Headhunter: Redemption

  12:00
Někdo loví kance v lese, jiný zase holuby v nose a Jack Wade, ten loví zločince v budoucnosti. Přibylo mu sice pár šedin, ale drsnej je furt stejně…snad jen, že do služby angažoval ženskou. Ženskou, no jen si to představte!

Headhunter: Redemption Když se před dlouhým časem objevila na pultech našich obchodů první hra s názvem Headhunter, nezpůsobilo to mezi konzolovými fanoušky žádný zvláštní rozruch. Na první pohled tuctový počin, jakých v době relativního mládí PS2 vycházely spousty. Přesto sklidil vcelku slušná hodnocení a poté odešel kdovíkam v klidu si ubalit cigárko a čekat co bude dál. A kupodivu se nedělo nic. A přitom mohlo a možná i mělo. Povedený futuristický příběh o lovci lidí s vygumovanou pamětí, který spolu se svým kvérem a motorkou řeší (rozuměj zabíjí) všechny problémy pokleslé civilizace nabízel překvapivě dobrý mix napínavého střílení a adrenalinového ježdění na nadupaném jednostopém přemisťovadle. To všechno navíc zabaleno do vcelku vkusného grafického hávu.

Grafika je totiž bezesporu tou nejsilnější devizou hry a i když jsme zprvu přistupovali ke hře s menší skepsí, první pohled na atmosféricky zamžený tovární komplex v nás vyvolal přinejmenším údiv.

Teprve až nyní po pár letech se Jack Wade, slavný to licencovaný naháněč zločinců, vrací. Motorku protentokrát nechal v garáži, zato si narazil mladou potetovanou buchtu, které před pár lety zastřelil starostlivého, avšak poněkud psychopatického tatíčka. Cítíc ve svém tvrďáckém srdci vinu, nabídne děvčeti, toho času na scestí, budoucnost Headhuntera a i přes její počáteční nechuť (no vlastně se Jackovi pokusí vystřelit mozek z hlavy, ale jinak je to veskrze milá holka) jí zasvětí do problému, který hrozí zničit Headhunter: Redemption mírumilovný totalitní systém ve kterém oba žijí. A tak, než si stačíte uštrikovat svetr k Vánocům, stojíte před továrním komplexem, na obrazovce netrpělivě přešlapuje naše napravená hrdinka a tvrďák Jack, co nejde pro ránu daleko, mizí na své mašině nevyčíslitelné kubatury kdesi v dáli. Jo jo, je to tak. I v daleké budoucnosti bude uplatňována pozitivní diskriminace, a tak, aby bylo učiněno zadost volání nejrůznějších feministických uskupení po rovné příležitosti obou pohlaví v akčních hrách, odehrajete valnou většinu Headhuntera jako Headhunterka. Nu což, aspoň bude na co koukat.

A to prosím pěkně doslova. Grafika je totiž bezesporu tou nejsilnější devizou nového pokračování a i když se musíme přiznat že jsme zprvu přistupovali ke hře s menší skepsí, první pohled na atmosféricky zamžený tovární komplex v nás vyvolal přinejmenším údiv. Zvláštní zrnitý filtr, přes který jste nuceni nahlížet na své okolí, připomíná ze všeho nejvíce hru Killzone a stejně jako tato FPS tím navozuje podivnou, tíživou a přesto nesmírně přitažlivou futuristickou auru, která se na vás přisaje rychleji než hlouček jehovistů na důchodce. Škoda jen, že ohromujících panoramatických pohledů na elektrárnu v jícnu aktivní sopky, nebo na gigantický větrací systém, který vhání vzduch do podzemních kolonií si užijete tak poskrovnu. Valná většina hry se totiž odehrává v pustých, pravoúhlých chodbách, které jsou jedna od druhé téměř k nerozeznání a úžasný grafický potenciál tak zůstává až Headhunter: Redemption trestuhodně nevyužitý. Když už jednou tvůrci stvoří takovou vizuální nálož, je třeba ji pompézně odpálit, ne s ní jenom někomu mávat před nosem.

Když vám v cestě stojí jeřáb, IRIS pro vás naskenuje jeho interaktivní složky a poradí vám, jak je zničit, popřípadě kde hledat ovládací panely a podobně.

