Hannibal: The Silence is Broken

  • 1
Pokud vás fascinovalo Mlčení jehňátek a líbil se vám Hannibal, jistě budete potěšeni oznámením vývoje hry na motivy této filmové série. Leč nebude se jednat o hororovou adventure, jak by mohl leckdo předpokládat, ale hra bude žánrově patřit do krabičky se štítkem FPS, čímž se bude podobat sofistikovanějšímu Undying.

HannibalUž v roce 1986 nás filmaři vystrašili prvním kriminálním psychothrillerem s postavou Hannibala Lectera, jenž v něm pomáhal agentu Willu Grahamovi nalézt masového vraha, který si měsíc co měsíc udělá obřadný čajový dýchánek spojený se změnou stavu svých spoluobčanů ze "šťastná rodina" na "mrtvá rodina". O půl dekády později vznikl film Mlčení jehňátek, o mnoho známější a úspěšnější než jeho předchůdce, přestože děj schéma původního filmu zhruba kopíroval. Jen postavu Willa Grahama nahradila agentka Clarice Starlingová, při jejíž tvorbě měli tvůrci opravdu skvělý nápad postavit proti sobě sympatickou, inteligentní, lehce naivní a čerstvě vycvičenou agentku a vysoce inteligentního, mrazivě kultivovaného masového vraha a zkušeného manipulátora Dr. Lectera, který si se svým něžným protějškem jen tak ledabyle s nevinným úsměvem zahrává.

Po loňské premiéře třetího dílu, který je už o něčem jiném než Mlčení jehňátek (a dle mého názoru nebyl jeho důstojným nástupcem), jsou tady francouzsko-slovinští Arxel Tribe, oznamující vydání akční hry Hannibal, která by měla nejspíše volně sledovat dějovou linii posledního filmového dílu. Příběh, o němž máme jen velice kusé informace, zhruba Hannibalpopisuje hon nyní již zkušené agentky Starlingové na prchajícího Dr. Hannibala "Cannibala" Lectera, a tak během hry vycestujeme ze Spojených Států a podíváme se do některých evropských lokalit, například do italské Florencie.

Hra Hannibal je koncipována jakožto hororová střílečka z pohledu první osoby se silným příběhem, výrazným motivem duelu Hannibal - Starlingová a množstvím originálních prvků. Jednou z autory vychvalovaných vlastností bude možnost své protivníky zajmout a vyslýchat. Rozhodně vám toho totiž více řekne lump v poutech a s prostřeleným kolenem, než lump v tratolišti krve a s obsahem své mozkovny homogenně rozmáznutým na nedaleké stěně. Právě možnost získávat z nepřátel různé informace vás bude nutit střílet jen do nohou a rukou, namísto jednoduché exekuce headshotem.

Dalším vylepšením, se kterým se v klasických střílečkách nesetkáme, je změna chování NPC v závislosti na chování hráče. NPC postavy mají různé charakteristiky, jako je úroveň agresivity, odhodlání nebo síla vůle, které rozhodují, jak se budou v konkrétních situacích chovat - zda prchnout, nebo se vrhnout do zuřivého boje. Dalším drobtem k větší reálnosti přispěje i Hannibalskutečnost, že hra bude rozlišovat, zda máte jen vytaženou zbraň, nebo zda s ní na někoho míříte. Jako další příklad může posloužit možnost legitimovat se, což některým postavám jistě rozváže jazyk, naopak jiní z provinilců mohou znervóznět a vzít nohy na ramena. Dalším originálním prvkem bude faktor úzkosti, ovlivňující vnímání osoby, která je ve stresu.

Hra poběží na enginu Jupiter od firmy Monolith a ačkoliv autoři slibují všechny možné efekty, grafické hody zejména v interiérech a možnost rozbít většinu předmětů, na které narazíte, musím říci, že podle stávajících screenshotů mě Hannibal nijak zvlášť neuchvátil. Nejvíce mi vadí nepřirozené a v některých případech příliš jednoduché modely postav - nakonec se sami můžete přesvědčit v naší galerii. Ovšem na takových detailech hra nestojí a Hannibal má, dle mého názoru, velký potenciál stát se přinejmenším zajímavým titulem. Jen do toho Arxel Tribe, udělejte dobrou a atmosférickou akční hru, u které se také budeme hodně bát!