Gungrave - nemrtvý zabiják v akci

• 2
Mocný konglomerát, využívající progresivní technologii pro vývoj nových zbraní, se střetne se svou minulostí. S minulostí, v níž došlo k odstranění nežádoucí osoby, která se však nyní vrací na scénu, aby splatila dluh. Hlavní hrdina Grave je skutečným poslem špatných zpráv a skrze jeho pistole se musíte prostřílet ke spravedlivé odplatě.
Gungrave

Gungrave je na první pohled velice zajímavá third-person střílečka od Red Entertainment, která v těchto dnech dorazila na PS2 a v přestávce mezi hektickou střelbou z ní se linoucí se sluší ji blíže představit. Takže. Gungrave je čistokrevná akce, v níž nad ničím moc nepřemýšlíte a máte neustále stisknuté tlačítko pro Fire, které zaručuje hladký postup daným levelem. Úrovní tady pohříchu moc není a navíc, první trochu významné problémy přicházejí až ve finále, kde proti vám nestojí jinak obvyklí lidští oponenti vyzbrojení konvenčními zbraněmi. Celé schéma je totiž pro hráče značně zjednodušené díky řadě skutečností. Máte neomezeně základní munice a vaše kadence střelby z dvojice pistolí je skutečně úctyhodná. Hodně snesete, naopak nepřátelé, ač mají tradičně neuvěřitelnou početní přesilu, představují zde toliko velice nesmělý kompars, který se na scéně příliš dlouho neohřeje. A v neposlední řadě k tomu všemu disponujete speciální ozdravovací schopností - při zapauzované hře, což z vás činí pro všechny zúčastněné těžko zastavitelný stroj na zabíjení. A zářezů na vaší pažbě bude zanedlouho tolik, že s sebou raději na zádech táhnete i rakev, aby bylo kam dělat další čárky. Mimochodem, zmíněný dřevěný futrál se dá využít nejenom pro efektní atak na blízko, který vám pak nezřídka pomůže při náhlém obklíčení!

Gungrave

Na dění se díváte ve třetí osobě a třebaže je kamerový pohled defaultní, po většinu času nemáte výrazný problém s orientací. Lokace jsou striktně lineární a postup tak až neuvěřitelně přímočarý, tudíž se tady není kde ztratit. A byť občas - při častých střetech s generovanými oponenty - přijdou okamžiky, ve kterých nejste úplně in, rychlá otočka o 180° pomáhá vyřešit i tyhle tristní momenty doprovázené nepříjemnou otázkou, odkud a kdo to do vás hrome zase pálí. Co každopádně oceníte je příjemně interaktivní prostředí, takže po vašem odchodu zbude často doslova doutnají chodba se stěnami vyzdobenými otisky kulek, které nenašly svůj cíl. Interakce je navíc dalším klíčovým prvkem na bojišti, neboť kupř. výbuch několika sudů má pro nejbližší osazenstvo fatální následky! V souvislosti s interakcí bychom mohli hodit oko na grafické ztvárnění, které sice na jednu stranu není nijak ohromující, neboť se vše odestává na poměrně malém herním prostoru, nicméně kreslená grafika má svůj nesporný půvab, který maximálně umocňují časté FMV prezentované v tomto duchu! Pakliže máte rádi japonský styl anime, zdejší FMV vás doslova okouzlí, navíc originální japonské namluvení a anglické titulky tomu dodávají ten správný říz.

Gungrave

Co se týče pohybových dovedností, není tu nic extra. Primárně se přemisťujete obezřetnou chůzí, běh tu využijete opravdu zřídkakdy a tak se s ním asi ponejvíce setkáte při přesunu z již vystřílené lokace do další, což se nezřídka děje skrze loadingovou obrazovku (s ohledem na avizovanou malou rozlohu několika herních úrovní poněkud zarážející fakt). A potom tu je skok, kdy zejména jeho variantu směrem do strany či dopředu dosti často a s povděkem aplikujete pro vyhnutí se průraznějšímu střelivu, kam patří skutečně destruktivní pozdravy z raketometů, představující tak jedinou trochu vážnější hrozbu standardního světa.

V neustálém střílení můžete využít i vděčnou alternativu locknutí nepřítele, ale mnohem častěji si vystačíte s prostým postupováním vpřed se stisknutým tlačítkem pro palbu (a přitom se můžete kochat pohledem z okna, povídat si s kamarádem sedícím vedle na židli anebo jen tak přemýšlet o nesmrtelnosti chrousta), což za vás udělá většinu práce. A tohle stupidní schéma HODNĚ devalvuje zdejší akční rámec, který oproti takovému Devil May Cry dosti často působí doslova směšně! Pokud tady ještě připomenu pár krizových situací, kdy je třeba, aby hlavní postava zrychlila v nasazeném uspávacím tempu, pročež rázem nastávají problémy také díky jisté prkennosti v pohybové fázi našeho střelce, dostavuje se veliké zklamání.

Gungrave

Vyjma uvedeného lze ještě připomenout, že zdařilou likvidací nepřátel získáváte bonus, jehož lze přetavit do naprosto destruktivního sekundárního ataku. A navrch, mezi těmito ataky si lze vybírat, neboť s postupujícím příběhem se za vaše aktivity v terénu dočkáte i v tomto směru několika alternativ, které vám mohou párkrát vytrhnout bolestivý trn z paty!

Co by to bylo za střílečku, kdyby zde byla absence tradičních soubojů s bosáky. Třebaže se v jejich případě úroveň obtížnosti o něco navyšuje, stále se nejedná o nic neřešitelného, takže v kontextu již dříve vyřčeného určitě nepřekvapí, že Gungrave dokončíte v pohodě za jedno odpoledne. Z bonusů po závěrečných titulcích mohu zmínit zejména aktivaci režimu slow-motion, což při stisknutí a držení přiřazeného tlačítka na ovladači resultuje v efektní zpomalení celé akce, což je místy skutečně prímová podívaná.

Jak to tedy shrnout? Gungrave představuje krátkou a hodně jednoduchou sondu do žánru čistokrevných stříleček ve třetí osobě (tedy postavičku vidíte vždy na obrazovce), která nemá příliš mnoho co nabídnout a největší její kredit spočívá v uměleckém dojmu, jenž díky vizuálnímu zpracování a stylovým FMV sekvencím zanechává. Rozhodně se dá zařadit do škatulky netradiční hra, ale bráno čistě pragmaticky - z hlediska hratelnosti není oč stát, za ty peníze.

Gungrave Gungrave

Gungrave
Výrobce/Vydavatel Red Entertainment/Activision