Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Half-Life: Padlé Město

  2:23aktualizováno  3:05
Ke starším hrám se vrací každý z nás a zvláště ke hře takového zvučného jména, jako je Half-Life. Co si takhle do něj stáhnout českou modifikaci?

HODNOCENÍ

6/10

 Náhodou jsem při brouzdání po fanstránkách narazil na zajímavý odkaz. Česká modifikace do hry Half-Life 1. Vím, že to nyní není zrovna nejaktuálnější téma (při vyjití Half-Life 2 a Counter Strike: Source) ale i tak si myslím, že trochu toho návratu zpět nemůže uškodit. Modifikace má název Padlé město. Nejedná se ovšem o multiplayerovou modifikaci, ale o singleplayer, podobný (ale určitě ne zkopírovaný) samotnému Half-Lifu. Bohužel Padlé město je teprve ve vývoji, ovšem hratelná demoverze je již venku. Jejími tvůrci jsou vývojáři z teamu „Tým 35.“ Jedná se o čtyři velice mladé vývojáře, jejichž průměrný věk je 17,5 let. Přesto však podali v Padlém městě dobrý výkon. To, že bude české menu bylo pro mě jasnou věcí, ale i český dabing mě docela zaskočil. Ne že by herecké výkony byly nějak oslňující , ale je to rozhodně lepší, než poslouchat nějaké namluvené anglické texty nebo číst titulky.Nyní bych asi napsal dva hlavní odstavce. V jednom uvedu kladné vlastnosti hry a v druhém méně povedené části. I když si myslím, že na demu které je nyní volně ke stažení se toho nedozvíme tolik, jako z plné, konečné verze kterou nám jistě již brzy Tým 35 nabídne.

Ne že by herecké výkony byly nějak oslňující , ale je to rozhodně lepší, než poslouchat nějaké namluvené anglické texty nebo číst titulky.

Co určitě dokážou mnozí z nás ocenit, je snadnost, s jakou je možné si Padlé město pořídit. Jednoduše stáhnete soubor EXE, kterým poté spustíte instalaci. Velice jednoduché. Dále se mi líbilo, že i když je celá jedna epizoda vcelku obsáhlá, a je v ní dost inter, má pouze 16,7 MB. Po instalaci se její velikost rozroste asi na nějakých 55 MB. Na obrazovku se vám automaticky vloží ikona, opravdu velice jednoduché. Main menu je také velmi dobré. Vidíme na něm několik obrázků, které budou velice důležité a zlomové v samotné hře. Hra začíná podobně jako Half-Life. Jedete zvláštním vlakem kdesi v podzemním komplexu a cestou se dozvídáte informace o sobě. Pokecáte s lidmi uvnitř různých místností a oni na Vás mluví česky, takže již při hraní nemusíte tahat z hlavy útržky angličtiny, které zde utkvěly z hodin angličtiny ve škole. To oceníme hlavně u inter, kterých je zde požehnaně.Jak už jsem psal hovory lidí v češtině nejsou moc dobré herecky, ale je jim dobře rozumět. Dále je pěkně vysvětlena celá situace, co se stalo, proč se to stalo, kde se to stalo, což mi u Half Lifu trochu chybělo, ale možná je to jen tím, že jsem nedával pozor. Velice hezky je zpracován počítač v doktorově kanceláři. Tenký monitor, prosklená case a na monitoru se dají některé ikonky i přečíst. Vím, že to není nic světoborného, ale celkově to dává hře dobrý dojem. Rozhovory lidí na konci a i to, jak vás naviguje přítel doktor je velice zajímavé.

Hra začíná podobně jako Half-Life. Jedete zvláštním vlakem kdesi v podzemním komplexu a cestou se dozvídáte informace o sobě.

Začátek je tedy dobrý, až po chvíli, kdy vyjedete se svým minivlakem na kolejiště jak jsme již viděli u Half Lifu. Ovšem tam jsme mohli vidět různá prostředí, vědce při práci a roboty, kdežto zde vidíme většino to samé. Některé posuny kolejí jsou zbytečné a zabírají pouze čas. Nebo ten fakt, že každou chvíli narazíte na nějaké dveře které se sáhodlouze otevírají. Určitě bych zkrátil tuto jakousi předehru před samotným dějem. Další chybička se objevila ve scénáři. Zeptáte se ostrahy co se stalo a on vám  klidu řekne, že celkem nic, a pak si najednou vzpomene, že vás volal ředitel a že za ním máte urychleně přijít. situace vcelku nereálná, že? Poté následuje vydřená pasáž se získáním zbraně a klíčků od auta.Pak už jen odjedete. A tady je asi nejméně vydřená část hry. Auto jede stejnou krajinou a vy mezitím čtete texty, které nám autoři naservírovali. Je to neuvěřitelně dlouhé a nudné. Zbytečně rozkouskované. bčas se objeví i nějaká chybička v textu, ale to není podstatné, nejsme neomylní. V jednom místě se mi ale zdá, že vyprávění jde hodně dolů, jako by autor zrovna nedával pozor - tj. opakují se slova, chybějí písmena atd. To však není to nejhorší. Všechny tyto nedostatky budou jistě ve finální verzi odstraněny. Ovšem největší chybu celé hry se dozvíte až na jejím konci. Zabijete dva mutanty a jdete za přítelem doktorem. Jenže v tu dobu obsadí budovu vojáci. Vy nevíte: Budou po mě střílet?? Netušil jsem jejich útok, a tak jsem prostě mezi nimi prošel. Za chvíli jsem byl mrtvý. K tomu přispělo to, že na obrazovce nemáte ani údaj o HP a štítu, ale ani o nábojích. To je vcelku nemilé. Takže poprvé pokud nebudete tuto skutečnost znát, zřejmě vás také vojáci odpraví. A v tu chvíli druhá zrada. Ačkoliv se každou chvíli hra zasekne a objeví se známé loading.. hra se neukládá, a vy po své smrti začínáte opět od začátku. To opravdu naštve - smrt na prahu vítězství. A tak si to projedeme cele znovu, pokud ovšem najdeme ještě tolik trpělivosti na přečkání mnohých zdlouhavých pasáží.ale některé chybičky jsou i vcelku úsměvné. Například když s doktorem jedete výtahem a on je neustále vytahován a srážen dolů, což působí dost zvláštně. A nebo jedna malá věc ve vypravováni o katastrofě : ,,Je zvláštní, ze se tito tvorové shlukují do malých nebo velkých skupin.“ Ještě že nám tam nenapsali, že občas jsou také sami. Jedna rada autorům na závěr: Chtělo by to ikonku!

Half-Life: Padlé Město
Výrobce: Tým 35
Oficiální stránka: Homepage
Verze: 0.0.3.1 Beta
HW požadavky: CPU 600 MHz, 128MB RAM, 60MB HDD, 16MB Graf. karta
Modifikuje hru: Half-Life
Verdikt: Samozřejmě, že musíme brát ohled na to, že modifikace je zatím v demoverzi (beta), ale já osobně si myslím, že modifikace v plné verzi bude velice zábavná, zajímavá a napínavá. Určitě stojí za to si ji stáhnout a zahrát.
Download Oficiální stránky (16,7 MB)
Autor:




Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Další z rubriky

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.