• Totální odvar
  • Spousta songů
  • Ideální na party
  • Bez kytary na nic
  • Špatná optimalizace

Až na nějaké chybky technického rázu je Guitar Hero 3 i pro PC vynikající zábavou, především pak na nejrůznější party.

Guitar Hero 3 (PC)Stát se kytarovým bohem trvá nějakých dvacet let. Patnáct roků strávíte snahou o dokonalé ovládnutí instrumentu a pět let si necháte narůstat odpovídající hřívu. Pak teprve můžete pomýšlet aspoň na malý úspěch. S Guitar Hero 3 od Activisionu to jde o poznání rychleji. Tady odehrajete jedenasedmdesát kytarových hitů posledních čtyř desetiletí a cítíte se přitom jako opravdová rocková hvězda. Zcela bez cvičení. A vaše vlasy mohou zůstat takové, jaké jsou. Dosud byla tato možnost vyhrazena jen vlastníkům konzolí, a pokud jsme něco opravdu nečekali, pak právě konverzi tohoto hitu. Přeci jenom podobné tituly padnou jako ulité na míru herním skříňkám. Překvapivě jde ale o kvalitní záležitost i na PC.

Tady odehrajete jedenasedmdesát kytarových hitů posledních čtyř desetiletí a cítíte se přitom jako opravdová rocková hvězda.

Guitar Hero 3 funguje na principu jednoduchých hříček postavených na rychlých reakcí. Příkladem může být například Rayman Rabing Rabbids. Je třeba pouze v ten správný moment stisknout správnou klávesu. Pokud bychom to však redukovali na takovou míru, bylo by to jako, kdybychom řekli, že při fotbalu nastupuje dvaadvacet hráčů proti jednomu míči.Guitar Hero 3 (PC) Vtip je v tom, že v Guitar Hero 3 nebušíte nudně do klávesnice, ale berete do ruky přibalenou atrapu kytary (velmi dobrý způsob, jak zamezit pirátství – pozn. red.). Na jejím krčku naleznete pětici barevných tlačítek, na korpusu se pak nachází přepínač. Rozhodnete-li se zahrát nějaký ten song, začnou na monitoru běhat barevné bodíky v taktu hudby. Když se vám podaří ve správný moment stisknout patřičné tlačítko a zároveň prásknout do přepínače, vyloudíte z přístroje odpovídající zvuk. Na nejjednodušším ze čtyř obtížnostních stupňů to není žádný velký problém – Guitar Hero 3 vás pustí jen k těm nejdůležitějším akordům. Pro začátečníky tedy ideální vstupenka!

Samozřejmě se připravte na to, že se vám především zpočátku často nepodaří přesně trefit tu správnou „strunu“. Tehdy začne kytara doslova křičet. Jestliže nezmáčknete nic, zůstane pochopitelně mlčet a vy tak slyšíte hrát pouze zbytek skupiny. To by nemuselo být nic špatného, ostatně většinu písní tvoří kultovní repertoár opravdových hvězd. Při Paint It Black od Rolling Stones zpívá kupříkladu sám Mick Jagger.

Ovšem virtuální publikum je náročné a chce slyšet i kytaru. Nedaří-li se vám, neztrácíte jenom body, ale i přízeň posluchačů. Ta je vyznačena na semaforovém ukazateli a když klesne ze zelené na červenou a nakonec na samotnou nulu, skončili jste.Guitar Hero 3 (PC) Poslední záchranou v takových situacích je tzv. Starpower. Pokud se vám daří zahrávat hvězdičkami vyznačené pasáže perfektně, hromadíte kousek po kousku zvláštní energii. Jakmile se vám jí podaří nahromadt dostatek, můžete zvednout kytaru do vzduchu a nechat se unést pořádným rockovým raušem. Důsledky jsou jen pozitivní – nejenže získáváte dvojnásobný počet bodů za každý dobře zahraný akord, ale publikum je pak totálně odvařené. K tomu dostane hudba jakýsi halový efekt.

