Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GTA: San Andreas – Tik, tak, tik ...

  12:00aktualizováno  31. srpna 9:06
Po dvou letech dřiny se Rockstar North vrací do středu pozornosti s dalším dílem jedné z nejlepších a nejúspěšnějších herních sérií všech dob a my vám přinášíme komplexní pohled na pravděpodobně největší bombičku tohoto roku.

Grand Theft Auto: San Andreas Sněží
Je jen málo her, které si pár měsíců před svým vydáním můžou dovolit neprodávat dopředu sami sebe prezentací na E3 a je jen jedna firma, která si to ve skutečnosti s naprostým klidem dovolí. K tomu, aby Rockstar nakonec posbíral všechny podstatné vavříny a měl na kontě další nejprodávanější hru roku, mu stačí v pravý čas v podstatě jen zveřejnit, že další Gran Theft Auto se bude jmenovat San Andreas a vyjde přesně 22. října 2004. K tomu mimoděk vypustit ven pár screenshotů a hru i její nové možnosti zevrubněji charakterizující info. Ukázat ji v chodu pár vybraným periodikům, je pak už jen více méně gestem dobré vůle. Minimalisticky nákladné, rafinované a neuvěřitelně efektivní. Někdo prostě umí spustit lavinu publicity pověstným malým kamínkem. A důkazy toho, že lavina už je na pochodu a nabírá na síle, můžete vidět všude kolem sebe (dokonce i na MTV;-)) a především právě teď přímo před sebou. Pořádně se nadechněte, protože tentokrát se na vás valí tolik sněhu jak nikdy před tím.

Problémy s tím, kde při popisování každého dalšího Gran Theft Auta začít nám pro NOTORICKOU známost jeho "genové formule" tentokrát už snad definitivně odpadají, nicméně o slovo se hlásí jiný problém, vystavující nás před dilema toho samého řádu "kde vlastně začít". Nikoliv tentokrát s popisem hry samotné, ale s popisem jejích budoucích nových charakteristik a Grand Theft Auto: San Andreas možností, protože varování před lavinou v předchozím odstavci nebylo jen samoúčelně obrazné. Zkušenost, rozum i stereotypy velí začít tam, kde obvykle. U jmen a toho nejočividnějšího. Započněmež.

Rozsah laviny.
Carl Johnson alias CJ. Tak se bude jmenovat váš avatar. A San Andreas jeho virtuální domov. Nicméně podtitul nového GTA není jako v případě minulého dílu názvem města, jak předpokládaly původně krátkozraké a ambice Rockstaru podceňující spekulace, ale rovnou celého státu. Státu, který se může pochlubit lesy, pohořími, vesničkami, říčkami, pouští a třemi městy o velikosti Vice City (ano, pokud tohle čtete poprvé, tak skutečně čtete dobře). Státu, který slibuje být konzistentním organickým celkem bez nelogických, pohyb omezujících bariér i bez otravných loadingů (ty se objeví jen při vstupu do interiérů). A to prosím i navzdory tomu, že svojí rozlohou strčí do kapsy cokoliv na čemkoliv i navzdory tomu, že grafická stránka hry se dočkala nezanedbatelného zlepšení. Rockstaři překopali renderovací engine, díky čemuž GTA: SA ze stále té samé PS2 bude ždímat v závislosti na tom, kde budete, až o 35-50% polygonů navíc. V praxi to mj. znamená ve městech zhruba dvakrát a mimo měst zhruba čtyřikrát větší rozhled než ve Vice City. K tomu si připočtěte Grand Theft Auto: San Andreas realtimové odrazy na lesklých plochách, zlepšený streaming pohyblivých objektů, separované modely nasvícení pro den a noc, zajišťující výrazně zlepšenou práci s osvětlením (mající vliv na hratelnost – viz. dále), výrazně zlepšenou animaci, živější ulice měst, "rag doll" fyziku a nemáte před sebou z technického hlediska nic menšího, než nejpokročilejší hru na PS2.

GTA: SA slibuje pro ni mít prostřenější stůl než jakákoliv hra před tím.

