Selským rozumem by si člověk mohl myslet, že licence známé značky pro účely tvorby videohry musí autorům značně svazovat ruce. Vždyť taková licence v drtivé většině případů jasně určuje téma hry, prostředí, postavy nebo třeba cílovou skupinu hráčů.
Asi jen těžko si lze představit, že by ve hrách například takový Harry Potter pobíhal celý od krve temnými ulicemi New Yorku a na potkání by každého podřezal. Tedy, představit si to dokážeme, ale s naprostou jistotou víme, že taková hra nikdy nevyjde.
Najdou se ale i takoví herní vývojáři, kteří si "svázanost" licencemi značně pochvalují. "Myslím, že licencované herní značky se ukazují jako úrodná půda pro kreativitu," řekl k tomu Johan Kristiansson, šéf Starbreeze Studios. Situaci přirovnává k filmům: "Podívejte se například na filmy Kmotr. Vycházejí sice z knih, ale přesto jsou považovány za jedny z nejlepších filmů, které kdy byly natočeny."
V souvislosti s hrami pak jako příklad uvádí film temný Rytíř a hru Batman: Arkham Asylum: "Obojí to jsou excelentní produkty, založené na velmi dobře známé značce. Takže tady je určitě prostor pro talentované tvůrce, aby předvedli, co umí."
Dále Kristiansson podotýká, že jisté hranice či limity existují při tvorbě každé hry, nejen u těch licencovaných. Je podle něj potřeba pochopit, že tato omezení tu budou vždy, ať už jde o tvorbu vlastní značky nebo hry založené na licenci. Navíc je ale přesvědčen, že právě tato omezení jsou dokonce důležitá pro to, aby tvůrčí tým mohl být kreativní, ale zároveň i produktivní.
Samotní Starbreeze Studios mají s vývojem her založených na licenci vcelku bohaté zkušenosti. Hitem na prvním Xboxu se stala jejich herní adaptace filmového Riddicka, jenž představoval ne až tak úplně tradiční střílečku, a docela dobře si Riddick vede i ve zhruba rok starém Assault on Dark Athena. Na začátku současného konzolového cyklu pak Starbreeze zaujali kvalitním herním zpracováním známého komiksu The Darkness.
Vývoj licencovaných her se ovšem tomuto studiu osvědčil nejen z hlediska pozitivních ohlasů na jejich tituly ze strany médií a hráčů. Kristiansson totiž uvedl, že tvorba licencované hry již několik let vždy šla ruku v ruce s lepšími nabídkami a vyššími rozpočty, určenými k vývoji takovéhoto titulu. Přesto by se ale vývoji vlastní značky nebránil a dokonce prý už má i několik nápadů.
V současnosti Starbreeze vyvíjí jednu hru pro Electronic Arts, označovanou zatím jako RedLime. Pracovali i na druhém projektu, o němž se spekulovalo, že by mohlo jít o hru založenou na licenci knih Roberta Ludluma s Bournem v hlavní roli. Kristiansson ale potvrdil, že tento projekt byl ukončen.
Ve výsledku si ale tento krok pochvaluje, protiže tím pádem se k druhému projektu přesunulo více finančních prostředků i lidí. A tak ještě stoupla očekávání, která do této hry Starbreeze vkládají.