RECENZE: Nové karty změnily zažité pořádky v Hearthstonu, Witchwood se povedl

aktualizováno 
V první části recenze jsme se podívali na nové karty, mechanismy a balíčky. Ve druhé pak rozebíráme režim Monster Hunt pro jednoho hráče, který vyšel až později, a nově zformovanou metu.
80

Hearthstone: The Witchwood

Platforma: PC, Android, iOS, macOS
Výrobce: Blizzard

  • Nové typy balíčků
  • Mechanismus Rush byl potřeba
  • Režim Monster Hunt se povedl
  • Nezvládnutá karta Shudderwock

Herní karta

První část recenze

První výraznou změnou je odrotování edic Whispers of the Old Gods, One Night in Karazhan a Mean Streets of Gadgetzan z režimu Standard, což je přesně minus 311 karet. Withwood pak do Standardu přináší 135 nových karet. Během letoška vyjdou ještě dvě expanze, což znamená, že na konci roku ve hře bude víc karet než před vydáním Witchwoodu.

Výraznou novinkou je nové klíčové slovo Rush, které říká, že vyložený minion může okamžitě útočit, ale pouze na ostatní miniony. Další kolo už funguje bez omezení. Je to zkrátka známý Charge okleštěný o možnost útočit hned na hrdiny. Problém s Chargem je, že větší množství těchto karet by umožnilo stavět rychlé balíčky, které útočí přímo do hlavy, což sice je legitimní strategie (Face Hunter), ale na úkor určité rozmanitosti. 

Rush tento problém řeší a trochu se divím, že s ním tvůrci přicházejí až nyní. Ostatně už teď je ve hře více karet s Rushem než s Chargem. Každopádně díky za něj.

Hearthstone: Witchwood

Hearthstone: Witchwood

Druhý mechanismu nazvaný Echo už tak výrazný není. Kartu s tímto klíčovým slovem je možné vyložit během daného kola několikrát, pokud vám stačí mana. Vyložíte ji na stůl a v ruce se vám objeví její „ghost“ verze, kterou můžete dále použít. Na konci kola z ruky zmizí. Nejvýraznější je v tuto chvíli asi trojice karet u zloděje, jinak je Echo prozatím ve stínu Rushe.

Co však dopad má, a to zásadní, je nový prvek „Start of Game“ na přesně dvou kartách. První je Genn Greymane, který hned na začátku hry (tj. bez vyložení, stačí ho mít v balíčku) zlevní Hero Power na jednu manu, pokud je balíček poskládaný pouze z karet, jejichž hodnota pro vyložení je sudá. 

Druhá karta Baku the Mooneater funguje na stejném principu, pouze s lichými kartami a efektem, kdy Hero Power nezlevní, ale posílí. Jestli si vzpomínáte na kartu Justicar Truehearth z expanze Grand Tournament, jste doma. Například u Huntera se Steady Shot, který uděluje dvě zranění do hlavy, změní na Ballista Shot, který dává o jedno víc.

Efektivnost balíčků podle hsreplay.net k 16. dubnu

Efektivnost balíčků podle hsreplay.net k 16. dubnu

Mít postavené balíčky z lichých a sudých karet je něco nového a popravdě se mi líbí víc než kdysi jednokartové. A zatím to vypadá, že jsou efektivní. Například podle stránky Hsreplay.net, která sbírá data z odehraných her, jsou v době psaní článku nejefektivnější dva paladinské balíčky – jeden složený z lichých karet a druhý ze sudých. 

14.dubna 2018 v 06:14, příspěvek archivován: 16.dubna 2018 v 16:25

A rivalry is born. https://t.co/Cwqe4RHsuc

Vzhledem k tomu, že jsem Hearthstone chvilku nehrál, začínal jsem tuším na ranku 24. Asi už není nijak překvapivé, že i na této úrovni potkáváte velmi dobré a drahé balíčky zkopírované z internetu. Někoho, kdo má pár karet a silné verze nahrazuje těmi dostupnějšími (a slabšími), už moc nenajdete.

Moje zkušenost je vlastně stejná jako s každou expanzí. Zkouším postavit mága, ale jde to pomalu, tak ho vyměním za nějakou variantu Face Huntera nebo Midrange Huntera. S tím dojdu někam mezi rank 15 až 10, kde mě začne po čase štvát bezmoc, když vám dojde dech. 

Tehdy přecházím hrát nějakého zákeřného Priesta a trochu experimentuji s Paladinem. Zaseknu se na desítce a zhruba měsíc před novou expanzí přestávám hrát úplně, protože je to pořád stejné. Ani tentokrát tvůrci nedokázali (nebo nechtěli?) vyřadit archetypy OTK (one turn kill), kdy si zkrátka hrajete svoji hru, zatímco oponent se v podstatě nemá šanci vašemu kombu nijak zabránit.

