Groovy Bunch of Games

Bezmála padesát různých her na výběr se skrývá pod názvem Groovy Bunch of Games. Nejde o shareware a nejde ani o žádné akční trháky, nad pěkně zpracovanými karetními, deskovými či automatovými hrami však také řada z nás nemávne rukou.
Battleship - Surface Thunder

Nemám příliš v lásce hry, které mi po poradách zůstávají na stole s tím, že je nikdo z přítomných redaktorů nechtěl. Upřímně - mám k nim averzi. Většinou se totiž jedná o zcela neznámé tituly vyvíjené neznámými firmami, kterých se ujal známý distributor v domnění, že obalamutí své zákazníky - počítačové hráče - a díky jeho jménu se mu podaří protlačit béčkový titul do jejich CD mechanik. O Groovy Bunch of Games jsem, přiznám se bez mučení, také dříve nic neslyšel, a tak mě překvapilo, že hra nebyla zas až tak špatná, jak jsem očekával. Ba co víc, dokonce mě i bavila a to se mnoha hrám spadajícím do kategorie mnou nuceně recenzovaných nepodařilo. Ale nepředbíhejme událostem a vezměme to pěkně popořadě.

První, čeho si po spuštění hry všimnete, je "křiklavými" barvami pěkně prokreslená grafika, s níž si autoři dali jistě nemalou práci, na druhou stranu vzhledem k charakteru Battleship - Surface Thunder hry toho zase tolik kreslit nemuseli, takže měli dostatek času ji vypilovat. Poté se dostanete do přehledného a vizuálně líbivého menu, kde si vyberete jednu z osmi postaviček, za kterou chcete hrát. Pak už vám zbývá jenom zvolit si hru pro jednoho či dva hráče a máte před sebou další rozsáhlá menu.

Myslíte si, že si dělám legraci? Nikoliv, Groovy Bunch of Games totiž není jedna jediná hra, ačkoliv se tak tváří. V jedné krabici na jednom CDčku se totiž ukrývá téměř pět desítek her, přesně jich je osmačtyřicet. Pokud mě teď máte za blázna, vězte, že jím nejsem, jde totiž o hry jednoduché, všeobecně známé, pěkně zpracované, ale v případě, že by se prodávaly zvlášť, asi by příliš velký úspěch neměly z tohoto důvodu, že jde o hry deskové, karetní či o automaty a jak už kategorie napověděly, hráči by pak neměli jediný důvod chodit do obchodu kupovat jenom kvůli pěkné grafice tento herní počin, ale zašli by si třeba na PlneHry.cz a jednotlivé tituly stejného zaměření by si stáhli zdarma. A o tom, že těch freewarových je opravdu velký výběr, se můžete přesvědčit sami.

Battleship - Surface Thunder

První skupinou her, kterou v hlavním menu naleznete, je Solitaire a jak už její název napovídá, jedná se o karetní počiny. Na výběr je celkem šest různých položek, ve všech případech se však jedná o různé modifikace hry zvané Pasiáns. Ovšem na karetní hry se zaměřuje také sekce Card, v níž naleznete také šest různých typů, ovšem tentokráte už jsou na výběr i srdce a další karetní hry známé z hospůdek či v některých případech přímo z položky Games v operačních systémech Windows.

Pokud vás nebaví karty, pak si můžete vybrat jinou sérii her, třeba v sekci Board games, kde je celkem pět titulů, přičemž se jedná o různé modifikace šachů, domina či dámy. Pravidla jsou ve všech případech jasná, zpracování průměrné - prostě figurky na různě vypadajících stolech, ozvučení standardní. Totéž by se dalo říct o sekci Memory, v níž naleznete oblíbenou hru pexeso na šest různých způsobů a pokud vám ani to nestačí, pak je tady sekce Puzzle s celkem pěti různými položkami. Položky se liší použitým motivem a vaším úkolem nebude skládat jednotlivé díly skládačky, jak by se dalo z názvu tušit, ale podle čísel je musíte řadit. Battleship - Surface Thunder Pokud si vzpomínáte na klasickou hru, kde jste měli patnáct (pro hrací pole 4x4) či čtyřiadvacet (pro pole 5x5) očíslovaných čtverečků, ty jste si rozházeli a pak je museli na příslušném čtvercovém podkladu složit popořadě, vězte, že "Puzzle" v Groovy Bunch of Games označuje právě tohle.

