Už je tomu docela dávno, co vyšla hra s názvem Silent Storm. Šlo o 3D pseudo-real-time taktickou válečnou hru, kdy hráč ovládal tým ze speciálních jednotek OSS. Tenhle tým se pohyboval za nepřátelskou linií (šlo o 2. světovou válku) a plnil rozličné zajímavé úkoly. Tahle hra tak nějak dobře zapadla do mezírky mezi ostatní tituly a zaujala velkou spoustu lidí. Ale dneska nebudeme probírat Silent Storm, ale hru, která původně vznikala pouze jako mód pro Silent Storm. Jenže, společnost CDV a vývojáři z Nival Interactive tak trochu změnili názor a v současnosti se na hře Hammer & Sickle pracuje jako na plnohodnotné hře.
V první řadě jde o to, že základní herní principy zůstávají naprosto stejné a drasticky se mění jen příběh a prostředí v jakém se Hammer & Sickle odehrává.
Co ale od téhle hry očekávat? V první řadě jde o to, že základní herní principy zůstávají naprosto stejné a drasticky se mění jen příběh a prostředí v jakém se odehrává. Ta nejzásadnější změna se týká hlavního hrdiny/hrdinů a jejich politického přesvědčení. Možná tomu nebudete věřit a zcela určitě podobných her nenajdete mnoho, ale jde o duší naprosto přesvědčené vlastence a komunisty. Ano ano, hráč přebírá roli zakaleného veterána Velké Vlastenecké Války (Great Patriotic War, jak říkají v Rusku 2. světové válce) a velitele skupinky tajných agentů, předchůdců KGB, kteří se v roce 1949, v době přiostřování vztahů mezi NATO a SSSR, ocitají v nezáviděníhodném postavení na nepřátelském území.
Jak že to tedy funguje? Většinou všechno probíhá v realtime módu. Postavy se pohybují po mapě, prozkoumávají, plíží se ve stínu, zákeřně likvidují stráže a tak dále. Jedině v okamžiku, kdy dojde na střelbu, se hra přepíná do tahového módu. Každá postava pak má určitý počet akčních bodů a každá činnost jich zase na oplátku pár spotřebuje. Jejich počet závisí nejen na výbavě a schopnostech postavy, ale i na terénu (údajně má být kompletně zničitelný) a zranění.
Ve hře je několik druhů povolání, jejichž volba zásadně ovlivňuje herní styl s tou danou postavou. Je jasné, že průzkumník bude spíš na plížení a tichou likvidaci, zatímco odstřelovač bude nepřítele likvidovat na velkou dálku a inženýr bude zase likvidovat bomby a pokládat pasti. Tohle ale určitě není kompletní výčet. Existuje tu i bouchač, který dává přednost těžkým zbraním a také univerzální voják. Každé tohle povolání má svůj vlastní strom dovedností a schopností, ze kterých se dá při postupu na vyšší úroveň vybírat. No a je naprosto jasné, že rozdělování výbavy bude povoláním také ovlivněno.
Během celé hry ale nepůjde jen o likvidaci nepřítele. Hodně důležitá bude interakce s okolím a hlavně s různými jinými postavami, protože to, jak se k nim zachováte, ovlivní jejich postoj k vám. Je rozhodně lepší, když se k vám někdo přidá, než aby vás zradil. Za peníze bude možné kupovat vybavení a najímat nové lidi. Docela překvapivé je také to, že si bude možné zaplatit průchod některými misemi, nebo se vyplatit z vězení (pokud se do něj náhodou dostanete).
Celkem vzato je Hammer & Sickle dosti zajímavý titul, na který se budeme určitě těšit.