Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvacet let se živil hackováním on-line her, nyní promluvil

aktualizováno 
Americký magazín Vice zveřejnil rozhovor s člověkem, který se dvacet let živil hackováním multiplayerových her. Najít nějakou zásadní chybu v zabezpečení, na níž se dá snadno vydělat, se prý dá téměř u každé.

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Divoké prostředí internetu skýtá mnoho nebezpečí, ale pro kreativní lidi s trochu volnějšími morálními principy i mnoho příležitostí.

Ultima Online

První hra, na které Manfred začal vydělávat peníze byla legendární Ultima Online.

Na letošním ročníku hackerské konference Def Con měl vystoupit člověk, který chtěl naživo před zraky publika ukázat, jak dokáže během několika minut zcela „rozbít“ ekonomiku u jedné z populárních masivně multiplayerových her (tak zvaných „MMOček“). Touto činností se totiž dle vlastních slov živil posledních 20 let. K živé ukázce nakonec nedošlo, protože organizátoři trvali na tom, že všechna vystoupení v rámci konference musí být zaznamenána na kamery.

Magazín Vice alespoň člověka, vystupujícího pod přezdívkou Manfred, vyzpovídal. A informace z tohoto rozhovoru vám možná vezmou všechny iluze, které jste o on-line hraní dosud měli.

Podvodník s virtuálními realitami

Dark Age of Camelot

Využitím chyby v přihlašování do Dark Age of Camelot se Manfredovi se dalo snadno zbohatnout na kopírování vzácných předmětů.

Podle Manfredových slov vše začalo již v roce 1997, a to ze zcela nezištných důvodů. Tehdy hrál populární hru Ultima Online, a jelikož vlastnil pouhý vytáčecí modem, stával se často snadnou kořistí pro lidi s rychlejším připojením. Aby si trochu vykompenzoval neustálé umírání, trochu se pohrabal ve zdrojových kódech a objevil slabinu, která mu kompletně změnila život. Našel totiž způsob, jak lidem mazat virtuální příbytky, na které si dlouhodobě šetřili, a nahrazovat je svými vlastními. Vzhledem k tomu, že celkové množství nemovitostí bylo pravidly hry striktně omezeno, šlo o vzácný zdroj, po němž panovala veliká poptávka.

Age of Conan Rise of the Godslayer

Age of Conan byla ve své době veliká věc, ani ona se však nevyhnula vážným problémům.

Jednou proto zkusil prodat jeden ze snadno nabytých domů na prodejním portálu eBay, a když jen na této jediné transakci vydělal téměř 2 000 dolarů (cca 50 000 Kč), udělal si z této činnosti živnost na plný úvazek. Po přibližně třech letech mu již prostředí hry Ultima Online, která mu zaplatila školné, přišlo příliš těsné a tak přesedlal i na jiné populární on-line hry. V průběhu let to byly například Lineage 2, Shadowbane, Final Fantasy XI, Dark Age of Camelot, Lord of The Rings Online, RIFT, Age of Conan, Star Wars The Old Republic či Guild Wars 2. V každém z těchto titulů dokázal najít nějakou skulinu, která mu ve výsledku pomohla vydělávat peníze.

Jako příklad uvádí třeba Dark Age of Camelot, kde se mu povedlo objevit slabinu v přihlašování do hry. Ta mu umožnila připojit se stejným účtem vícekrát najednou a on pak mohl snadno kopírovat veškeré své vybavení i peníze, které pak dále prodával. Nejdříve na eBay, poté na pololegáních čínských virtuálních tržištích. „Byl to stabilní tok peněz po dvanáct let,“ pochlubil se Manfred.

Klíčem je nenápadnost

„Hlavní je být neviditelný. Ty nejlepší hacky jsou ty, kdy si změníte pravidla hry, aniž by si toho někdo všiml.“ Nenápadný přístup se mu bohatě vyplatil. Jeho jméno sice v hackerských kruzích není známé, dokázal však dlouho unikat pozornosti oficiálních provozovatelů, kteří často ani neměli tušení, že se s jejich hrami děje něco nekalého. Manfred prý objevil více než stovku slabin v přibližně dvaceti on-line hrách, které mu umožnily udělat si z prodeje virtuálních statků práci na plný úvazek. Kolik to dělalo celkem peněz, odmítl říct, ale s touto kariérou je prý konec.

Wildstar po grafickém vylepšení

Ukázka snadného získání prakticky neomezeného množství prostředků ve hře Wildstar měla být předvedena živě, nakonec z přímého přenosu sešlo.

Nikdy se prý nevnímal jako hacker, ale spíše jako poskytovatel služeb, který zákazníkům nabízí to, co opravdu chtějí. S rozvojem digitálních obchodů a mikrotransakcí se však již v této pozici necítí komfortně.

Bylo to dobré živobytí tvrdí, ale nyní si raději našel standardní práci v konzultantské společnosti. Hack on-line hry Wildstar, který chtěl předvést na Def Conu a který spočívá v nashromáždění neuvěřitelného množství finančních prostředků během pár vteřin, tak ukazuje již jen ze záznamu. Místo aby na podobné činnosti nadále vydělával, poslal video provozovatelům - firmě NCSOFT.

Další polepšený hříšník, nebo jen člověk, co cítí potřebu se pochlubit? Kdo ví...

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Kam kráčí herní průmysl? Letošní E3 naznačila nové trendy

E3 2018

Každoroční herní šílenství s názvem E3 už oficiálně skončilo a před námi jsou teď naopak dva měsíce relativního klidu....

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...



Najdete na iDNES.cz