Nicméně jsme v GTAčku, kde technický pokrok nikdy není samoúčelný, ale jako vždy jde jen o prostředek k vytvoření ještě věrohodnější iluze reality, odrážející se především v nových herních možnostech, ale i síle pocitu, že jste skutečně v živém a dýchajícím světě, kterému můžete věřit. Zůstaňme teď chvíli u toho druhého, na možnosti dojde řada později. Každá z oblastí San Andreas bude mít v rámci celku své logické místo, svou roli, svou charakteristiku, díky čemuž v každé z nich narazíte na něco nového. Nové možnosti, jiné vzorce chování a činností NPCček, zcela odlišné herní prostředí, povahově odlišné mise, vycházející z odlišného prostředí, prostě důvody, proč tu kterou část toho obřího virtuálního mraveniště na vlastní oči vidět. Všechna tři velkoměsta (Los Santos, San Fiero, Las Venturas) byla pečlivě vybrána a postavena tak, aby se strukturou, vzhledem a celkovou atmosférou naprosto čitelně lišila jedno od druhého ve všech ohledech a proto v nich neuvidíte jen odlišné typy dopravních prostředků a NPCček, ale i výrazně odlišnou architekturu i infrastrukturu. Pro San Fiero budou kupříkladu typické zkosené silnice Grand Theft Auto: San Andreas á la San Francisco i s jeho nadzemkami (ty půjdou i řídit!) a hlavní dominantou, stejně tak jako i jeho spíše usedlejší celkový vzhled, kontrastující s okázalým, křiklavým a přeplácaným stylem "plochého" centra zábavy Las Venturas á la Las Vegas. K tomu každé z nich bude disponovat vlastními radiostanicemi a rozdíl dokonce poznáte i podle jiného akcentu jejich obyvatel.

Daleko od domova
Nejen urbanistickou poetikou je ovšem stát San Andreas živ a tak vám tentokrát nebude nic bránit v tom nechat betonovou džungli zapomenutou v prachu venkovských cest, nacházejících se spolu s menšími městečky (těch má být zhruba 12!) mezi ní. A proč si jen tak nezařádit na farmách s kombajny nebo ve čtyřkolce či motorce za svitu měsíce a doprovodu nějakého "černějšího" rocku v lese. Nebo si jen tak na kole třeba nevyrazit na výlet až na vrcholek nejvyšší hory San Andreas Chillad (nějakých 800m nadmořské výšky) a nepokochat se tím majestátním výhledem na údolíčka pod sebou. Nebo si zahrát na Alwina Straighta a vyrazit s traktorem do města;-). Nebo neukázat těm venkovským balíkům v jednom z těch 12 v přírodě přítomných městeček, jak se řádí ve velkoměstě? Proč prostě jen tak nevypadnout, když je kam a nelineární struktura hry vás nenutí, abyste zůstali obrazně řečeno "on the road"? Proč nesejít z cesty, když kolem ní toho bude tolik k vidění (byť samozřejmě ne hned ze začátku, Grand Theft Auto: San Andreas protože oblasti se vám budou jako v GTA3 logicky otevírat postupně)? Lidská zvědavost – po adaptaci nejlepší kamarádka to evoluce – funguje vždy jako jeden z nejspolehlivějších motivačních faktorů. Když se má čím krmit.

Krev pod sněhem
A GTA: SA slibuje pro ni mít prostřenější stůl než jakákoliv hra před tím. Rockstar samozřejmě neponechá veškeré vytvořené herní prostředí jen na paškál vašim choutkám k jeho prozkoumávání. V duchu tradic série jej naopak slibuje vyplnit spoustou skrytých bonusů i nepovinných činností, povahově odpovídajících charakteru prostředí, které vám samozřejmě kromě dobrého pocitu hodí i něco do peněženky nebo do zbrojního arzenálu. A v neposlední řadě slibuje vyplnit hru přes celé území San Andreas se táhnoucí příběhovou linií. Rockstar si velmi dobře uvědomuje potenciál tohoto motivačního faktoru a proto se můžeme podle jejich slov těšit na výrazně propracovanější, emotivnější a trochu vážněji pojatou story s věrohodnými postavami (nejen jejich karikaturami), která ale nebude kolidovat s otevřenou strukturou GTA. Naopak se bude sama nelineárně větvit v závislosti na vašem postupu hrou, jen se v určitých momentech v zájmu zachování kontinuity a gradace uzavře, aby posléze ovšem mohla být vámi opět skládána do určitého bodu dál. Zároveň příběh bude obsahově logicky využívat toho mnohem Grand Theft Auto: San Andreas variabilnějšího herního prostředí San Andreas, takže se můžete připravit na zvrtnuvší se tajné schůzky v poušti, likvidaci nepohodlných svědků ukrytých justicí někde na odlehlém venkově, přepadávání benzínek apod. Především by ale měla z příběhu a jeho vývoje logicky a věrohodně vyplývat náplň samotných misí, jejímž prostřednictvím se bude příběh rovněž posouvat dál. Příkladem můžou sloužit již vyvoleným předvedené první mise hry, v rámci jejichž zkratkovitého popisu se nám představí jak část příběhu, tak i zatím nezmíněné nové prvky GTA: SA.

