Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hannibal: The Silence is Broken

  12:00aktualizováno  21. září 1:00
Pokud vás fascinovalo Mlčení jehňátek a líbil se vám Hannibal, jistě budete potěšeni oznámením vývoje hry na motivy této filmové série. Leč nebude se jednat o hororovou adventure, jak by mohl leckdo předpokládat, ale hra bude žánrově patřit do krabičky se štítkem FPS, čímž se bude podobat sofistikovanějšímu Undying.

HannibalUž v roce 1986 nás filmaři vystrašili prvním kriminálním psychothrillerem s postavou Hannibala Lectera, jenž v něm pomáhal agentu Willu Grahamovi nalézt masového vraha, který si měsíc co měsíc udělá obřadný čajový dýchánek spojený se změnou stavu svých spoluobčanů ze "šťastná rodina" na "mrtvá rodina". O půl dekády později vznikl film Mlčení jehňátek, o mnoho známější a úspěšnější než jeho předchůdce, přestože děj schéma původního filmu zhruba kopíroval. Jen postavu Willa Grahama nahradila agentka Clarice Starlingová, při jejíž tvorbě měli tvůrci opravdu skvělý nápad postavit proti sobě sympatickou, inteligentní, lehce naivní a čerstvě vycvičenou agentku a vysoce inteligentního, mrazivě kultivovaného masového vraha a zkušeného manipulátora Dr. Lectera, který si se svým něžným protějškem jen tak ledabyle s nevinným úsměvem zahrává.

Po loňské premiéře třetího dílu, který je už o něčem jiném než Mlčení jehňátek (a dle mého názoru nebyl jeho důstojným nástupcem), jsou tady francouzsko-slovinští Arxel Tribe, oznamující vydání akční hry Hannibal, která by měla nejspíše volně sledovat dějovou linii posledního filmového dílu. Příběh, o němž máme jen velice kusé informace, zhruba Hannibalpopisuje hon nyní již zkušené agentky Starlingové na prchajícího Dr. Hannibala "Cannibala" Lectera, a tak během hry vycestujeme ze Spojených Států a podíváme se do některých evropských lokalit, například do italské Florencie.

Hra Hannibal je koncipována jakožto hororová střílečka z pohledu první osoby se silným příběhem, výrazným motivem duelu Hannibal - Starlingová a množstvím originálních prvků. Jednou z autory vychvalovaných vlastností bude možnost své protivníky zajmout a vyslýchat. Rozhodně vám toho totiž více řekne lump v poutech a s prostřeleným kolenem, než lump v tratolišti krve a s obsahem své mozkovny homogenně rozmáznutým na nedaleké stěně. Právě možnost získávat z nepřátel různé informace vás bude nutit střílet jen do nohou a rukou, namísto jednoduché exekuce headshotem.

Dalším vylepšením, se kterým se v klasických střílečkách nesetkáme, je změna chování NPC v závislosti na chování hráče. NPC postavy mají různé charakteristiky, jako je úroveň agresivity, odhodlání nebo síla vůle, které rozhodují, jak se budou v konkrétních situacích chovat - zda prchnout, nebo se vrhnout do zuřivého boje. Dalším drobtem k větší reálnosti přispěje i Hannibalskutečnost, že hra bude rozlišovat, zda máte jen vytaženou zbraň, nebo zda s ní na někoho míříte. Jako další příklad může posloužit možnost legitimovat se, což některým postavám jistě rozváže jazyk, naopak jiní z provinilců mohou znervóznět a vzít nohy na ramena. Dalším originálním prvkem bude faktor úzkosti, ovlivňující vnímání osoby, která je ve stresu.

Hra poběží na enginu Jupiter od firmy Monolith a ačkoliv autoři slibují všechny možné efekty, grafické hody zejména v interiérech a možnost rozbít většinu předmětů, na které narazíte, musím říci, že podle stávajících screenshotů mě Hannibal nijak zvlášť neuchvátil. Nejvíce mi vadí nepřirozené a v některých případech příliš jednoduché modely postav - nakonec se sami můžete přesvědčit v naší galerii. Ovšem na takových detailech hra nestojí a Hannibal má, dle mého názoru, velký potenciál stát se přinejmenším zajímavým titulem. Jen do toho Arxel Tribe, udělejte dobrou a atmosférickou akční hru, u které se také budeme hodně bát!

Autor:




Nejčtenější

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Další z rubriky

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.