Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gran Turismo 2 - geniální závody

  12:00aktualizováno  27. července 2001 10:33
První Gran Turismo tvrdě excelovalo grafikou a vytvořilo v podstatě nový standard, podle něhož se posuzovaly ostatní hry. Ani druhý díl nezůstává o mnoho pozadu, byť na Playstation 2 to bude vypadat mnohem lépe. To, čím vás Gran Turismo 2 dostane, je však absolutně geniální a bezkonkurenčně nejlepší hratelnost.
Gran Turismo 2

Čtvrtého března vypuklo v Japonsku naprosté šílenství a desetitisíce lidí se natlačily do obchodů, aby si domů mohli odnést mašinku, která nemá v krátké historii herního průmyslu obdoby. V ten den Sony vypustila Playstation 2. My si budeme muset počkat až přelom léta a podzimu, ale pokud si chcete čekání radikálním způsobem zkrátit, něco bych tu pro vás měl. To něco je Gran Turismo 2 a garantuji vám, že dohrávat ho budete už na nové mašince (je zpětně kompatibilní, jupí!).

Podtitul Gran Turisma 2 bych si mohl klidně vypůjčit z celovečerního South Parku, jenomže southparkští kluci by mě asi poslali někam, a tak vám jen řeknu, že aut i tratí je zhruba dvakrát tolik, čímž se nám Gran Turismo rozrostlo na dvě placky. Na první najdete klasickou arkádu, splitscreen a nově režim rallye. Na druhé pak klasický režim Gran Turisma.

První Gran Turismo tvrdě excelovalo grafikou a vytvořilo v podstatě nový standard, podle něhož se posuzovaly ostatní hry. Grafika je paradoxně jedinou věcí, Gran Turismo 2 kterou můžete hře vytknout, protože vůči kolegyním na PC vypadá poněkud zastarale, ale vzhledem k tomu, co všechno se podařilo do hry vměstnat, a také vzhledem k naprosté plynulosti a žádnému doskakování, je třeba programátorům s hlubokým úklonem pogratulovat k více než výtečné práci. (Ale co. Od grafiky je tu přece Playstation 2, ne?)

První díl měl cca 300 aut, jenomže byly převážně japonské provenience, což se některým šťouralům moc nelíbilo. GT2 jich nabízí téměř 600 od 33 renomovaných výrobců a vybere si skutečně každý. Najdete tu Mazdu, Mitsubishi, Hondu, Daihatsu, Shelbyho, Citroeny, Renaulty, Mercedesy, Opely, Chevrolety Peugeoty nebo z Drivera známé Fordy a Plymouthy. Projedete se i v mini autíčku Mr. Beana, Jaguaru i Aston Martinu Jamese Bonda - teď prý jezdí v BMW, ale to tu taky mimochodem najdete, nebo v novém Brouku od VW. Samozřejmě s 10 000 v kapse si nemůžete příliš vyskakovat, takže na začátku Gran Turisma si pořídíte maximálně ojetého Nissana nebo Toyotu. Ale stačí jen jezdit, jezdit, jezdit a máte na nové Mitsubishi nebo Subaru, koupíte lepší součástky, vylepšíte motor, k tomu nové pneumatiky a navrch redukci váhy a módní přestřik a závodní kára o 450 koních je na světě. Gran Turismo 2 Menší slabinou, alespoň v mých očích, byl u prvního Gran Turisma relativně malý výběr aut nad 500 koní. Mohli jste si vylepšit Hondu nebo Nissana, ale jinak nic moc. GT2 vám nabízí jednu nadupanou káru za druhou. Speciální auta vám nabízí snad každá ze značek, navíc mnohdy i ve třech různých exemplářích. Ačkoliv cena 2 000 000 není z nejnižších a bude vás stát spousty potu a dřiny.

Tratě rovněž drobet posílily a to na 28. Najdete mezi nimi i jednu jedinou licencovanou, Lagunu Secu Raceway. Jsou samozřejmě různě modifikované, tudíž každá z tratí má dlouhou a krátkou variantu, ale přesto je to úctyhodný počet, který se zvyšuje možností jet tratě i v obráceném směru.

Velkým trápením bylo pro mnoho virtuálních jezdců plnění tří licencí v prvním GT. V GT2 jich je sice šest, tj. 60 testů, jenomže naštěstí autoři trochu polevili na obtížnosti, takže nepředstavují takovou psychickou (vyteklé nervy) a fyzickou (rozbíjení Padu) zátěž. I když jedna z posledních zkoušek v Superlicenci zapříčinila, že můj DualShock měl letecký den. (pozn. Nezapomenout večer modlitbičku za Sony a její ovladače-co-hodně-vydrží!)

Gran Turismo 2

Obrovský příděl neminul ani počet závodů. Je jich několik desítek a vedle ligy Gran Turisma, rallye, jednotlivých šampionátů a závodů speciálních tu najdete i závody jednotlivých automobilek, které jsou dostupné přes jejich vlastní menu. Zatímco v prvním GT jste mohli projet vítězně všechny možné šampionáty se zhruba třemi, čtyřmi vozy, tady to tak lehké mít nebudete. Mnoho závodů je totiž omezeno nejen druhem vozu, ale nově i maximálním počtem koní daného vozu. Tím pádem se mnohem více než v GT1 stává, že do závodu s vámi vstoupí pět více než vyrovnaných soupeřů a vy nemáte jinou šanci, než se bezchybně a naprosto perfektně vyznat ve vašem autu, protože sebemenší chybička a zaváhání na trati vás stojí vítězství. Možná nebudete věřit, ale velice brzo poznáte, co dokáže rozdíl dvaceti koní.

Zmínit bych se měl i o rallye, protože netvoří jen třešničku na dortu, jak by se mohlo zdát, ale je plnohodnotným režimem, srovnatelným např. Colinem. A pokud jste Colina McRae hráli, jistě mi dáte za pravdu. Rozdíl je jen v tom, že GT2 se odehrává na okruzích.

Gran Turismo 2

Soundtracku vévodí řízná hudba s The Cardigans v čele. Samozřejmostí jsou různé tajnosti, např. speciální vozy a závody, kdy po splnění všech testů v licencích je tu režim, v němž si hra omaká data na paměťové kartě a k vašemu autu přiřadí automaticky trať a protivníky.

Čím více se v posledních několika měsících hovoří o příchodu Playstation 2, tím silněji se snaží její starší sestřička připomenout, že rozhodně ještě nepatří do starého železa. Odpověď na otázku komu Gran Turismo 2 doporučit je jednoduchá. Máte před sebou jednu z nejlepších her, které kdy pro jakoukoli platformu vznikly. V automobilových hrách nemá konkurenci a to ani v titulech jako Ridge Racer nebo Need for Speed. Zkrátka a jednoduše neexistuje lepší závodní hra než Gran Turismo 2. Na to vemte jed!

Autor:




Nejčtenější

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.