Guild Wars 2 artwork

Guild Wars 2 artwork

Guild Wars 2: online zážitek bez měsíčních poplatků

  • 27
Druhý díl populárních Guild Wars je jednou z nejočekávanějších onlinovek. Řekneme vám, proč tomu tak je.

Guild Wars 2 (PC)Prosadit se v segmentu masivně multiplayerových onlinovek není v dnešní době vůbec jednoduché. Každý asi ví proč. Obrovský podíl trhu zaujímá World of Warcraft a novým titulům se nedaří odlákat mu hráče, což je zásadním předpokladem k úspěchu.

Přesto se ale vedle World of Warcraft několik titulů prosadit dokáže. Některé, jako Warhammer Online či Age of Conan, jdou na věc populárními značkami, jiné, jako nejnověji Aion, se snaží co možná nejvíce přiblížit populárnímu vzoru. Pak je tu ještě zvláštní kategorie onlinovek, za které se neplatí měsíční poplatky. A těm jasně dominují Guild Wars. - více zde 

Guild Wars 2 artwork

Už v roce 2007 byl přitom ohlášen regulérní druhý díl. Čekalo se, že by se mohl objevit relativně brzy. To se ale pravděpodobně nestane, jelikož teprve na letošním veletrhu GamesCom Guild Wars 2 (PC)autoři prezentovali první trailer. Při té příležitosti jsme se rozhodli trochu zapátrat a poptat se s jediným cílem – zjistit o Guild Wars 2 trochu více.

Pokračování se bude rovněž odehrávat v Tyrii, tedy říši známé již z originálu a četných datadisků. Události dvojky se ale dají do pohybu teprve 250 let po posledním přídavku prvního dílu, tedy Eye of the North.

Zvláštností oproti předchůdci je, že svět bude vyveden jako kombinace perzistentních a instančních areálů. To znamená podobně jako u jiných MMO. Vývojáři ze studia ArenaNet (s mnoha bývalými zaměstnanci Blizzardu) však chtějí instančních oblastí opět využít k vyprávění příběhu, který si každý hráč může prožít do značné míry nezávisle na ostatních.

Základní pointa příběhu není zrovna objevná a ani takovou být nemusí. Pro onlinovku to zkrátkaGuild Wars 2 (PC) není potřeba. A tak se docela jednoduše smíříme s dějem, který odstartuje průnik draků ze skalisek pod Tyrií na povrch.

Jeden z těchto draků je obzvlášť mocný a navíc magicky nadaný. Posílá legie nejrůznějších monster do zemí, aby si je podrobil. Národy Tyrie se musí semknout kolem svých hrdinů, kteří jako jediní mohou dračí legie a nakonec i panováníchtivého draka zastavit.

A jelikož se národy musí spojit, poněkud se proměňuje i politika jednotlivých frakcí. Díky tomu si budete moci nově zahrát za Charry. Jedná se o zvláštní kombinaci lidí a zvířat, jejíž zástupci v originálu a jeho přídavcích platili za ty zlé, proti nimž se muselo bojovat.

Dále tu jsou samozřejmě lidé, obrovití Nornové ze severu a také drobní, ale technicky nadaníGuild Wars 2 (PC) Asurové z džungle. Pátým a novým národem jsou potom Sylvami, kteří jsou magicky propojení s přírodou a dokáží toho náležitě využívat.

O systému tříd, který se dočká nasazení v Guild Wars 2, zatím není mnoho známo. Zástupci ArenaNet nicméně mluví o zeštíhlovací kůře. Samozřejmě oproti kolosu, který se vytvořil spojením originálu se všemi jeho datadisky. Ten pak čítal více jak tisícovku schopností.

Guild Wars 2 tak pravděpodobně bude začínat se skromnějším obsahem, ale dá se očekávat, že ten bude bobtnat s přídavky, kterých se opět zcela určitě dočkáme. Finanční systém hry je totiž postaven na jejich pravidelném vydávání a slušné pravděpodobnosti, že si je stávající hráči rádi pořídí.

Určitým okleštěním chtějí tvůrci vyjít vstříc také začínajícím hráčům, kteří by se v mnoha třídách a Guild Wars 2 (PC)schopnostech mohli ztrácet. To však naštěstí neznamená ořezávání dobře fungujících mechanismů. Stále by měl platit stěžejní princip "snadné se naučit, těžké ovládnout".

Autoři slibují, že v jejich světě nenarazíte na žádné NPC postavy s vykřičníky nebo otazníky nad hlavami. Klasické "questgivery" byste hledali marně. Hráč tak bude procházet takzvanými "eventy", které ho čas od času zavedou dokonce i pod hladinu. Také tam se totiž bude nově bojovat.

Tyto "eventy" budou se budou odehrávat v instančních zónách a měly by mít dopady na příběh hráče či skupiny hráčů, které se ho účastní. Hráčské činy by ale měly mít do jisté míry dopad i na prostředí. Je však otázkou, jak se s tím autoři poperou. Určitá místa by tak pro některé hrdiny mohla vypadat jinak než pro jiné.

Guild Wars 2 (PC)Zástupci ArenaNet slibují, že si Guild Wars 2 užijí všechny typy hráčů, tedy jak ti, kteří rádi hrají samostatně, tak ti, kteří inklinují ke skupinovému dobrodružství.

Vlci samotáři by v žádném případě neměli mít problémy s dohráním. Hra se jejich stylu zkrátka přizpůsobí. Navíc dostanou k ruce parťáka ovládaného umělou inteligencí. Tedy podobný přístup, jaký slavil úspěchy už v Guild Wars: Nightfall.

Takzvaný crafting (vytváření vlastních předmětů) nebyl v předchůdcích vůbec přítomen. Také tady chtějí proto autoři zabrat a nezaostávat tak za jinými onlinovkami. Proto se na tvorbu svépomocí můžete začít těšit. ArenaNet však jasně tvrdí, že těžiště hry zůstane zaměřeno na boj.

Guild Wars od začátku sklízelo body za to, že vedle promyšleného příběhového dobrodružství nabízelo také parádní kompetitivní vyžití, tedy boje hráčů proti hráčům. Druhý díl bude Guild Wars 2 (PC)v nastoleném trendu pokračovat.

Čekejte hned dva PvP módy. V prvním proti sobě budou opět bojovat gildy v arénách a k dispozici by měly být nejrůznější ligové a turnajové hry.

Druhý mód potom bude zakomponován do vlastního světa, kde tak nebudete bojovat jen proti klasickým nepřátelům, ale i proti hrdinům řízeným jinými hráči.

Důležité je, že Guild Wars 2 zůstanou u možná nejdůležitější příměsi receptu na úspěšný titul: obejdou se bez měsíčních poplatků. A to je hodně silný tahák, když se spojí s tak zajímavou a evidentně propracovanou hrou.