Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Harry Potter and the Goblet of Fire

  12:00aktualizováno  2. března 2:56
Dokud budou vycházet knížky o Harrym Potterovi, budou se podle nich točit filmy. A dokud se budou točit filmy, budou se k nim dělat i hry. Pánbůh s námi a zlé pryč.

Harry Potter and the Goblet of Fire Nejdříve jsme četli knížky. Po úžasném úspěchu navštěvovali kina. A nakonec hráli i hry vytvořené právě na základě filmů. Zatímco první hry byly hratelné, na GBC skvělé RPG, na PC pak solidní arkáda, s dalšími díly se dělo to, co výrobce a distributor Electronic Arts dovedl k neblahé dokonalosti. A tím je recyklace. To znamená, že se vezmou základní principy (magie), nějaký ten marketingový trik (stále proklamovaná spolupráce postav, která se příliš nekoná) a stále stejné sbírání fazolek. To vše zabalíme do klasicky průměrného kabátku arkády s několika málo dobrými nápady.

Harry Potter and the Goblet of Fire v tomto ohledu nezklamal, ani nemohl. Na začátku si zvolíme jednu ze tří postav, kterými jsou nám dobře známí hlavní dětští hrdinové: Harry, Ron a Hermiona. Každá z postav je definována třemi atributy – útok, obrana, rychlost – přičemž každá z nich vyniká právě v jedné, zatímco druhou má v průměru a třetí mizernou. Herní dopad Harry Potter and the Goblet of Fire ve skutečnosti ale příliš rozdílný není.

Dobrým úmyslem byl nový systém soubojů, respektive duelů.

Styl hry odpovídá klasické arkádě, kdy k cíli vede jedna cesta. Herní svět pozorujeme z ptačí perspektivy, přičemž zbylé dvě postavy nás vždy následují. Tím se dostáváme ke stylu hádanek, kdy autoři přijdou s jedním nápadem, který musíme stále dokola opakovat, než se přesuneme do další úrovně. Příklad: pomocí kouzla spravíme rozbitou truhlu, pomocí dalšího kouzla ji přesuneme na správné místo, vyšplháme se na nyní již dostupné místo a stiskneme tlačítko. Tím si otevřeme dveře dále. Nebo, pomocí kouzla na dálku zvedneme kus dřeva, přejedeme přes oheň a zapálíme tak kus zabarikádované cesty. Faktem je, že mnohé tyto nápady jsou velmi dobré, problém však tradičně spočívá v jejich neustálém opakování. K tomu dodejme, že mnohé z Harry Potter and the Goblet of Fire těchto úrovní se odehrávají stále ve stejném prostředí a potřebná tematická změna přichází na náš vkus až příliš pozdě.

Dobrým úmyslem byl nový systém soubojů, respektive duelů. Některé příšery ve hře odbudeme přímo, pro jiné se spustí zvláštní obrazovka. Zde se hráč s nepřítelem pravidelně střídá, dokud jeden nepadne k zemi poražen. Útočná fáze znamená, že si zvolíme jedno ze tří kouzel a zde konečně nastupuje dotykový displej. Nabízí se tři varianty. V první obtahujeme dráhu kouzla, v další pak testují naše reflexy, poněvadž rychle klikáme na naskakující body na displeji, které případně ještě spojujeme. Obrana je pro každého z nepřátel jiná, nicméně hra nám vizuálně ukazuje, co máme dělat. Částečně zamrzí způsob zpracování, kdy se autoři klasicky ženou do 3D zobrazení za každou cenu. Postavy vypadají relativně dobře, ovšem na úkor prostředí, které nekoresponduje s lokalitou ve hře a připomíná více chudou arénu s mizernými texturami. Přitom klasické 2D prostředí mohlo nabídnout mnohem lepší podívanou.

Harry Potter and the Goblet of Fire

Styl hry odpovídá klasické arkádě, kdy k cíli vede jedna cesta.

Dotykový displej přichází na řadu také při minihrách. Těch sice není nijak závratný počet, ani nepatří k nejobjevnějším, ale dokáží na chvilku vytrhnout ze stereotypu. Například máme v časovém limitu pomocí dotykového pera stírat prach z plochy a objevovat dané magické karty. Pokud se vám tyto hříčky zalíbí, lze si je posléze zahrát samostatně z hlavního menu. Zmiňme se také o proklamované spolupráci postav. Hráč si vybere jednu, zbylé dvě jej stále doprovází. V případě nebezpečí sami pomáhají třeba střílet do nepřátel. Sami vlastní zdraví naštěstí nemají, protože se prakticky nikdy nekryjí, případně bez okolků projdou ohněm. Přesto nám autoři dali k dispozici jedno tlačítko, kterým si voláme na pomoc své přátele. Toho využijeme v případě, že potřebujeme pohnout s nějakým velkým předmětem a zbytek týmu jen tak stojí a nic nedělá.

Klady a zápory

Plus Několik nových nápadů
Plus Minihry

Mínus Stereotyp
Mínus Nuda

Zhodnotit nový přírůstek do Harry Potter rodiny tentokrát těžké nebude. EA odvedlo svoji klasickou práci – s ničím novým nepřišlo, pouze recykluje staré nápady, ale ani nic nezkazilo. Jedná se o arkádu, u níž lze pozorovat mnohé dobré nápady, u nichž ale chyběla vůle propracovat je. To už se ale asi nehodí do krámu molochu, jemuž zjevně bohatě stačí dobrá licence a pozitivní pověst prvních dílů her. Prodejnosti zdar.

Harry Potter and the Goblet of Fire
Výrobce/Distributor EA / EA
Platforma Nintendo DS
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Průměrná arkáda s několika nástiny dobrých nápadů v licencovaném kabátku Harryho Pottera.
Hodnocení: 55% (info)

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

RECENZE: Čím více zabíjíte, tím jste silnější. Vampyr není pro každého

Vampyr

Zvláštní kombinace detektivní adventury a akčního RPG se povedla jen napůl. Pokud byste ke skvělému příběhu chtěli i...

RECENZE: Ve strategii Ancestors Legacy budete dobývat a plenit

Ancestors Legacy

Nová historická strategie od polského studia Destructive Creations se hlásí o vaši přízeň a rozhodně má s čím vyrukovat.

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.



Najdete na iDNES.cz