Halo Wars

Halo Wars

Halo Wars - preview

  • 4
Halo, to je mezi hráči docela oblíbená značka. Zatím jsme si mohli zahrát tři ryze akční střílečky z tohoto světa, ale tentokrát to bude něco jiného.

Halo WarsStrategie a konzole. Trošku ožehavé téma. Strategie jsou doménou spíše PC, ale i na konzolích bylo pár poměrně zajímavých kousků, které jistě zaujaly. Hlavním problémem je, že ovladače konzolí prostě nejsou tak uživatelsky příjemné jako myš a klávesnice. Ale s troškou snahy se to dá zvládnout i s tím, co nabízí Xbox 360. A tvůrci v Ensemble Studio jsou ostražití a nenechávají nic náhodě, a tak prvních šest měsíců vývoje hry se věnovali hlavně práci na ovládání.

Realtimová strategie Halo Wars bude zasazena přibližně do doby dvacet let před událostmi, které se odehrály v Halo: Combat Evolved. Příběh bude ve stylu klasické sci-fi a půjde v něm o mocný artefakt. Dojde k první bitvě s Covenanty a pádu první planety. Otázkou je, jaké rasy budou hratelné. Mluví se o tom, že by měly být tři, ale zatím není jasné, které to budou. V Ensemble studio nechtějí zatím dokonce ani potvrdit, zda se budeme moci ujmout Covenantů. Zatím se tedy ví, že jednou z hratelných frakcí bude UNSC, ale které budou další dvě, to je zatím ve hvězdách. I Halo Warskdyž trošku níže se dozvíte, že autoři tak skoupí na informace zase nejsou.

Hra by měla nabídnout jak známé jednotky, tak nové, které ještě nebyly k vidění.

Nebudete asi překvapeni, když se ještě vrátíme k ovládání. To by mělo být koncipováno tak, aby byl pohyb po mapě co nejrychlejší a uživatelsky nejpříjemnější. Podle některých zdrojů budete moci označit na mapě určité místo, kam po stisknutí jediného tlačítka vybrané jednotky skočí. Pokud bude potřeba, opět stačí jedno zmáčknutí a následuje návrat na základnu. To by mělo ušetřit hodně času a přidat Halo Wars na svižnosti.

Označování jednotek by mělo fungovat prostřednictvímí tlačítka A. Jedno kliknutí označí celou jednotku, dvojitý klik vybraného vojáka či vozidlo a pokud budete toto Halo Warstlačítko držet, můžete si páčkou vybrat žádaný počet bojechtivých válečníků. Pokud budete potřebovat označit všechny dostupné bojovníky, také to bude možné velmi rychle. Až si zvolíte, koho pošlete do bitvy, budete je navigovat tlačítkem X. S pomocí tohoto tlačítka zadáte směr, kterým mají vaši vojáci přesunout. Jednoduše označíte body skrze které se mají vydat a je to. B slouží k tomu, abyste zrušili označení a Y vám pomůže využít speciálních vlastností daných jednotek. Nezní to nikterak složitě a zdá se, že by to hráče nemělo odradit. Vše je řešeno tak, abyste nemuseli trávit dlouhý čas označováním jednotek a jejich ovládáním, ale lze to vyřešit jednoduchou cestou, která vám zabere jen pár okamžiků a nebude vás zbytečně zdržovat.

Ovládání tedy máme vyřešeno a konečně se můžeme vrhnout na to, co nás opravdu zajímá, a to je boj. Důležitou roli tu bude hrát prostředí, respektive to, co v něm najdete. Ke svému prospěchu můžete a měli byste využívat různé bunkry a další Halo Warsbudovy, které budou na mapě rozesety. Můžete se v nich skrývat před nepřátelskými jednotkami a ve vhodnou chvíli se na ně vrhnout a trošku jim pocuchat mimozemskou ofinku dobře mířenou palbou.

Halo Wars budou (a to není zase tak velké překvapení) orientovány především na boj. Není ještě přesně jasné, jak bude řešena správa surovin (měly by být tři), ale bylo oznámeno, že alfou a omegou hraní tu bude válečná vřava a ne ekonomie. Na druhou stranu bylo upozorněno na to, že hráč bude muset mnohem častěji zasahovat do boje. Nebudete tedy zas až tak nezúčastněným pozorovatelem, ale budete často aktivně zasahovat do dění na bojišti.

Na 99% je jisté, že dvě ze tří hratelných stran budou lidé a Covenanti..

Halo WarsHra by měla nabídnout jak známé jednotky (Grunts, Elites, Warhogs, Scorpions a další) z Halo, tak nové, které ještě nebyly k vidění. K dispozici by neměla být žádná přepravní vozidla, což je docela překvapivé, ale pokud nebudou mapy příliš rozsáhlé, nemělo by to představovat větší problém. Snad si nebudeme muset dvě hodiny kousat nehty, než naše předsunutá jednotka dorazí k základně nepřítele. Čas od času budete mít k dispozici oblíbené devastující zbraně, které po použití zasáhnou větší část herní plochy a zlikvidují každého, kdo se v dané lokaci nachází.

Halo Wars se zdají být klasickou realtime strategií, kterých je na PC dost a dost, ale na konzolích velký nedostatek. Budete těžit suroviny, budovat svou bázi, trénovat vojáky, vyrábět bojové stroje a následně se budete snažit vymyslet taktiku, kterou nepřítel nečeká. Nic, co by nebylo viděno jinde. Zatím nemáme zprávy o žádné úchvatné revoluční novince, která by nás měla usadit na naši zadní část těla. Ale ono to v podstatě ani nevadí, pokud budou Halo Wars hratelnou strategií, která přinese Halo Warsosvědčené postupy bez převratnějšího nového prvku, tak budeme spokojeni.

Vývojáři to sice nehodlají zatím potvrdit, ale podle některých prozatím vypuštěných informací je na 99% jisté, že dvě ze tří hratelných stran budou lidé a Covenanti. Ensemble Studios to tedy nechce potvrdit přímo, ale například se uvolilo poskytnout informace o tom, jaké jednotky budou hratelné a tím pádem (ne)nápadně naznačili, které frakce bude mít hráč k dispozici jako hratelné.

Halo Wars by měly nabídnout standardní singleplayer, multiplayer, dnes už skoro standardní hru po internetu a také kooperativní mód, což zní zajímavě. Přiznejme si jedno, hlavním lákadlem hry je, že se odehrává v atraktivním universu, které si oblíbilo plno lidí po celém světě. Jinak se ale zdá, že nepůjde o nějak originální počin, což ale v tuto chvíli není výtka, to je jednoduše fakt.

Halo WarsHra poběží na Unreal Enginu 3 a vypadá docela dobře. Možná by to mohlo být ještě trošku lepší, ale určitě budou Halo Wars vypadat hodně nadprůměrně. Vydána by tato hra měla být během tohoto roku, ale to je zatím stále spíše jen spekulace. A s klidným srdcem můžeme říci, že se už docela těšíme. Halo tituly máme rádi, a byť tentokráte půjde o projekt z jiného žánru, vypadá vcelku lákavě. Pokud bude ovládání tak vypilované, jak se zdá, pak nemáme žádný důvod k obavám. Halo Wars nebudou pravděpodobně oplývat množstvím originálních prvků, ale budou sázet na zavedené a fungující postupy, což není špatný tah, přinejmenším tedy na konzolích.

Index očekávání: 88%


Témata: Xbox