V Guitar Hero 3 si postupně odemykáte dvaačtyřicet stále těžších songů. Čím lépe hrajete, tím více peněz vystoupením vyděláte. Za ně si můžete zakoupit nejrůznější herní figury, odpovídající ohoz či kytary, které se ovšem odlišují pouze opticky. Prachy se hodí také na skupování bonusových písní. Ve hře narazíte i na opravdové rockové hvězdy. Tom Morelo z Rage Against the Machines a Slash z Guns and Roses vás vyzvou na kytarovou bitvu. Při takových příležitostech hrajete buď střídavě, nebo rovnou přes sebe navzájem.Guitar Hero 3 (PC) Namísto Starpower sbíráte sabotážní činy, jež škodí vašim protivníkům. Třeba taková prasklá struna je věru nepříjemnou záležitostí. Je však třeba se připravit i na záškodnické akty ze strany soupeřů. Čí popularita u publika spadne na nulu jako první, ten prohrává. Užijete si sice velkou zábavu, ale tyto bitvy ve vás dost možná zanechají pachuť nespravedlnosti. Často se totiž těšíte větší oblibě publika, ovšem konkurenti nedělají prakticky žádné chyby, a tak vítězí až příliš často.

Ta opravdová švanda ale nastává teprve se spuštěním multiplayerového módu. Ten se odehrává buď na síti, nebo na jednom počítači, kde můžete nastoupit ve dvou. Pak jsou bitvy doslova přehlídkou amatérského rockového umění. Rozhodně to ale chce dvě připojené kytary. Ano, Guitar Hero 3 lze sice ovládat i na klávesnici, ale požitek z něj v takovém případě rapidně klesá. Zatímco s kytarou jde o výborný titul, bez ní nemá prakticky cenu o něm přemýšlet. Například v duelu rozhoduje přízeň publika v poslední sekundě – souboj proto zůstává napínavý až do samotného závěru. Špičkový je také kooperativní modus. V něm druhý hráč přebere buď basu, či rytmickou kytaru.Guitar Hero 3 (PC) V separátní multiplayerové kampani takto lze odemykat nové songy, například Sabotage od Bestie Boys.

Ryzí sólisté tak mají u některých písní smůlu. S již zmíněnou škálou obtížností ale obvykle není problém najít adekvátního spoluhráče. Obtížnost je tu vůbec velice dobře odstupňována. Nejtěžší úroveň by dá zabrat snad i profesionálním kytaristům. Při písních, jako je One od Metallicy a zvláště Through Fire And Flames od Dragonforce, se průměrné lidské oko a ruka značně orosí, protože stíhat něco takhle rychlého, to je velký problém a zároveň výzva, kterou jen tak nepokoříte. A o to také jde. Než se vám to podaří, dost možná vám narostou i ty dlouhé vlasy. A po těch letech tréninku nakonec budete i skutečnou rockovou hvězdou!

Na Guitar Hero 3 se nedívá vůbec špatně, byť nejde o žádný technologický zázrak. Není ani třeba – na monitoru je vždy několik postav a omezený interiér. Vše je ale vyvedeno v parádním komiksovém stylu, charaktery se svými kytarami a dalšími nástroji jsou velmi dobře animované atd.Guitar Hero 3 (PC) Jen ty efekty a publikum mohly pobrat více výbušnosti, popřípadě variability. Hra bohužel není tak hardwarově nenáročná, jak bychom si při pohledu na její grafický repertoár představovali. Čas od času dochází k nepříjemným zpomalením i na výkonných sestavách.

Až na nějaké chybky technického rázu je Guitar Hero 3 i pro PC vynikající zábavou, především pak na nejrůznější party. Nejde o žádnou hlubokomyslnou hru, ale i tak dokáže pobavit na desítky hodin a jen tak se neomrzí. Jedinou překážkou by tak mohla být cena, která se v kompletu s kytarou vyšplhala na 2599 Kč (jak ve kterých obchodech). Za výše zmíněné to ale jistě stojí.

80 %

90 %

Doposud hodnotilo 826 čtenářů