kůň dokáže celý závod běžet rychle a ve finiši ještě zrychlí. Pojďme se tedy na RPGčko Gothic III podívat trochu podrobněji.

Ale jak kdysi někdo řekl: černý kůň dokáže celý závod běžet rychle a ve finiši ještě zrychlí.

Gothic III je třetím pokračováním populární RPG série, které přímo navazuje na konec Gothic II a hrdinu, jenž ve dvojce zachránil svůj rodný ostrov před zkázou a nyní se vrací z ostrova na pevninu. Se svým příchodem pak posléze zjišťuje, že království je obsazeno armádami po smrti dychtících orků. Ti už ale většinu území na pevnině ovládli a zbývá jen několik málo vesnic a měst, které se mohou pochlubit částečnou svobodou. Lidé se ještě v malých mírách vyskytují zejména na severu nebo na jihu, ani hory nebo lesy nejsou prázdné a přežívá zde několik desítek lidí. Vývojaří z Piranha Bytes kladou velký důraz na nezvyklé pojetí hry - nelinearitu příběhů a jednotlivých úkolů. Na začátku hry si zvolíte, zda chcete napomáhat orkům až k úplnému zničení světa, zda se naopak chcete orkům postavit a bojovat proti nim anebo můžete také jednoduše přihlížet v podobě pouhého osadníka a v závěru odejít do pouště. To samozřejmě znamená tři jiné dějové linie, questy i konec celé hy. I když si na svobodě a nelinearitě tvůrci Gothic III hodně zakládají, pravděpodobně se nevyrovnají očekávanějšímu a přímému konkurentovi ze série The Elder Scrolls, Oblivionu.

Vývojaří z Piranha Bytes kladou velký důraz na nezvyklé pojetí hry - nelinearitu příběhů a jednotlivých úkolů.

Svět, ve kterém se budete procházet sice leží na ostrovech, ale v krajině Myrthana. Co se týče rozlohy kontinentu, tak to znamená zhruba třikrát větší území, než v Gothic II, v reálu se pak rozloha přirovnává k ploše o 75 kilometrech čteverečních. Podíváte se do dvaceti odlišných lokací - osad, jejichž rozloha nebude příliš velká, tudíž se v nich budete snadno orientovat. A abyste takovou štreku neprocházeli s nudou a bez žádného zážitku, zakomponovali tvůrci do hry jezdecká zvířata. Díky tomu se teď po celém kontinentu budete pohybovat daleko rychleji. Když už jsme u těch zvířat, celkově jejich inteligence byla vylepšena. Chovají se podle aktuálního dění na obrazovce, podle počasí, navzájem se mezi sebou loví a podobně. Takovýchto tvorů by mělo být ve hře obsaženo téměř padesát.

A abyste takovou štreku neprocházeli s nudou a bez žádného zážitku, zakomponovali tvůrci do hry jezdecká zvířata.

Dalším krokem k ještě větší realitě, je také denní režim. Nemůžete třeba nakupoavt předměty v noci, obchodníci spí a své krámy mají zavřeny. I když bylo zpočátku ohlášeno až 6 hratelných ras, zbyly z toho pouze dvě - lidé a orci. Každý druh člověka i orka je však odlišný. Jiné lidi najdete na mrazivém severu a jiné zase ve vnitrozemí nebo na vyprahlém jihu. Orkové do třetího dílu dostali pořádnou injekci inteligence. Zatímco v Gothic II byli orkové doslova debilní, ve trojce je tomu zcela jinak. A aby ne, když pomalu ovládají celý kontinent. Ork se chová podle tzv. morálního kodexu, v němž je zakompováno několik příkazů, podle kterých ork reaguje. Reaguje na přítomnost různých bytostí, jiných orků nebo zvířat.

Orkové do třetího dílu dostali pořádnou injekci inteligence.