Zajímavé karty

Genn Greymane a Baku the Mooneater

Balíčky, které těží z toho, že jsou složené ze sudých nebo lichých karet. To v Hearthstone ještě nebylo. Je to zkrátka něco za něco a musím říct, že mě to baví.

Hearthstone: Witchwood

Hearthstone: Witchwood

Hearthstone: Witchwood

Hearthstone: Witchwood

Shudderwock

Hearthstone: Witchwood

Hearthstone: Witchwood

Shudderwock je nejdiskutovanější karta této expanze. A také nejméně povedená. Hráči prakticky okamžitě objevili, že po zahrání určitých karet vyvoláte kombo, které oponenta zabije v jednom kole, které ovšem trvá čtvrt hodiny. Blizzard už přislíbil nápravu. Dlužno říct, že úspěšnost Shudderwock Shamana není tak velká. Jen je otrava proti němu hrát. To Blizzard nezvládl.

14.dubna 2018 v 04:29, příspěvek archivován: 16.dubna 2018 v 16:22

We’ll be reading more feedback over the weekend and will revisit the Shudderwock topic early next week. Checking out both animation timings and feedback on the deck playstyle itself. Let us know what you think and enjoy Witchwood!


Dire Frenzy

Hearthstone: Witchwood

Hearthstone: Witchwood

Dire Frenzy zřejmě zapadne, protože to není karta do rychlých balíčků. Ale je s ní zábava. Kromě toho, že si posílíte vyloženého miniona (+3 k útoku a životům), si ho ještě třikrát zamícháte (posíleného) do balíčku, ale s původní cenou vyložení. Dočkáme se někdy pořádného Control Huntera, nebo je lovec navždy odsouzen k hraní role hloupé „skládačky“?

Black Cat

Hearthstone: Witchwood

Hearthstone: Witchwood

Mág složený pouze z lichých karet také nepatří ke špičce (nevzdáváme se!), pokud ho ovšem zkusíte, Black Cat je povinnost. Přidá totiž +1 ke spell power a při vyložení lízne kartu. A ten artwork je také parádní, ne? V minulosti tuto roli zastával Azure Drake.

Chameleos

Hearthstone: Witchwood

Hearthstone: Witchwood

Pokud máte Chameleose na ruce, každé kolo se změní v kartu, kterou má na ruce váš oponent. A funguje lépe, než jsem čekal – máte přehled o kartách soupeře a v pravý moment zahrajete něco, co se vám hodí. Chameleos není „must have“, ale parádně se hodí do všech záškodnických balíčků.

Lady in White

Hearthstone: Witchwood

Hearthstone: Witchwood

Dáma v bílem změní útok všech minionů v balíčku (tj. ne už v ruce) na hodnotu jejich životů. Pokud k tomu máte uzpůsobený balíček, což v případě Priesta není moc obtížné, získáte slušnou převahu.

Druhá část recenze

Dva týdny po vydání expanze Witchwood se ve hře objevil také očekávaný režim Monster Hunt pro jednoho hráče. Kdo zkoušel Dungeon Run v předchozí expanzi Kobolds & Catacombs, ten ví, co očekávat, protože základní mechanismy zůstávají totožné.

Opět se tak s vybraným hrdinou, jenž startuje s předem daným balíčkem, utkáváme s osmi bossy. Po každé výhře si volíme nové karty, po prvním a pátém kole silné pasivní bonusy a po třetím a sedmém silné poklady. Když ovšem během „lovu“ zemřeme, začínáme nanovo. Bossové se vybírají náhodně, byť i oni mají dáno, ve kterých kolech se mohou ukázat a ve kterých už ne.

Hearthstone: Witchwood - Monster Hunt

Hearthstone: Witchwood - Monster Hunt

První podstatnou změnou je volba povolání, protože zatímco v Dungeon Runu jsme hráli s těmi známými, ve Witchwoodu máme na výběr čtyři nové. A mnohem zajímavější. Tess Greymane je Tracker, jejíž dovedností je Discover kouzla, které bylo během hry zahráno. To je například ve spojení s archetypem Jade Golemů velmi silná schopnost. Houndmaster Shaw je o něco nudnější, za dvě many si přivolá 1/1 Bloodhounda s Rushem.

