Ačkoliv by nadpis mohl vyvolat zdání, že tu máme další mediální přestřelku mezi dvěma úspěšnými týmy, ve skutečnosti je to spíš přesně naopak. Hlavní programátor umělé inteligence Damian Isla z firmy Bungie, která má na svědomí již tři díly úspěšné xboxové série Halo, totiž pochválil kolegy z Infinity Ward za to, jak vytvořili konkurenční střílečku Call of Duty 4.
Isla se natají tím, že je fanouškem CoD4 a že zde nalezl dost věcí, které se v Bungie mohou přiučit, zejména co se týče singleplayeru. Úspěch CoD4 spatřuje v tom, jak dokázali tvůrci motivovat hráče, a tamějšímu systému odměn prý v Bungie věnují dost pozornosti.
Pochvalu od Isleho si vysloužil i skriptovací systém CoD4, který podle něj funguje lépe než v Halo, kde často docházelo k okamžikům, že hráči dané momenty prožívali jinak, než bylo původně plánováno. Na druhou stranu je ale přesvědčen, že méně skriptů v Halo, respektive větší „důraz na simulaci“, jak to sám nazývá, dodává hře větší hloubku a atraktivitu pro opakované hraní.
Zdroj: Eurogamer