Návrat CJ do rodného Los Santos rozhodně nepatří k těm, které způsobují radostné pozdvižení v rodině a jsou doprovázeny oslavnými fanfárami nad návratem ztraceného syna. Ostatně CJ ve snaze o klidnější život od rodiny po smrti bratra zdrhnul a nebýt pohřbu matky, jen tak se domů nevrátil. Jenže předešla jej jeho rodinná pověst a tak ho hned na letišti čeká páreček zkorumpovanejch fízlů, kteří pro výstrahu transportují navrátilce na území gangu, nemající jeho rodinu příliš v lásce. Návrat k rodinému krbu tak bude ještě kapánek obtížnější než se zdálo. Obzvlášť, když k němu budete muset došlapat na kole. Růžová se nehodí ani k popisu situace po příjezdu do rodného domu a gangu; obzvlášť jeho starší bratr nějak nemůže zapomenout na minulost. Čas začít asimilovat zpět. Z pokecu se starými kámoši po opadnutí nostalgie vyplyne, že vliv gangu slábne a dokonce si

Plavání

Po vstupu do vody je pro hlavního hrdinu při stisku levého analogu defaultně připravený plavecký styl prsa, který je sice pomalý, ale neubírá staminu. S iniciací tlačítka X dojde ke znatelnému zrychlení (kraul), ale takto dokážete plavat pouze limitovaný čas (v závislosti na výdrži). Se stisknutím kolečka se dokonce dočkáte potopení se pod vodu, v tento moment se na obrazovce ukáže indikátor zohledňující, kolik máte kyslíku v plicích. Mluví se o interesantních věcech, jež bude možné pod hladinou nalézt. Nicméně potopení se bude zejména vítanou možností, kterak se zbavit pronásledovatelů! S tím přímo souvisí i alternativa sjet s vozem z mola do vody - samozřejmě se pak musíte z potopeného auta zavčas dostat ven. Poslední tvůrci avizovanou schopností ve vodě je ukradení lodě a to pěkně prosím i v případě, kdy tato pluje, pochopitelně pak bude klíčový timing. Po vašem nalodění se kapitán kocábky celkem logicky vyhne konfrontaci s vaší maličkostí samovolným "pádem" do vody.

začne dovolovat i místní pizzař;-). A proč si nezavzpomínat na staré časy a nedat mu menší lekci. CJ zatím ještě pořád je za slušňáka, takže v akci bude jen upoutávat pozornost objednáním si jídla. Nicméně něco se zvrtne a protože brokovnice v rukách majitele je víc než vaše prázdné ruce, nezbývá než se pěkně co nejrychleji spakovat zpátky domů. CJ pomalu, ale jistě začíná zapadávat do starých kolejí a mezi svoje. S novou krví začíná narůstat jeho gangu opět sebevědomí, tak proč si nezvýšit upadající reputaci odděláním pár členů konkurenčního.

Můžete dočkat posměšných hlášek a gest kolemjdoucích nebo naopak obdivných pohledů a komentářů na adresu vaší muskulatury.

CJ bude řídit, o zbytek se postarají samopaly z okýnek jeho parťáci. Zabralo to. Nicméně vypuknutí války v ulicích je riskantní záležitost, kazící kšefty, a tak ve snaze o její zažehnání je svolána schůzka hlav do místního motýlku. Brácha je tu šéf, nicméně po příjezdu poldů je jasný, že strčil hlavu rovnou do pasti a venku čekajícímu CJovi tak nezbývá než šáhnout po zbrani a vaši krev dostat ven z hotelu „plnýho švestek“ za cenu jejich krve. Divokou přestřelku uvnitř hotelu korunuje zběsilá úniková jízda, během níž CJ už povýšil z řidiče na střelce a z vlastního pohledu zajišťuje ostrými bezpečný návrat rodiny do bezpečí. Není to žádná brnkačka, jelikož poldové s motorkami obětavě skáčí na střechu prchajícího auta, připravují pohotově barikády a nasazují i vrtulník, jehož rotor se paradoxně při náletu stal osudným tomu odvážlivci na střeše auta. Než se dostane rodinka do bezpečí, smrťák si docela zamává. Krev byla prolita. Cesta za pomstou zavražděné matky, očištění jména a opětovné dobytí ulic napříč San Andreas může začít.

