Předělávka první úrovně z Half-Life 2 od nizozemského fanouška Jeannota van Berla | foto: Jeannot van Berlo

Moderní předělávka Half-Lifu 2, jakou bychom brali všemi deseti

  • 13
Střílečka Half-Life 2 letos oslaví deset let existence a nizozemský grafik ji skládá patřičnou poklonu. Její autor Jeannot van Berlo se rozhodl vytvořit moderní aktualizaci virtuálního města City 17, ve kterém se titul odehrává.

"Poslouží to pro moje portfolio. Až to dokončím, zveřejním jednotlivé modely a obrázky ze hry. Vytvořím také video, ve kterém úrovní proletím. Ale hratelnou mapu nevydám," řekl Berlo exkluzivně pro Bonusweb.

Veškerý vizuální obsah vytváří Berlo sám, inspiruje se však ve vzhledu úrovně z původní hry. Mapa dosud vznikala v technologii Unreal Development Kit, grafik však plánuje přechod na nově zveřejněný Unreal Engine 4.

"Projektu věnuji hodně snahy a práce. Pro moje portfolio je to první dílo a má být jeho ozdobou," vysvětluje Berlo. Grafik je v současné době nezaměstnaný, a projektu tak může věnovat celé dny.

V souvislosti s přechodem na jinou technologii však Berlo již nezveřejní další obrázky ze stávající verze. "Budu na tom pracovat každý den, dokud s výsledkem nebudu spokojený. Nedokážu říct, kdy to bude. Ale prozradím, že to s Unreal Enginem 4 pěkně odsýpá," dodává.

K práci právě na této úrovni ho inspirovala nezávislá předělávka prvního Half-Lifu, která vyšla pod názvem Black Mesa (recenze hry). Berlo totiž usiluje o pozici herního vývojáře a dospěl k přesvědčení, že modelování objektů nepostačí.  

"Rozhodl jsem se vytvořit předělávku železniční stanice v City 17. Ale začínat s tak velikým projektem, když o tvorbě prostředí příliš nevíte, není dobrý nápad," vysvětluje. Kvůli neznalosti prý s projektem musel začínat několikrát nanovo, a zkušenosti tak označuje za tvrdě nabyté.

"Postupně jsem se začal zlepšovat. Začal jsem číst návody i knihy a porovnávat svou práci s tvorbou jiných lidí," uzavírá grafik téma.


Témata: Half-life