Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Harry Potter utopený v krvi? Herní licence to zakazuje

aktualizováno 
Přestože licence svazují tvůrcům ruce, poskytují značný prostor pro kreativní tvůrce, tvrdí vývojář.

Selským rozumem by si člověk mohl myslet, že licence známé značky pro účely tvorby videohry musí autorům značně svazovat ruce. Vždyť taková licence v drtivé většině případů jasně určuje téma hry, prostředí, postavy nebo třeba cílovou skupinu hráčů.

Johan KristianssonAsi jen těžko si lze představit, že by ve hrách například takový Harry Potter pobíhal celý od krve temnými ulicemi New Yorku a na potkání by každého podřezal. Tedy, představit si to dokážeme, ale s naprostou jistotou víme, že taková hra nikdy nevyjde.

Najdou se ale i takoví herní vývojáři, kteří si "svázanost" licencemi značně pochvalují. "Myslím, že licencované herní značky se ukazují jako úrodná půda pro kreativitu," řekl k tomu Johan Kristiansson, šéf Starbreeze Studios. Situaci přirovnává k filmům: "Podívejte se například na filmy Kmotr. Vycházejí sice z knih, ale přesto jsou považovány za jedny z nejlepších filmů, které kdy byly natočeny."

V souvislosti s hrami pak jako příklad uvádí film temný Rytíř a hru Batman: Arkham Asylum: "Obojí to jsou excelentní produkty, založené na velmi dobře The Darknessznámé značce. Takže tady je určitě prostor pro talentované tvůrce, aby předvedli, co umí."

Dále Kristiansson podotýká, že jisté hranice či limity existují při tvorbě každé hry, nejen u těch licencovaných. Je podle něj potřeba pochopit, že tato omezení tu budou vždy, ať už jde o tvorbu vlastní značky nebo hry založené na licenci. Navíc je ale přesvědčen, že právě tato omezení jsou dokonce důležitá pro to, aby tvůrčí tým mohl být kreativní, ale zároveň i produktivní.

Samotní Starbreeze Studios mají s vývojem her založených na licenci vcelku bohaté zkušenosti. Hitem na prvním Xboxu se stala jejich herní adaptace filmového Riddicka, jenž představoval ne až tak úplně tradiční střílečku, a docela dobře si Riddick vede i ve zhruba rok starém Assault on Dark Athena. Na začátku současného konzolového cyklu pak Starbreeze zaujali kvalitním herním zpracováním známého komiksu The Darkness.

Vývoj licencovaných her se ovšem tomuto studiu osvědčil nejen z hlediska The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athenapozitivních ohlasů na jejich tituly ze strany médií a hráčů. Kristiansson totiž uvedl, že tvorba licencované hry již několik let vždy šla ruku v ruce s lepšími nabídkami a vyššími rozpočty, určenými k vývoji takovéhoto titulu. Přesto by se ale vývoji vlastní značky nebránil a dokonce prý už má i několik nápadů.

V současnosti Starbreeze vyvíjí jednu hru pro Electronic Arts, označovanou zatím jako RedLime. Pracovali i na druhém projektu, o němž se spekulovalo, že by mohlo jít o hru založenou na licenci knih Roberta Ludluma s Bournem v hlavní roli. Kristiansson ale potvrdil, že tento projekt byl ukončen.

Ve výsledku si ale tento krok pochvaluje, protiže tím pádem se k druhému projektu přesunulo více finančních prostředků i lidí. A tak ještě stoupla očekávání, která do této hry Starbreeze vkládají.



Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Která herní melodie je vaše nejoblíbenější?

Life is Strange

Na rozdíl od grafiky bývá herní hudba v recenzích většinou opomíjena, přitom snese i ta nejpřísnější měřítka kvality....

Více než polovina rodičů dovolí hrát dětem hry pro dospělé

Kostýmy ze sběratelské edice bojovky Dead or Alive 5 Ultimate

Podle internetového průzkumu britské sociální platformy Childcare.co.uk přes padesát procent rodičů neřeší, jaký je...

ANKETA: Hráli jste jako malí nepřístupné hry?

Duke Nukem

Nedávný průzkum mezi britskými rodiči ukázal, že více než polovina jich dovolí hrát dětem hry pro dospělé. Vypadá to...



Najdete na iDNES.cz