Grand Theft Auto: San Andreas Krátký, jen drobně pro účely textu upravený příklad nejen dočasné větší příběhové sevřenosti a s ním výrazněji provázanou herní náplní, ale rovněž také poněkud odlišnějšího akcentu v podání příběhu proti minulým dílům. Zatímco dříve byla většina misí prostě jen špinavou prací pro prachy a zájmy druhých, tentokrát bude vaše postava (a vy s ní) na misích zainteresovanější poněkud více, protože v mnohem větší míře budete realizovat a zajišťovat vlastní zájmy v nichž už nepůjde jen o peníze, ale o budoucnost vlastní rodiny a gangu. Drobná a efektivní změna perspektivy, díky které by se měl vytratit ten předchozí určitý odstup autorů od postav a příběhu v zájmu nejen větší dramatizace, ale i většího sblížení hlavní postavy s hráčem. Což je ostatně charakteristické pro většinu dalších, zatím ještě nezmíněných novinek v San Andreas.

Jídlem a fyzičkou k přežití
CJ totiž bude svým způsobem takové vaše alter ego, jehož podobu budete sami svou činností a vkusem vlastníma rukama vytvářet. Kromě zcela libovolného stylu oblékání (co si jednou pořídíte, máte nadále v šatníku), budete moci měnit libovolně účesy nebo si krášlit tělo nějakým tím tetováním. Ale především budou ve vašich rukou i fyzické proporce a vlastnosti vaší postavy. Jak už jste pravděpodobně slyšeli, budete se moci, resp. spíše muset stravovat, k čemuž budou sloužit ve hře všudypřítomné různé Grand Theft Auto: San Andreas stravovací podniky. Od restaurací, fast foodů, pizzerek až po stánky na ulicích. Tímto Rockstaři podle svých slov nehodlají a v žádném případě nebudou brzdit dynamiku hry tím, že by vás hra nutila CJ zdlouhavě krmit několikrát denně, ale pouze vás touto časově nenáročnou odbočkou chtějí více sblížit s vaším avatarem. Pokaždé, když tak CJovi dojde šťáva a začne mu kručet v břiše, upozorní vás na to hra nápisem na obrazovce. Tahle vychytávka pochopitelně jako nic v GTA: SA nebude samoúčelná a tak s rostoucím déle trvajícím hladem půjde rapidně dolů vaše stamina, což bude mít za následek, že CJ nevydrží dlouho běhat, plavat (viz. tabulka), šlapat na kole a vůbec řada fyzických činností bude mnohem hůře proveditelná. Tím ovšem vliv stravování nekončí. V závislosti na tom, co a jak často budete konzumovat, bude CJ rovněž přibíráním na váze nebo naopak hubnutím měnit své fyzické proporce, což má mít v krajnějších případech opět dopad na vaši staminu. Záplavy těla sádlem nebo naopak anorektická vychrtlost totiž nepochybně představují docela výrazné omezení řady fyzicky náročnějších činností (opět si sem můžete dosadit ty již uvedené), s čímž budete muset v GTA: SA počítat. Příčina, následek. Vaše váha samozřejmě nebude neměnná a tak by vám nic nemělo bránit ji intenzivnějším "žraním" doplnit, nebo naopak pohybem shodit. Stačí si přestat vozit zadek autem, začít častěji běhat anebo cvičit na příslušných zařízeních v posilovně.

