Značka Guitar Hero před lety masivně oživila zájem o takzvané rytmické akce. Díky přídavným perifériím ve tvaru skutečných nástrojů si rychle získala oblibu milionů fanoušků po celém světě a zdálo ze, že má zaděláno na nehynoucí slávu. Nyní to ale vypadá, že hlavní vlna zájmu již opadla.
O nejnovější počin v sérii, Guitar Hero: Warriors of Rock, totiž v Americe za první prodejní víkend projevilo zájem pouze 86 tisíc zákazníků. Tvrdí to analytici ze společnosti Cowen & Company. To je značný pokles oproti minulým dílům kdy Guitar Hero 5 se vloni prodalo 449 tisíc kusů za první měsíc, Guitar Hero: World Tour v roce 2008 více než 500 tisíc za první týden a ještě staršího Guitar Hero III se prodalo 1,4 milionu za prvních pět dní prodeje. Klesající tendence je tedy zcela zřejmá.
Zajímavé je, že před časem se nechal slyšet šéf firmy Harmonix, která produkuje konkurenční sérii Rock Band: "Rozhodně si nemyslím, že by rytmické akce dosáhly vrcholu." Nyní by to ale možná chtělo spíše se ptát, kdy tento žánr dosáhne dna, od kterého se znovu odrazí.