Ground Control

Ground Control
Ground Control

Píše se rok 2419. Třetí světová válka je již dávno za námi a ti co přežili se stihli rychle oklepat. Vzhledem k tomu, že na matičce Zemi nezůstal kámen na kameni, je načase poohlédnout se po novém útočišti.

Úvod připravované realtime strategie Ground Control nezačíná vskutku nikterak příjemně. Lidstvo se opět nepoučilo z dřívějších omylů a na cestě za kolonizací vesmíru používá místo rozumu ničivé zbraně. Dvě hlavní kolonizační společnosti , Crayven Corporation a Order of the New Dawn, se neměly v lásce již delší dobu. Situace se však ještě více vyhrotila po nalezení tajemného artefaktu mimozemského původu na planetě jménem Krig-7B. Zatímco se překvapení nálezci z Crayven Corporation ihned pustili do zkoumání funkce a obsluhy neznámého předmětu, nepřátelští špióni nespí a a Order of the New Dawn vysílá na Krig-7B své jednotky. Bitva o tuto kolonii právě začíná...

Samotná hra bude rozdělena na dvě kampaně, z nichž každá bude podle slov autorů nabízet 15 různorodých misí. Oproti většině realtime strategií se však Ground Control zaměřuje především na taktiku samotného boje. Ground Control Během hry neprobíhá těžba surovin ani produkce nových jednotek. Volba jejich typu a vybavení nastává vždy na počátku každé mise, přičemž jste omezeni pouze množstvím vašich kreditů. Jednotky, které přežijí nelítostnou bitvu z minulé mise jsou povýšeny a postupují dále. Výhodou povyšování bude především zpřesnění jejich střelby. Tuto charakteristiku při hře také ovlivňuje výškový rozdíl soupeřících jednotek (kdo je výš má vyhráno) a také možnost schovávat své bojovníky do stínu, protože jejich zaměření je poté pro nepřítele podstatně složitější.

Použitý 3D engine umožňuje volný pohyb kamery, včetně jejího oddálení tak, aby bylo možné pozorovat celé bojiště. Díky použité technologii "fog of war" to však naštěstí neznamená, že tím bude umožněno pozorovat výskyt a pohyb nepřátelských jednotek na celé mapě. Zajímavě také vypadají možnosti multiplayeru, autoři slibují kromě klasických scénářů deathmatch a capture-the-flag také ochranu vlastní kolony či zničení té nepřátelské. Podporována je i tvorba vlastních multiplayerových map.

Na konečné zhodnocení této hry si budeme muset počkat někdy do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. Bylo by předběžné činit jakékoliv unáhlené závěry již nyní. Ground Control má všechny předpoklady stát se skvělou hrou. Za čtvrt roku budeme snad moudřejší...


Témata: Země (planeta)