Grand Theft Auto: San Andreas Tímto se pak dostáváme k dalšímu novému aspektu hry, a sice zlepšování si vlastní síly (což bude na stamině nezávislá charakteristika!). Posilovny nebudou sloužit jen jako palírna tuků, ale také jako místa pro budování si silnější postavy (nikoliv ve smyslu hmotnosti samozřejmě), ať už posilováním nebo např. cvičným boxováním s místními maníky. Čím namakanější CJ bude, tím bude nebezpečnější v osobních soubojích, které jen tak na okraj mají být propracovanější i komplexnější než minule a dostanou věší roli než jen tu příležitostného křoví. Bez zajímavosti není ani skutečnost, že v některých fitness centrech se rovněž budete moci cvičením naučit nové hmaty a komba, které nahradí ty staré (tj. nebudete je moci navzájem kombinovat). Ty se půjdou učit tak trochu ve stylu rytmických akcí, tedy úspěšným zopakováním předvedené kombinace tlačítek v daném pořadí. Jak bude probíhat samotné cvičení zatím Rockstar neprozradil, ale očekáváme rychlomačkání tlačítek á la Track and Field. Vaše fyzické proporce a síla se pak mají promítat nejen prostřednictvím zmíněných charakteristik do hratelnosti samotné, ale dočkají se i odezvy u NPCček. V závislosti na vizáži se tak můžete dočkat posměšných hlášek a gest kolemjdoucích nebo naopak obdivných pohledů a komentářů na adresu vaší muskulatury.

Grand Theft Auto: San Andreas Otužilce mráz nepálí
Vzhled vůbec se dočká ve vaší interakci s NPCčky mnohem větší role, než je ve hrách obvyklé. Pokud si kupříkladu oblečete na sebe šaty v barvách vašeho gangu, získáte si respekt vašich, ale pochopitelně procházet se v nich po území cizího může vyvolat reakci zcela opačnou v závislosti na vztazích mezi gangy. A rovněž na poldy můžou některé barvy časem působit jako červená na voly:-).

Ano, ano bude tu i tuning a to v podstatě celé karosérie!!

Stejně pak jako figura ani určité šílené barevné kombinace neujdou komentáři NPCček a dokonce některé mise budou přímo vyžadovat k úspěšnému dokončení určitý druh oblečení. Tímto přítomnost pseudo RPG prvků ve hře ale ještě nekončí; opakovaným používám zbraní se CJ bude zdokonalovat v dovednosti s nimi, tj. bude schopen rychleji a přesněji mířit, nabíjet apod. Jsme-li u míření, není od věci krátce odbočit a zmínit se o novém zaměřovacím systému GTA: SA, který si hra půjčila z výbavy bratrance Manhunta. Po stisknutí R1 se automaticky "locknete" na nejbližší vám nebezpečnou postavu, kolem níž se pak po ose pohybujete i úkrokujete. Konečně! Mezi cíli samozřejmě budete moci dalším tlačítkem cyklovat a při podržení tlačítka pro střelbu se můžete "locknout" přímo na hlavu, takže "headshoty" budou možné nejen se sniperkou. Konečně po druhé:-)! Podle prvních reakcí to funguje spolehlivě a velmi efektivně. Zpět ale ke zbytku těch pseudo RPG prvků ve hře. Že praxí se člověk (tedy přesněji řečeno CJ) otužuje platí nejen o Grand Theft Auto: San Andreas zacházení se zbraněmi, ale i o řízení většiny dopravních prostředků, což by mělo být nejvýrazněji patrné zřejmě hlavně u kol (budete moci časem provádět větší parádičky), motorek a letadel. Jak a v čem přesně zatím ještě nevíme. Co nicméně už víme určitě, je, že nebudete moci zlepšovat jen sami sebe, ale taky váš vozový park. Ano, ano bude tu i tuning a to v podstatě celé karosérie!! Jízdní vlastnosti aut se tím pochopitelně měnit nebudou, snad jen s čestnou výjimkou namontování vstřikování Nitra do motoru. Není jisté, jestli příslušné kšeftíky na zkrášlování vizáže vašich aut se dočkají zastoupení ve všech třech městech, protože v této souvislosti zatím padlo jen San Frisco. Jisté ovšem je, že vás váš tento případný koníček vyjde na docela pěkný balík.

