Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Grand Theft Auto chtěli zrušit, hru zachránila programátorova chyba

aktualizováno 
Jedna z nejúspěšnějších videoherních sérií vůbec nemusela vzniknout. První díl totiž zažil citelné porodní bolesti, a nechybělo příliš k jeho zrušení.

Ilustrační obrázek k titulu Grand Theft Auto: San Andreas | foto: ROckstar

V rozhovoru pro server Gamastura to odhalil jeden z návrhářů Gary Penn. Titul začínal jako hra na policii a zloděje, ve které si hráč mohl zvolit stranu. Během interních testů však za polici nikdo nechtěl hrát, všichni volili padouchy.

Titul původně neměl tak otevřený svět, hráč jednoduše volil mise a ty následně plnil. Postupně se však hra vyprofilovala jako titul, ve kterém jste hráli za zloděje a to v otevřeném světě.

Fotogalerie

„Když se to začalo rozvíjet do Grand Theft Auto, byla to roky katastrofa. Nikam se to nehýbalo. Nikdy jsme neměli pocit, že se to posouvá a hru málem zrušili. Vydavatelství BMG Interactive vývoj kvůli nedostatečnému pokroku chtělo ukončit,“ tvrdí Penn.

Snaha o tvorbu otevřeného světa vedla tvůrce k přístupu, který připomínal spíše žánr simulací. Prvky světa fungovaly realisticky a chyběla zábavnost.

„Další problém představovalo ovládání auta, bylo totiž otřesné. Bylo to období, kdy jste pro otevírání dveří měli samostatné tlačítko. Nemůžu si vzpomenout, jestli to je pravda, protože jsme si z toho dělali srandu... ale možná bylo třeba i nastartovat motor. Bylo to hrozné, příliš velká simulace (reálného světa),“ vzpomíná Penn.

Jak se vyvíjela

Série Grand Theft Auto vychází od roku 1997. Za osmnáct let tedy zažila notný vývoj grafiky, který jsme zachytili v obrazovém článku (podívejte se na grafiku série).

Grafický vývoj série Grand Theft Auto

Problém představovaly i chyby technického rázu. Řada herních prvků nefungovala podle plánů, nebo byla jednoduše rozbitá. Jeden z omylů však pomohl vytvořit princip, který nakonec celý styl hry začal formovat.

„Myslím, že to byla chyba, ale jednoho dne policie začala být pošahaná a agresivní. Snažili se vás srazit autem. Jejich pohyb byl rozbitý a to byl skvělý moment.“ Panika z toho, že se vás policie snaží srazit ze silnice prý titulu dodávala tu správnou šťávu.

Vývoj titulu se tak začal ubírat směrem, ve kterém hráčská volnost byla důležitější než plnění misí. A hra se tak pomalu přiblížila k pojetí, které si hráčská komunita tolik oblíbila.

 

Autor:


Témata: Grand Theft Auto


Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Další z rubriky

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.