No a pak už tady máme pouze tři různé volby, které však v souhrnu nabízejí dvacítku her. Jsou jimi Slots aneb výherní automaty známé z pohostinských zařízení na pět různých způsobů, dále Video poker, přičemž již název sám napovídá, o co v tomto případě půjde a poslední je Box Battles. Pokud byste si však představovali, že v tomto případě budete moci vypnout mozek, nasadíte si boxerské rukavice a hurá do ringu, byli byste na velkém omylu. Upřímně řečeno, tato hra mě zaujala nejvíce. Jde o logický počin, v němž máte, jak vidno i z obrázků kolem, plochu rozdělenou na několik částí, mezi nimiž jsou kulatá pojítka. Vaším úkolem je do těchto pojítek naskládat modré špalíky - maximálně zde jdou čtyři, do každé strany jedno - a tím vytvořit uzavřený čtverec, který poté zmodrá.

Battleship - Surface Thunder

Abyste to ale neměli tak jednoduché, existují zde bomby, dynamity, časované nálože či raketky, které vaši práci maří a které se v žádném případě nesmí na herní obrazovce objevovat po ukončení časového limitu, který ohraničuje dobu, během níž musíte všechna políčka orámovat tak, aby zmodrala. Ve vyšších obtížnostech je to o to těžší, že některé raketky jsou vyznačeny červenou barvou a abyste je mohli odpálit, musíte je předtím trefit některou z raketek označených v políčku s modrou barvou, jinak vám prostě na obrazovce zůstanou a vy budete nahraní. Věřte, tohle není vůbec jednoduché, o to víc je to ale zábavnější a náročnější na mozek, přičemž i díky výše zmiňovanému časovému limitu je Box Battles také o dost chytlavější.

Poslední věcí, které bych se chtěl v této recenzi věnovat, jsou závěry. Groovy Bunch of Games je, zvláště co se hudební stránky týče, rozverná i v průběhu hraní, avšak závěry tomu všemu jasně dávají korunu. Pokud se vám totiž podaří splnit cíl, získat určitý počet bodů, vyhrát dámovou či šachovou partii a podobně, přijde k vám na obrazovku zleva Disco Joe, zprava dvě sličné slečny a zatančí si spolu uprostřed monitoru. Battleship - Surface Thunder Pokud jste však neúspěšní, bude sice proces podobný, ale místo tanečků čeká Joeho pár facek od každé slečny z jedné strany, tyto jsou na něj naštvané a on právem pláče. Jde sice o pouhopouhý vtípek autorů, nutno však podotknout, že se mi docela hodně líbil.

Všechno má svůj začátek a všechno má i svůj konec a nejinak je tomu v případě této recenze. Vzhledem k tomu, že 3DO není zas až tak neznámá firma a vzhledem k tomu, kolik různých her Groovy Bunch of Games obsahuje, nebál bych se vám ji doporučit. Myslím si, že svoje si v ní najde každý a k některému z nabízených titulů se bude vracet docela dlouhou dobu. Jde sice o standardní deskovky či logické hry, avšak jsou pěkně zpracované a v jedné hře jich je osmačtyřicet. Pokud se Bohemia Interactive rozhodne k nám tento herní počin dovézt, vězte, že preferujete-li logické hry na úkor stříleček plných krve a střev vyhřezlých z mrtvého těla uprostřed ulice, nebudete muset litovat, pokud si jej koupíte.

Groovy Bunch of Games
Výrobce: 3DO
Distributor: 3DO