Ale jak známo, nejenom grafikou živ je úspěšný videoherní titul a leckdy – ne-li vždy – je to hratelnost, která rozhoduje o úspěchu toho či onoho herního počinu. Headhunter vsadil na osvědčený koktejl rychlé akce a nenásilných hlavolamů, který hráči servíruje v rámci hesla čím víc vypiješ, tím víc dostaneš. Než si stačíte vydechnout po záchraně skladu jaderných a chemických zbraní, už vás šmahem ženou do podzemí, kde se hroutí jaderná elektrárna. A pokud si myslíte, že po stabilizaci reaktoru si zasloužíte příplatek za riziko a týdenní dovolenou na Kajmanech, pak byste snad ani neměli číst dál, bude hůř. Vskutku, akce je servírována hojně a pěkně zčerstva, takže klidných chvilek si užijete opravdu snad jen při řešení příjemně nenáročných puzzlů (však to znáte, seřaď tohle, srovnej támhleto – výsledné IQ 60 b. Gratulujeme, sestřička vám utře sliny). Trochu čerstvého vzduchu do jinak už trochu zastaralého a mnohokrát viděného konceptu pak vnáší originální zaměřovací systém a také chytré zařízení, které už v prvním díle ulehčovalo Jackovi jeho těžký úděl. Řeč je o systému IRIS, který v podobě slušivých brýlí poskytuje svému držiteli kompletní servis, od podrobné 3D mapy, přes zařízení pro hackování nepřístupných Headhunter: Redemption systémů, až po přehledný inventář vybavení. Když vám v cestě stojí jeřáb, IRIS pro vás naskenuje jeho interaktivní složky a poradí vám, jak je zničit, popřípadě kde hledat ovládací panely a podobně. Rovněž obstarává výše zmiňovaný a poněkud kontroverzní systém zaměřování nepřátel. Narozdíl od většiny jiných third person akcí je totiž svým způsobem poloautomatický, nepřítele vám zaměří, ale než se neposedný křížek s definitivní jistotou usadí na svém cíli, je třeba několik často nekonečně dlouhých chvil vydržet bez pohnutí. A to je, jak jistě sami uznáte, v situaci kdy jste doslova obklíčeni bandou po zuby ozbrojených nepřátel, přinejmenším nepraktické. Na druhou stranu vás tato, říkejme tomu třeba „zaměřovací prodleva“, donutí postupovat v boji mnohem více takticky, využívat krytí za zdí á la Metal Gear Solid, a vůbec se Rambo styl „nejdřív proběhnu a pak si vytahám třísky z břicha“ ukáže za chvíli jako nepoužitelný. Nepřátelé jsou sice trochu praštění, ale jak zmáčknout spoušť své vraždomatické samonaváděcí raketové pušky vědí velmi dobře. I přes tato vylepšení, která vnášejí do hry trochu invence a rozptýlení se však nemůžeme vymanit z dojmu, že je hratelnost na dnešní poměry až příliš předvídatelná a stereotypní. Méně lineární postup by jí určitě jenom prospěl.

Předpověď společenského počasí

Lidské pokolení nečeká – alespoň v Headhunterově podání – zrovna růžová budoucnost. Poté co svět zachvátila děsivá epidemie Bloody Mary (bohužel se nejedná o oblíbené pití) a celosvětové nepokoje uvrhly planetu do období bezpráví, udeřilo do rozvrácené společnosti ničivé zemětřesení. V důsledku této katastrofy nezůstal na povrchu Země kámen na kameni a v podzemí vznikly gigantické jeskynní systémy, kam se uchýlil všelijaký kriminální živel a lůza. Pak ovšem přišel prezident Goodman. Svatý to muž, který se svým projevem (a možná i záměry) silně podobá současné hlavě USA. Na troskách světa vybudoval skvostné město a rozdělil tak zemi na „horňáky“ a „dolňáky“. Tedy na lidi, co žijí ve městě (Above) a na chátru, co živoří v hrozivých podmínkách pod zemí (Below). Netrvalo však dlouho a jeho totalitářský systém se dostal do konfliktu s teroristickými organizacemi světa Below. A jak to všechno dopadne? To už je na vás.

Headhunter: Redemption Jak tedy zhodnotit druhé představení rodinky Hlavolovců na PS2? Naplní osud dobré, ne však vynikající hry, který před pár lety započal díl první, nebo překročí stín minulosti a obsadí čelní příčky prodejních hitparád? V dnešní době předvánoční, kdy se na trh chystá opravdu nebývalé množství kvalitních neřkuli superkvalitních titulů, to bude mít Headhunter: Redemption velmi těžké. Third person akce pomalu, ale jistě vyklízejí pozice a pokud si chtějí udržet své fanoušky, musí jim nabídnout něco nadstandardního. Nelineárnost, volnost pohybu a rozhodování, pojídání hadů a stonožek…doplňte si co chcete. Nový Headhunter se něčím takovým nezdržoval. Posbíral nejpovedenější kousky osvědčené receptury, spojil je s tempem nedovolující oddych, nastrčil pěknou ženskou a zabalil do exkluzivního (ač ne zcela stoprocentně využitého) grafického balení. Konec, šmytec. Pokud vám to stačí, budete se velmi slušně bavit. Hledáte-li něco nového, neokoukaného a revolučního, letošní Vánoce vám jistě poskytnou dostatek lepších příležitostí, jak utratit své těžce vydobyté peníze.

Headhunter: Redemption
Výrobce/Vydavatel Amuze/Sega
Platforma PlayStation 2, Xbox
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 214 kB
Verdikt: V tom nejlepším slova smyslu starosvětská third person akce s výbornou grafikou a intenzivní hratelností. Když se spokojíte s minimem inovace a nových nápadů, nepochybně vás pohltí. Na předvánoční konkurenci však jednoduše stačit nemůže.
Hodnocení: 75% (info)

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...