Hudba

A tady ještě taková skutečně malá a čistě průřezová ukázka mamutího soundtracku GTA: SA.
POP: Salt'n'Pepa - Push it, Vanilla Ice - Ice Ice Baby, Inner Circle - Bad Boys, KLF - 3am Eternal, Massive Attack - Unfinished Sympathy
ROCK: Nirvana - Smells Like Teen Spirit, Jane's Addiction - Been Caught Stealing, Poison - Every rose has it's Thorn, Guns'n'Roses - Sweet Child o' Mine, Smashing Pumpkins – Today
RAP: NWA - F*ck Tha Police, 100 Miles And Runnnin', Snoop Doggy Dogg - Gin N'Juice, Ain't no Fun, Warren G - Regulate, Fugees - Killing me Softly, Coolio - Gangsta's Paradise, Public Enemy - Rebel without a Pause
INDIE: The Stone Roses - Fools Gold, The Verve - Bitter Sweet Symphony, Happy Mondays - Step On, Radiohead - Creep

Zahřejí vás schované prachy?
Peníze by pak měly hrát výraznější roli, především proto, že jich minimálně ze začátku bude méně než bylo zvykem a naopak toho bude víc, za co je utratit. Na druhou stranu ale rovněž přibude příležitostí, jak je nepovinně "vydělat". Jako další z novinek GTA: SA se dostávají tímto na řadu vykrádačky, které budou patřit k partě nepovinných tzv. "R3" misí, známých z minula (rozvoz pizzy, taxikaření, zachraňování, lidí sanitkou...). Stačí si sehnat masku, nějakou tu dodávku a jak padne noc, je stiskem R3 spustit. Pak už si jen vytipovat nějakou lepší residenci, zaparkovat to před ní, nasadit masku a rázem si můžete vychutnat nový Grand Theft Auto: San Andreas stealth mód, rovněž převzatý z Manhuntu. Dokud vás nikdo neuvidí a neuslyší (přítomný bude rovněž z Manhuntu známý ukazatel vaší hlučnosti), neví o vás, takže stačí po vypáčení zámku od dveří v tichosti vynosit televize, počítače a další cennosti do přistavené dodávky a pak zase v tichosti vypadnout prodat lup. Samozřejmě se vždycky něco může podělat a dojít tak v případě, že se obyvatelé neleknou vašich zbraní, i na jejich pacifikaci. Jinak můžete skončit sami s železem v těle nebo fízly za zády. Zmíněné stealth prvky pak samozřejmě nebudou přítomny jen u tohoto typu misí, ale díky pokročilejší práci s osvětlením a stíny, v nichž se budete moci skrývat, by se měly stát integrální součástí hratelnosti GTA: SA, opětovně rozšiřující vaše herní možnosti.

Bernardýn s rumem.
A hratelnost vždycky byla, je a bude definována právě možnostmi a motivacemi k jejich využívání. Přestože bychom mohli ještě notnou chvíli pokračovat v rozebírání dalších dílčích novinek, opětovně umocňující a redefinující vaše možnosti (výrazně pokročilejší AI, variabilní interakce NPCček mezi sebou, skutečná konverzace s nimi, dynamickém a proměnlivém obsazování území měst gangy, basketbalu, party na pláži, Grand Theft Auto: San Andreas novém dovádění s prostitutkami atd. atd.), raději skončíme, než se v té lavině sami ztratíme. Problémem v San Andreas totiž není jen kde začít, ale taky kde a kdy skončit. Ostatně když máte psát o hře, jejíž hrací doba má být nějakých 150 hodin, a která má k nakrmení vaší zvědavosti víc co nabídnout než kterákoliv jiná, není se čemu divit. Zdržíme se rovněž závěrem hodnotících a spekulativních výroků, protože věříme, že jich po tom všem uvedeném už jednoduše není třeba. Znáte GTAčka, znáte spolehlivost Rockstar North (potažmo DMA) a znáte už i většinu možnost í nového přírůstku do série, která nikdy nezklamala. Tím pádem si i sami dovedete představit i o jak VELKÉM potenciálu pro hratelnost je tu řeč. Co s tím 22. 10. 2004 uděláte, je už na vás.

Autor:




Nejčtenější

South Park: Fractured but Whole
Pšoukání se časem omrzí i v South Parku. Recenze Fractured but Whole

Populární seriál Městečko South Park se vrací v ambiciózním herním zpracování a ani tentokrát své předloze ostudu nedělá. Kromě třaskavé nálože záchodového...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Grand Theft Auto Online
Rockstar vysvětlil, proč GTA 5 nedostalo žádné příběhové přídavky

Navzdory všem očekáváním nedostalo Grand Theft Auto 5 žádný příběhový přídavek a veškerá podpora autorů se soustředila pouze na on-line složku. Znamená to, že...  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Grafton Recruitment Praha
ZÁMEČNÍK - Rychnovsko, 23-28 000 Kč

Grafton Recruitment Praha
Královéhradecký kraj
nabízený plat: 22 000 - 28 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.