Dělostřelec Darius Crowley střílí za dvě many z kanonu na hrací desce. Důležité je správně umísťovat vlastní jednotky, aby výstřel z děla například zasáhl dva nepřátele najednou. A konečně Time-Tinker Toki, která přetočí čas na začátek kola. Sice tím nezměníte, kterou kartu si líznete, hodí se to ovšem u všech karet, kde hraje roli náhoda – například jaké kouzlo či miniona objevíte přes Discover.

Pasivní bonusy opět zahrnují takové lahůdky jako start s manou navíc, levnější kouzla o jednu manu či zdražení oponentových minionů o jednu manu. Je zde i pár kousků, které se vážou k některému ze čtyř povolání, například Culs of the Wolf u Tess zlevní Hero Power o jednu manu a umožní ji v kole použít dvakrát. Bomba!

Poklady i pasivní bonusy jsou velmi silné, z čehož ovšem plyne i jisté negativum. Pokud máte smůlu, výběr bonusů někdy nestojí za nic. Je to větší výzva? Rozhodně. Ale je to i zábava? Po pár hrách zjistíte, že bossové hrají vždy stejně a hra počítá právě s využitím silných karet. A když máte smůlu, už dopředu víte, ve který okamžik a u kterého bosse vám pravděpodobně dojde dech. Pak už je to jen o štěstí, na které bossy narazíte. Můžete hrát na pohodu a najednou bác, potkáte bosse, jehož balíček je counter vůči tomu vašemu. A nebo ho nepotkáte vůbec.

Hearthstone: Witchwood - Monster Hunt
Hearthstone: Witchwood - Monster Hunt

Hearthstone: Witchwood - Monster Hunt

Celkově jsem ovšem spokojen a neřekl bych, že Monster Hunt je nějak zvlášť nevyvážený. Je zábavný, protože přináší zase něco nového a hrát s přepálenými kartami se jen tak neomrzí. Jen mi přijde víc jako puzzle, v němž není prostor pro chyby. A právě to je to trochu problém ve spojení se systémem pokladů a pasivních bonusů, závislých na náhodě. Možná dát na výběr po prvním kole čtyři karty? Nevím, rád se nechám překvapit, co autoři vymyslí příště. Každopádně na Monster Hunt se vážou úkoly, za nějž jsou boostery zdarma, což se hodí vždy a po pokoření všech vás čeká finální boss Hagatha the Witch. Bitva startuje s Houndmaster Shawem, ostatní hrdiny pak zahrajete jako Hero karty.

Co se mety týče, podle dat z Hsreplay.net se oproti startu expanze příliš nezměnila. Mezi první dvě místa s Paladinem se sudými nebo lichými kartami se vetřel ještě Paladin s murloky. V tier 1 se udržel Spiteful Druid, zatímco Cube Warlock je nejlepší balíček v tieru 2. Úspěšnost diskutovaného Shudderwock Shamana klesla na 41 procent, což není žádný zázrak. Blizzard už mezitím opravil kombo, které mohlo trvat klidně čtvrt hodiny.

Efektivnost balíčků podle hsreplay.net k 4. květnu

Efektivnost balíčků podle hsreplay.net k 4. květnu

Witchwood nakonec vnímám pozitivně. Sice nesnáším hrát proti některým typům balíčků, tak to ovšem bylo vždy, stejně jako nadávání, že tohle je nejhorší meta vůbec. Důležité mi přijde, že tvůrci vyřešili problém s Chargem přidáním Rushe. Balíčky ze sudých nebo lichých karet přidávají další způsoby hraní a asi není překvapivé, že jsou efektivní. Meta se změnila k nepoznání, za což jsem rád. Witchwood rozhodně není přelomová expanze, ale svůj účel, tedy posunout hru zase o kousek jinam, splnila dobře. Ale změna směru, k němuž byla se začátkem nového herního roku příležitost, se nekoná.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

79 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 54 čtenářů

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

Kombinace Dooma s nejnudnější hrou na světě je skutečnou výzvou

Revenant Bus

Modifikace Revenant Bus přináší klasickou (ne)hratelnost Desert Busu do enginu Dooma. A přidává i několik drobných...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Další z rubriky

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

RECENZE: Call of Cthulhu je jen zábavnou přehlídkou hororových klišé

Call of Cthulhu

Ani svět kultovního spisovatele hororů H. P. Lovercrafta, pěkná grafika či důraz na nelinearitu nestačí k tomu, aby...

RECENZE: Legendární Larry se vrátil a je oplzlejší než kdy dříve

Leisure Suit Larry - Wet Dreams Don't Dry

Od nového Larryho jsme moc nečekali a také jsme toho mnoho nedostali. Jde jen o zastaralou adventuru plnou nelogických...

Najdete na iDNES.cz