Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hartross - RTS z českých luhů a hájů

  12:00aktualizováno  8. srpna 11:11
Věřili byste, že po sériích Command & Conquer či Age of Empires může v České republice vzniknout 2D realtimeová strategie, která má tak vypilovanou grafiku a obsahuje tolik nápadů, že se může stát revolučním titulem svého žánru a na kopytech roznést svou slavnou konkurenci zvučných jmen? Já jsem ponejprv také nevěřil...
Hartross - Red Rhapsody

Někdy koncem roku 1996 se v hlavě několika lidí z Jižní Moravy zrodila myšlenka vytvořit revoluční realtimeovou strategii. Slovo dalo slovo, tým lidí se dal do práce a po několika měsících tvrdé dřiny představil projekt domácím distributorům. Nutno podotknout, že domácí herní scéna byla tehdy, co se kvalitních her s teoretickou možností uspět v zahraničí týče, v plenkách - Illusion Softworks začínal pracovat na Hidden & Dangerous, v Zima Software dělali Mutarium a Poldu a JRC Interactive lákalo hráče Horkým Létem či Hovnivály. Protože projekt Rayvisionu (tak se náš tým jmenoval) vypadal už ve své době velice dobře, projevil o něj vážný zájem Zima Software a následně jej také představil veřejnosti a zahraničním partnerům jako svůj projekt. Ačkoliv signály ze zahraničí naznačovaly, že hra by mohla být trhákem, zaměřili se Zimovci hlavně na Mutarium a Poldu a na projekt, který nesl pracovní název Dimmension Hartross se tak nějak zapomínalo. Léta plynula, projekt byl několikrát pozastaven a opět oživen (asi 5x), až se dostal do dnešního stádia vývoje - grafika je těsně před dokončením, Hartross - Red Rhapsody scénář, popisy budov, jednotek a zbraní jsou propracovány do nejmenších detailů, název se změnil na Hartross - Red Rhapsody, ale něco tu přece jenom nehrálo - engine. Programátoři se na hře totiž střídali jako na běžícím pásu a jak odcházeli, brala za své také jejich práce, a tak si dnes tým Rayvision, který je autorem příběhu a veškeré grafiky, může screenshoty jen tapetovat plochu ve Windows a doufat, že Zima Software najde schopného programátora, který dokáže jejich představy přepsat do strojového kódu - řeči jedniček a nul. A zatímco budou Zima Software a Rayvision hledat, pojďme se podívat, o čem má Hartross - Red Rhapsody být a jak zatím vypadá po vizuální stránce.

Nejprve se ale vrhněme na příběh. V nepříliš vzdálené budoucnosti stane lidstvo tváří v tvář poznání svého původu: Ne Bůh, ani mocná ruka přírody dali vzniknout naší rase, ale osamělí poutníci vesmírem jsou pradávnými předky lidského rodu. Po tisíciletém odloučení se Pozemšťané s Xaivy znovu shledají a spojením obou civilizací vzniknou Erkané oplývající mnoha neobyčejnými schopnostmi. Jejich pýcha, zloba a nadřazenost vede až k vyřazení z nové společnosti a proto zosnují strašný plán na pomstu.

Hartross - Red Rhapsody

Obě spřátelené rasy napadne smrtelný virus, proti kterému není lék. Podezření ze vzájemné genocidy vede až ke dlouhé nemilosrdné válce, ve které umírají tisíce nevinných bytostí. Ani poznání původce všeho zla už nedovede zastavit další násilí. Nevraživost a utrpení je příliš hluboce zakořeněné v duších všech.

Malá planeta Hartross na okraji galaxie, která se kdysi stala novým domovem vyhoštěných Erkanů, se teď stává poslední nadějí zbídačených národů. Hartross ukrývá tajemství boje proti smrtelné nákaze, protože virus je ve zdejším prostředí zcela neškodný. S novou nadějí se zdecimované armády obou stran sešikovaly, aby se pokusily vybojovat svou poslední šanci na záchranu. Přežití bylo to, na co myslel každý jednotlivec a na jiné úvahy nezbyl čas. Ale na planetě zatím čekají její noví obyvatelé rozhodnutí bránit svoji domovinu. Pro všechny tu totiž není místo...

Jak vidíte, myšlenka hry slibuje strhující atmosféru a povede-li se naprogramovat engine tak, jak si autoři přejí, bude revoluční také svou hratelností. Hartross - Red Rhapsody Grafické zpracování je totiž obdivuhodné a vězte, že to, co vidíte na obrázcích kolem, ještě není finální podoba, grafika by se totiž měla ještě dolaďovat. Každopádně čtyřletý vývoj jednotek, jejich detailní zpracování ve vysokém rozlišení (Hartross bude podporovat rozlišení 800x600, 1024x768 a 1280x1024) a in-game animace slibují vynikající vizuální zážitek.

Bohužel jen podle scénáře, nápadů a grafiky se hra hodnotit nedá, ale použijí-li autoři do hry jen čtvrtinu všech nápadů, které mají (jejich realizace závisí na schopnostech programátorů a jejich engine), bude hra svým způsobem revoluční a její uplatnění se na zahraničním trhu by nemělo být velkým problémem. Zatím tedy vyčkejme, jak dopadne "honba na programátory" a mrkněme se na základní vlastnosti Hartrossu v bodech:

  • Realtime strategie s rozvinutým strategickým jádrem.
  • Historické jádro příběhu založeno na dochovaných záznamech starých Sumerů (Enuma Eliš) Hartross - Red Rhapsody
  • Tři znepřátelené rasy - Lidé, Xaivové a Erkané (Humans, Xaivas, Erkans).
  • Tři různá válečná tažení s propracovanou dějovou linií.
  • 40 náročných levelů, netradiční mise, náhlé změny situace.
  • Multiplayer pro 8 hráčů.
  • Detailní renderovaná grafika ve vysokém rozlišení.
  • Zoomování herní plochy, speciální efekty, ... .
  • 75 typů různých jednotek (pozemní, letecké, námořní, pracovní, ...).
  • 55 typů budov a bojových pevností.
  • Přes 150 renderovaných animací objektů... a spousta dalších vychytávek.

  • Autor:




    Nejčtenější

    For Games 2017
    Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

    Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

    Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
    Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

    Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

    Mafia: The City of Lost Heaven
    Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

    Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

    Gabe Newell
    Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

    Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

    Fire Emblem Warriors
    RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

    Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

    Další z rubriky

    Civilization III
    Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

    Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

    Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
    Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

    Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

    Mafia: The City of Lost Heaven
    Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

    Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.