Váš avatar samozřejmě sbírá nové zkušenosti díky rozmanité volbě povolání a samozřejmě počtu splněných úkolů. Na začátku článku jsme si cosi říkali o nelinearitě, a tak i volba jednotlivých řemesel, se bude odvíjet na pokračování celé kampaně. Během hry si tedy můžete vyzkoušet jaké to je být lesním mužem, lovcem hlav nebo sluhou skřetů. Možností je tady opravdu mnoho - celkem 16 podobných cechů. A právě zvolení jednotlivého cechu, ve kterém budete působit, bude mít vliv na další mise - někdy vám budou odepřeny, jindy zase přibudou. Magické síly byly trochu omezeny. Nemůžete je používat kdy se vám zamane, nýbrž jenom blízko zdrojů síly.

The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls IV: OblivionNa The Elder Scrolls IV: Oblivion se opravdu moc těšíme, a to nejen díky fantastické grafice, která jistě sama o sobě přiláká četné hráčstvo, ale především kvůli tomu všemu, co autoři slibují. S takhle rozsáhlým, rozmanitým, živým, bohatě osídleným a zároveň fungujícím světem nemáme příliš často co do činění, o to vzácnější je pro nás Oblivion. Vezmeme-li v potaz, že ještě teď, po třech letech od vydání, lidé nadšeně hrají Morrowind, nechtějte po nás vědět, co se stane po vydání tohoto dílka, které k tomu ke všemu navíc klade hodně velký důraz na zábavu a na eliminaci hluchých či nudných míst, čemuž dopomůže jistě i inovovaný soubojový systém.

Gothic III Gothic III Gothic III
více screenshotů hledejte v této sekci

Hra funguje na technoligiích DirectX 9.0c s využitím Pixel Shaderů 3.0. Díky těmto vymoženostem se veškeré postavy vytvářejí od základů. Umělá inteligence by měla být opět na vyšší úrovni. Orkové kupříkladu mohou mezi sebou komunikovat a každý z nich by se měl něčím lišit. Engine mají na svědomí sami autoři, nicméně pomoc si vyžádali od EmotionFX 2 a Gamybryo - ten byl například použítý v několikrát zmiňovaném Morrowindu. O grafice jsme se již zmiňovali - od základů se nebudou generovat zřejmě jen postavy, ale i okolní objekty - například stromy - ve hře byste neměli najít dva naprosto stejné, jak uvedla česká fanouškovská stránka www.gothicz.net v přeloženém preview z PC Games.

Orkové kupříkladu mohou mezi sebou komunikovat a každý z nich by se měl něčím lišit.

RPG hry maximálně využívají ovládání myší. Ani Gothic III nebude výjimkou. Levým tlačítkem se přirozeně vykoná nejpravděpodobnější akce - například útok nebo sebrání předmětu a podobně. Kliknutím na pravé tlačítko by se mělo objevit okno s nabídkou možností, které akce můžete ještě uskutečnit v dané situaci. Pokud se ptáte na multiplayer, moc vás nepotěším. Ten má i v trojce červenou. Vývojáři si zakládají spíš na singleplayerové stránce hry, propracovanosti jednotlivých úkolů a umělé inteligenci. Hudbu má na starosti orchestr s německou kapelou In Extremo. Takže se můžeme těšit na dechberoucí orchestrální skladby, ovšem ale i na řev zvířat, zvuk větru atd.

I když většina lidí dává více šancí konkurenčnímu Oblivionu, ani Gothic III není v zas až takovém ústranní. Oblivion sice bude velkolepá hra, ale Gothic III, podle mého názoru, může silně konkurovat. Gothic III nabízí špičkovou grafiku, nelinearitu jednotlivých úkolů, výběr za jakou budete hrát rasu, reakce jednotlivých tvorů na aktuální prostředí a mnoho dalších skvělých věcí, na které se jitě vyplatí počkat. Ptáte se jak dlouho? Gothic III je plánován na první čtvrtletí roku 2006, přičemž rozsáhlá hratelná demoverze hry by měla být vypuštěna již o Vánocích.

Index očekávání: 10/10

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

The Surge 2 láká na ještě detailnější odsekávání končetin

The Surge 2

Líbilo se vám skvělé akční RPG The Surge z loňského roku? Příští rok dostanete pořádný nášup toho samého.

Nintendo na E3 opět ukázalo, že je úplně jinde než veškerá konkurence

E3 2018

Pomalu se blížím ke konci svých zápisků z letošní E3, a i když si dávám pečlivý pozor, abych „nenadržoval“ některé...

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...



Najdete na iDNES.cz