Microsoft nám na letošní E3 dává opravdu zabrat. Zatímco tisková konference začínala kvůli evropským hráčům nečekaně ráno, takže jsme si kvůli ní museli v Los Angeles přivstat, afterparty, na níž jsme si ukazované tituly mohli zahrát, se konala až pozdě večer. Časový slot pro zahrání Halo 5, nejžhavějšího želízka v ohni, jsme obdrželi až v půl dvanácté večer. Čekání se však bohatě vyplatilo.
Halo 5: Guardians - režim Warzone
Ukázka z režimu pro jednoho hráče, která byla prezentovaná na tiskovce, vypadala monumentálně, dlouhodobou trvanlivost hře ale vtiskne až multiplayer. Vyzkoušeli jsme si proto nový mód Warzone, v němž se utkaly dva týmy hráčů o 12 lidech.
Do boje
Během krátkého briefingu se dozvídáme pozadí chystané mise. Na planetě Alluvion probíhá bitva o výzkumné centrum, kterou bychom měli zvrátit na naši stranu. Hraju za tým červených a prvním úkolem je rychlým výsadkem osvobodit základnu od útočících Prometheanů. Ti jsou ovládání umělou inteligencí (slouží vlastně jako typičtí creepové v dnes tolik populárních MOBA hrách). Po jejich likvidaci konečně dostáváme přístup k nákupu lepšího vybavení, které rychle nahrazuje počáteční „obyčejné“ kombo samopal + pistole.
zdroj: www.youtube.comJak přibývají pomyslné zářezy na virtuální pažbě, se samozřejmě dostáváme ke stále lepším a lepším zbraním. Řada přijde i na obrněné roboty, ikonické džípy Warthog nebo dokonce létající stroje. Nicméně zpátky na začátek.
Po obsazení základny se rozjíždí skutečný boj s druhým týmem, přičemž pravidla jsou jasná: kdo první nasbírá 1000 bodů, vyhrál. Trik je v tom, že v tomto módu získáváte body za spoustu činností, takže hratelnost jen tak do stereotypu neupadne. Likvidujeme útočící výsadky i nepřátelské generály, zabíráme význačná místa nebo se snažíme vyhodit jedním mocným útokem základnu protivníků do povětří. To vše v rámci jedné mapy.
Originalita se přeceňuje
Ve výsledku tu máme chytlavou akci, beroucí si inspiraci v Battlefieldech, MOBA hrách (multiplayer online battle arena), ale třeba i takovém Titanfallu. Nedostatek originality vůbec nevadí, hlavní je, že se ve hře neustále něco děje. A i když jsem umíral až ostudně často, díky okamžitému návratu do akce nedocházelo k žádným nudným prostojům. Velkou roli v tom hrála i perfektně navržená mapa, kde byl prostor jak pro odstřelování z dálky a prohánění se v rychlých vozech, tak i pro mnohem sevřenější přestřelky v interiérech budov.
Na rozdíl od výše zmíněných her mi navíc přišlo, že hra funguje i v nesehraných tlupách, kde každý spíše jede jen na své vlastní triko. Proti zkušenému týmu samozřejmě banda nováčků nebude mít šanci, nedochází ale k situacím, kdy jeden rebel kazí výkon celému týmu, tak jako například v módu Heist u nového Battlefieldu.
Po grafické stránce je to dnešní AAA standard. Nepochopte mě špatně, hra je opravdu pohledná a je radost se na ni dívat, na druhou stranu jsem si ani jednou neřekl ono vytoužené „wow“. Doufejme tedy, že autoři zajistí slibovaný běh v rozlišení 1080p při stabilních 60 snímcích za vteřinu, jak od začátku slibují.
Z pouhých 20 minut v přísně kontrolovaných podmínkách samozřejmě nemůžu vynášet nějaké závěry, nicméně je jasné, že pod vší tou nezbytnou komerční fasádou je multiplayer Halo 5 neskutečně chytlavý a zábavný a investici by si zasloužil i sám o sobě, bez příběhové kampaně. Xbox One tak zřejmě brzy konečně dostane svoji vytouženou „killer app“.