Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gothic - přichází konkurence Ultimy?

  12:00aktualizováno  11. ledna 2001 11:12
3D akční RPG, v němž se vylepšení statistik postav bude projevovat i tak, že to uvidíte přímo na svých postavách: zatímco na začátku budete kolem sebe mečem jen tak nazdařbůh máchat, postupem času se vaše pohyby stanou ladnějšími a cíl budou zasahovat se stoupající přesností. A to ještě nejsou všechna pozitiva Gothicu ...
Gothic

Mladý tým s nebezpečně znějícím názvem Piranha Bytes se v blízké době chystá přivést na svět svojí prvotinu - 3D akční RPG Gothic. Svět Gothicu bude z kategorie těch, ve kterých by chtěl žít jen málokdo - spíš pochmurný s věčně podmračeným nebem, které se ve svých nejlepších chvilkách zbaví těžkých mraků a potáhne ocelově šedou barvou. Obyvatelé jsou rozděleni do tří frakcí. Část jich žije ve starém táboře, kde si na živobytí vydělává hlavně těžbou rudy a jejím prodejem do ostatních krajů. Radikálnější část obyvatelstva ze starého tábora se stáhla do nového tábora, čímž vytvořila druhou frakci, a posledním útočištěm lidských bytostí na Gothicu je tábor psioniků, jejichž hlavní výdělečnou činností je pěstování, sběr a prodej léčivých bylin. Ve všech frakcích funguje poměrně propracovaný sociální systém, který bude mít na vaše hraní nepřehlédnutelný vliv - stejně jako v běžném životě i tady se budou lidé sdružovat do přátelských či pracovních skupinek a pokud zabijete člena některé skupiny, stanou se automaticky všichni ostatní členové skupiny vůči vám nepřátelskými. Počítejte i s tím, že s velkou pravděpodobností se vám pokusí za smrt kamaráda pomstít. Taktéž pokud zlikvidujete některé významnější postavy ve hře, bude se tomu přizpůsobovat další vývoj příběhu a pokračování vašich dobrodružství. Podle nedávno zveřejněných informací budou dokonce NPC, kterých ve hře potkáte okolo 250, vyjadřovat své emoce výrazem ve tváři. Když tedy narazíte na novou postavu, už z dálky by mělo být z jejího výrazu jasné, jestli jí máte spíš požádat o spolupráci nebo o život.

Gothic

Kromě lidí je Gothic obýván i spoustou různorodých stvoření. Počínaje zakrslými trpaslíky až po obrovité troly mají všichni své vlastní způsoby, jak vás sprovodit ze světa - někteří na to jdou silou a údernými zbraněmi, jiní magií. Všechny zbraně, ale třeba i vaše ochranné pomůcky (jako štíty, brnění atd.), které si na svou postavu navěsíte, přímo na ní ve 3D uvidíte. Taktéž bude vizuálně pozorovatelný váš pokrok v zacházení se zbraněmi: na začátku vaší pouti meč sotva udržíte a ještě k tomu budete potřebovat obě ruce, a čím víc si šermování budete cvičit, tím excelentnější budou vaše výkony. V souvislosti s tím stojí ještě za zmínku skutečnost, že k animacím bojových scén byli přizváni experti na středověké šermířské souboje, jejichž pohyby se pomocí motion capturingu staly předlohou pro pohyby herních postav.

Grafika a zvuk by měly být na odpovídající úrovni, zvláštností je jen to, že oproti jiným fantasy hrám bude Gothic trochu temněji barevně koncipován - už z obrázků je patrné, že na pozadí převládají realistické zelené a hnědé odstíny. Jak Gothic dopadne ve srovnání se svým největším konkurentem - Ultimou IX, to zůstane ještě nějaký čas záhadou, protože ač původně ohlášená na právě probíhající měsíc březen, spatří hotová hra světlo světa až v letním období.

Autor:




Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Blizzcon 2017 - bonusové in-game předměty
Koupíte si virtuální lístek na Blizzcon? Získáte tyto in-game předměty

Blizzcon je svátek všech fandů her od Blizzardu, který letos poběží od 3. do 4. listopadu. Podívejte se, jaké předměty do her získají majitelé virtuální...  celý článek

Magic: The Gathering
Kartičky Magic: The Gathering mají nové logo, změna je výrazná

Ikonická a stále velmi populární karetní hra Magic: The Gathering změnila logo. A je to největší změna za dobu existence značky.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.