Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Guild Wars 2 chce znovu objevit žánr online dobrodružných her

aktualizováno 
První díl onlinovky Guild Wars prodal včetně datadisků šest milionů kusů. Dvojka má ještě větší ambice.

Guild Wars 2

Druhý díl vysoko hodnoceného online dobrodružství slibuje nově definovat celý žánr her s živoucím virtuálním světem.

Takové chvástání jsme už slyšeli mnohokrát. Jen kdyby už první díl nevnesl do zatuchlého žánru svěží uragán změn. Navíc šlo o prvotinu týmu ArenaNet. Ten se rozrostl na 150 lidí, kteří už dobře vědí, co a jak.

Guild Wars 2 se odehrává, stejně jako první díl, ve fantasy světě Tyria. Oproti předchůdci se vizuálně promění a rozšíří. To je standard a minimum, které se od pokračování dá očekávat.

Důležitější je, že se autoři rozhodli změnit herní systém. Na rozdíl od jedničky bude větší Guild Wars 2část Tyrie zcela otevřená. To znamená, že v ní potkáte jiné hráče a že se nebudete potýkat s nahrávacími obrazovkami. Ty se v prvním díle objevovaly vždy, když jste vcházeli do některé z instancí (herní zóny) vytvořené jen pro vás.

Pokud by změna šla jen takhle daleko, rozhodně by se nejednalo o revoluci. V takové podobě by Guild Wars 2 ze všeho nejvíce připomínalo dosud nejúspěšnější titul World of Warcraft. Jenže autoři chtěli žánr zcela proměnit, vzpomínáte?

Tomu, kdo marně přemýšlí nad tím, jak by se to tak asi mohlo podařit, prozradíme, že v Guild Wars 2 byste marně hledali typické zadavatele úkolů s vykřičníkem nad hlavou. Takže v téhle hře nebudou žádné úkoly!

Guild Wars 2

Vtip je v tom, že ve světě se neustále něco bude dít, jakoby samo od sebe. A mělo by být jen na hráči, zda se do těchto spontánních, ale ve skutečnosti početným týmem gamestarů řízených událostí zapojí.

Abychom si uvedli příklad: zahlédnete v dálce kouřící sopku. Za pár okamžiků se z ní hrne láva. Kromě toho, že je to docela efektní podívaná, je to také signál k tomu, že se na úpatí vulkánu něco děje. Můžete se tam vydat a zapojit se, nebo prostě půjdete dál a vložíte se do nějaké jiné události. Třeba do honu na obří monstrum, které se objevilo poté, co hráči vymlátili v okolí všechny jeho nohsledy a chce se pomstít.

Guild Wars 2Počítejte s událostmi, které iniciuje sama hra, respektive její tvůrci, tak s momenty, jež se spustí za hráčského přičinění.

Události v Guild Wars 2 nemají od počátku jasný průběh, ale vyvíjí se podle reakcí hráčů.

Například monstra přepadnou jednu z vesnic. Hráči se mohou sjednotit a vcelku jednoduše je zahnat, dokud jich není moc. Pakliže se ale nenajde dostatek hrdinů, monstra vesnici navždy zničí. Rozšíří se po kraji a přemoci je bude stále obtížnější.

Počítejte s tím, že nepřijde nějaká "deus ex machina", která by události zastavila, respektive restartovala, jak se to děje u jiných onlinovek. Autoři budou sledovat vývoj aGuild Wars 2 maximálně ho přiživí či usměrní dalšími událostmi, aby se náhodou nevymkl z rukou tak, že by přestal být pro hráče zábavný.

Zkušenější hráči se možná ptají, jak budou za účast na událostech odměňováni. Nemusí mít strach. Autoři počítají s robustním systémem rozdělování odměn a kořisti. Nenastanou tak situace jako ve Warhammer Online, kdy někteří z hráčů, kteří se na veřejném úkolu podíleli možná nejvíce, odejdou z prázdnou. Detaily systému nebyly upřesněny.

Při důrazu na veřejné události se nezapomnělo ani na příběh. Ten slibují silně individualizovaný. Opět probíhá v rámci instancí, tedy míst, která budou vytvořena přímo pro jednoho či více hráčů ve skupině. A to proto, aby mohli být v centru dění. Příběh bude záviset na celé řadě rozhodnutí, které ve hře učiníte, i na tom, s jakými postavami se potkáte. Každý hráč by měl zažít něco trochu odlišného.

Guild Wars 2Na rozdíl od prvního dílu se nabízí hned několik, pro svět Tyria specifických ras. Nikoliv jen lidé. Rasa spolu s povoláním ovlivní hned několik faktorů. Například to, kde vaše dobrodružství začne, případně to, jaké schopnosti dostanete k dispozici.

Těch budete mít nově pouze deset. Prvních pět získáte na základě volby povolání, druhých pět si vyberete z nabídky vzniklé zkombinováním rasy a povolání. Těchto deset schopností pak budete vylepšovat a využívat. Autoři chtějí docílit větší přehlednosti i toho, aby hráči nerozptylovali zkušenostní body do mnoha schopností, čímž by se ochudili o mocné efekty několika dokonale vycepovaných talentů.

Jelikož hra od minule nezměnila název, je jen logické, že zůstane u lákavé nabídky bojů mezi gildami, což není nic jiného než šance pro hráče poměřit síly mezi sebou. Bojový systém byl už v prvním díle vynikající.

Ani u dvojky autoři nechystají zavedení měsíčních poplatků.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Další z rubriky

OBRAZEM: Vyzkoušeli jsme první tři hodiny sci-fi adventury State of Mind

Adventurní specialisté z Daedalic Entertainement vydají v půli srpna novinku...

Adventurní specialisté z Daedalic Entertainement vydají v půli srpna novinku State of Mind. My jsme si mohli vyzkoušet...

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...



Najdete na iDNES.cz